מפת עיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מפה עירונית)
מפת העיר של סטוונגר (נורווגיה)

מפת עיר היא מפה נושאית בקנה מידה גדול של עיר (או חלק מעיר) שנוצרת במטרה לאפשר למשתמשים בה התמצאות מהירה במרחב עירוני. הייצוג הגרפי של אובייקטים רבים במפת עיר בדרך כלל מפושטים מאוד, ולעיתים רבות מוצג רק ציור מופשט קטן לכל אתר בולט במפה.

בהתאם לקבוצת היעד שהולכת להשתמש במפה, מפת העיר תכלול לא רק מידע על רשת התחבורה הציבורית של העיר, אלא גם מידע חשוב אחר, כגון אתרים בולטים בעיר או מוסדות ציבור.

תוכן ועיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

קנה המידה של מפת עיר הוא בדרך כלל בין 1:10,000 ל-1:25,000. אזורים צפופים במרכז העיר יצוירו בחלקם בקנה מידה גדול יותר, על מפת נפרדת עם פירוט רב יותר.

בנוסף למפות ליניאריות בקנה המידה הנכון, ישנן גם מפות בקנה מידה משתנה, למשל מפות בהן קנה המידה גדל בהדרגה כאשר מתקרבים למרכז העיר (צילום אווירי ושיטות פוטוגרמטריה).

אחד מסוגי המידע שנהוג לספק במפות עיר הוא מידע על רשת הרחובות, כולל שמות הרחובות (לעיתים קרובות מוצגים גם חלק ממספרי הבתים), וכמו גם מבנים, פארקים ונתיבי מים. מפות העיר בדרך כלל מכילות גם מקרא לסוגי המידע שמופיעים במפה. לעיתים רבות נהוג לשלב במפות עיר מידע על מקומות חשובים כגון מבני מינהל, מוסדות תרבות, אטרקציות תיירות וכו' בעזרת פיקטוגרמות. ישנן גם מפות עיר המכילות מידע על מתקני תחבורה ציבורית.

גלריית תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מפת עיר בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא גאוגרפיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.