מעוף הדרקונים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מעוף הדרקונים
The Flight of Dragons
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על The Flight of Dragons עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ג'ולס באס
ארתור רנקין ג'וניור
הופק בידי ג'ולס באס
ארתור רנקין ג'וניור
תסריט רומאו מולר (תסריט)
פיטר דיקינסון (ספר)
גורדון ר. דיקסון (רומן)
שחקנים ראשיים ג'ון ריטר
פול פריס
ג'יימס גרגורי
הארי מורגן
אד פק
ויקטור בונו
ג'יימס ארל ג'ונס
נלי בלפלאוור
Bob McFadden
דון מסיק
Larry Storch עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים ג'ון ריטר
ויקטור בונו
ג'יימס גרגורי
ג'יימס ארל ג'ונס
הארי מורגן
מוזיקה Maury Laws, דון מקליין עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
יפןיפן יפן
חברת הפקה Rankin/Bass Productions
Topcraft Limited Company
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 באוגוסט 1982 (ארצות הברית)
ספטמבר 1983 (הממלכה המאוחדת)
משך הקרנה 96 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פנטזיה, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט שמבוסס על ספרים, דרמה קומית, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מעוף הדרקוניםאנגלית: The Flight of Dragons) הוא סרט פנטזיה מונפש משנת 1982 שהופק ובוים על ידי ג'ולס באס וארתור רנקין ג'וניור המשלב באופן רופף את ספר תולדות הטבע הספקולטיבי באותו שם (1979) מאת פיטר דיקינסון עם הרומן "הדרקון והג'ורג'" (1976) מאת גורדון ר. דיקסון. בסרט מדבבים ג'ון ריטר, ויקטור בונו (בתפקידו האחרון לפני מותו), ג'יימס גרגורי, ג'יימס ארל ג'ונס והארי מורגן. הסרט מתמקד במסע שבוצע לעצור קוסם מרושע שמתכנן לשלוט בעולם בקסם אפל. נושא מרכזי בסיפור הוא השאלה האם מדע וקסם יכולים להתקיים במקביל. זה מסופר בעיקר דרך ניסיונו של הדמות פיטר דיקינסון, שנמשך מהמאה ה-20 לתחום הקסום.

הסרט הופץ ישירות לווידאו בממלכה המאוחדת בספטמבר 1983, הוא שודר כ-"סרט ליל שבת" של ABC ב-2 באוגוסט 1986, והופץ על ידי האחים וורנר כ-DVD לפי הזמנה בארצות הברית ב-17 בנובמבר 2009 כחלק מ"אוסף הארכיון של וורנר".

בישראל, הסרט שודר בחינוכית בסוף שנות ה-80.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעידן של פנטזיה מימי הביניים המאוכלס ביצורים פנטסטיים, הקוסם הירוק קרולינוס, השולט על הטבע, שם לב שהקסם הולך ונמוג מהעולם, כאשר האנושות מאמצת את ההיגיון והמדע במקום זאת. כשהוא מזמן את שלושת אחיו הקסומים, הוא מציע לשלב את כוחותיהם כדי ליצור "ממלכה אחרונה של קסם" נסתר משאר העולם. הקוסם הכחול סולאריוס, המפקד על השמיים והימים, ומכשף הזהב לו טאה ג'או, שממלכתו היא אור ואוויר, מסכימים להצעה. עם זאת, הקוסם האדום אומדון, אמן הקסם השחור וכוחות הרשע, נחליט במקום להדביק את האנושות בפחד ובחמדנות, מה שגורם לבני אדם להשתמש במדע שלהם כדי להשמיד את עצמם.

