מלון וולדורף אסטוריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלון וולדורף אסטוריה
Waldorf Astoria Hotel
מיקום שדרת פארק 301, מנהטן, ניו יורק, ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
גובה 191 מטרים
חדרים 1,413
קומות 47
בעלות אנבאנג
ניהול הילטון
בניית המלון
תאריך פתיחה 1931
אדריכל שולצה וויבר
תאריך שיפוץ 20172020
קואורדינטות 40°45′23″N 73°58′24″W / 40.7565°N 73.9734°W / 40.7565; -73.9734
אתר האינטרנט הרשמי של מלון וולדורף אסטוריה
(למפת ניו יורק רגילה)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלון וולדורף אסטוריהאנגלית: Waldorf Astoria Hotel) הוא מלון יוקרה מפורסם בעיר ניו יורק. בעבר הוא שכן בשני בניינים היסטוריים בעיר ניו יורק (ששיכנו את מלון וולדורף ומלון אסטוריה), אשר תוכננו בידי קבוצת האדריכלים הנרי ג'יינוויי הארדנברג. המבנים ניצבו בשדרה החמישית, במקום שבו נמצא כיום בניין אמפייר סטייט.

הבניין הנוכחי נמצא בשדרת פארק 301‏ (301 Park Avenue) ‏במנהטן והוא בן 47 קומות, מתנשא לגובה של 191 מטרים, מעוצב בסגנון אר דקו ועוצב בידי משרד האדריכלות Schultze and Weaver ועומד על תילו מאז שנת 1931. וולדורף אסטוריה ניו יורק נמנה עם קבוצת הילטון (Hilton's Luxury and Lifestyle Brands) לצד קבוצת וולדורף אסטוריה (The Waldorf=Astoria Collection) ומלונות קונראד (Conrad Hotels & Resorts). קבוצת וולדורף אסטוריה מורכבת מוולדורף אסטוריה בניו יורק ווולדורף אסטוריה באורלנדו.

המלון נקרא כיום Waldorf=Astoria, עם קו מפריד כפול (double hyphen) בין שתי המילים, אבל במקור היה עם קו מפריד אחד בין המילה "Waldorf" למילה "Astoria," כפי שנזכר בביטוי בשיר "Meet Me at the Hyphen".

למלון המודרני יש שלוש מסעדות אמריקניות ואירופאיות קלאסיות ומכון יופי ששוכן בסמוך לאולם המבוא. מספר בוטיקים מקיפים את הלובי. ה"מלון בתוך המלון" בחלק העליון שלו נודע כמגדלי וולדורף והם מתופעלים בידי קבוצת מלונות קונראד.

למלון יש רציף רכבת משלו, כחלק מתחנת גרנד סנטרל, בו השתמשו בין השאר פרנקלין דלאנו רוזוולט, ג'יימס פארלי, עדלי סטיבנסון ודאגלס מקארתור. מעלית שהייתה גדולה דיה לרכבו של פרנקלין רוזוולט מספקת גישה לרציף.

שם המלון לקוח משם העיר ולדורף (Walldorf) בגרמניה, מקורה של המשפחה האמריקנית הבולטת משפחת אסטור שהונצחה בשמו של בן המשפחה ויליאם וולדורף אסטור, שהקים את מלון וולדורף ב-1893. לאחר שהוקם בסמוך מלון אסטוריה על ידי בן-דודו, ג'ון ג'ייקוב אסטור הרביעי ב-1897, חיבר האחרון את שני המלונות למלון אחד בשם וולדורף-אסטוריה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא וולדורף אסטוריה בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של מלון וולדורף אסטוריה ניו יורק (באנגלית)