מאחר שאסור על הקוסמים להילחם בינם לבין עצמם, קרולינוס מציע לשלוח קבוצת גיבורים למסע לגנוב את הכתר של אומדון, שהוא מקור כוחו. המסיבה כוללת את האביר סר אורין נוויל-סמית' ובן לוויה הדרקון הצעיר גורבאש של קרולינוס. סולאריוס נותן להם מגן קסום שיכול להסיט את הקסם האפל, ולו טאה ג'או תורם חליל קסם שמרדים דרקונים. כשהוא דורש מנהיג, קרולינוס מתייעץ עם הכוח הקסום של העת העתיקה, שמכוון אותו להסתכל 1,000 שנים אל העתיד כדי למצוא איש מדע שמוצאו מגיבור אגדי. בסוף המאה ה-20 בוסטון קרולינוס מאתרת את פיטר דיקינסון, מדען לשעבר שהפך למעצב משחקי לוח, אובססיבי לדרקונים. קרולינוס מחזיר את פיטר בזמן ומגייס אותו למסע, ופיטר מתאהב בבת החסות של קרולינוס, הנסיכה מליסנדה. אומדון שולח את הדרקון שלו בריאג' ללכוד את פיטר, ותאונה עם אחד מהלחשים של קרולינוס בזמן שהציל אותו גורמת לפיטר להתמזג עם גורבאש, מוחו של פיטר משתלט על גוף הדרקון.

כשהוא אינו יודע דבר על היותו דרקון, פיטר חונך על ידי בן לוויה הבכור של קרולינוס, סמרגול. הדיכוטומיה של קסם ומדע נחקרת כאשר סמרגול מלמד את פיטר כיצד דרקונים עפים ונושמים אש, יכולות שפיטר מסוגל להסביר בעזרת עקרונות מדעיים. ככל שהמסע מתקדם, הגיבורים שורדים מתקפה של חשוכי החול המפלצתיים ואליהם מצטרפים הזאב המדבר אראך, הקשת דניאל והאלף ג'יילס. כשהמסיבה מתקרבת לממלכתו של אומדון, דניאל וסר אורין נלכדים על ידי עוג. פיטר כמעט נהרג בניסיון לחלץ אותם אך ניצל על ידי סמרגול, שמביס את העוף במחיר חייו. בממלכת הקוסם האדום המפלגה מתמודדת עם תולעת סליגוף, אותה משמיד פיטר על ידי הצתת החומצה הגופרית שהיא מפרישה. אומדון מטיל כישוף כדי לגרום לחוסר תקווה בקבוצה, שפיטר דוחה באמצעות המגן של סולאריוס. לאחר מכן, אומדון שולח דרקונים רבים להרוג את הגיבורים, אבל ג'יילס מנגן בחליל הקסום של לו טה ג'או, ומשריד אותם ואת פיטר לישון. בריאג' נשאר ער והורג את ג'יילס, אראך ודניאל. סר אורין הורג את בריאג', אך מת מפצעיו.

כשאומדון מופיע בשדה הקרב, פיטר מצליח להפריד את עצמו מגורבש על ידי נזכר בעיקרון של אטימות. הוא מסוגל להביס את אומדון על ידי התנגדות להצהרות הקסם של הקוסם עם הסברים של מדע והיגיון, והכחשת קיומו של קסם. זה הורס את אומדון, מחזיר את הגיבורים האחרים לחיים, ומאפשר לתחום הקסום להתגבש. פיטר, לאחר שהכחיש כל קסם, נפרד לנצח מהממלכה הזו, אבל לא לפני שהעיר את מליסנדה בנשיקה ועזב את הכתר של אומדון שלה. לאחר שהתאהבה בפיטר, מליסנדה מתחננת בפני קרולינוס שיאפשר לה להצטרף אליו. עוד בבוסטון של המאה ה-20, פיטר מוכר את חליל הקסם והמגן למשכונאי כאשר מליסנדה נכנסת לחנות כשהיא נושאת את הכתר, והשניים מתחבקים.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ויקטור בונו בתור אראך
  • ג'יימס גרגורי בתור סמרגול ובריאג'
  • ג'יימס ארל ג'ונס בתור אומדון
  • הארי מורגן בתור קרולינוס
  • ג'ון ריטר בתור פיטר דיקינסון
  • לארי סטורץ' בתור המשכונאי
  • דון מסיק בתור לו טאה ז'או, ג'יילס השדון
  • בוב מקפאדן בתור גורבאש וסר אורין נוויל-סמית'
  • אלכסנדרה סטודארט בתור הנסיכה מליסנדה
  • נלי בלפלאואר בתור דניאלה
  • פול פריס בתור סולאריוס הקוסם הכחול, עתיקות (ללא קרדיט)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]