מרדף לוהט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרדף לוהט
Hot Pursuit
בימוי אן פלשטר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ריס וית'רספון, דנה פוקס, ברונה פפנדריאה עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה פריסילה נד-פרינדלי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ריס וית'רספון
וינסנט לרסקה
Mike Birbiglia
ג'ים גפיגאן
דייוויד ג'נסן
אן פלשטר
Marcus Lyle Brown
Zach Woodlee
ג'ון קרול לינץ'
ריצ'רד טי ג'ונס
סופיה ורגרה
Joaquín Cosío Osuna
מתיו דל נגרו
רוברט קזינסקי
מייקל מוסלי
אוואלונה מונטנר עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה כריסטוף בק עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אוליבר סטייפלטון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה מטרו גולדווין מאייר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פורום הונגריה, האחים וורנר, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 30 באפריל 2015 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 87 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט חבר'ה, סרט קומדיה, סרט פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו witherspoonvergara
hotpursuitmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרדף לוהטאנגלית: Hot Pursuit) הוא סרט קומדיית פעולה אמריקאי משנת 2015 בבימויה של אן פלטשר ומופץ על ידי אולפני האחים וורנר. הוא נכתב על ידי דייוויד פיני וג'ון קווינטנס. הסרט עוקב אחר שוטרת שהוקצתה להגן על אלמנתו של בוס שעמד בראש קרטל סמים מפני שוטרים מושחתים ופושעים שרוצים במותה בזמן שהן בורחות דרך טקסס כדי להימנע מגילוי. בסרט מככבות ריס ווית'רספון וסופיה ורגרה.

הסרט הופק על ידי מטרו גולדווין מאייר, ניו ליין סינמה ופסיפיק סטנדרט והוקרן לראשונה ב-8 במאי 2015. הסרט גרף 13.9 מיליון דולר במהלך סוף השבוע ראשון ו-51.4 מיליון דולר ברחבי העולם, מול תקציב של 35 מיליון דולר.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוז קופר (ריס וית'רספון) היא קצינת משטרת סן אנטוניו שמוסר העבודה שלו מאוד גבוה. בעקבות תקרית שבה בנו של ראש העיר צועק "שוטגאן", והיא פוגעת בו על ידי טייזר וכן חוסר היכולת של קופר בשטח, המפקד מקצה אותה לתא הראיות.

המפקד של קופר, קפטן אמט, נותן לה משימה סודית להצטרף לסגן המרשל האמריקאי ג'קסון, להגן על פליפה ריבה ואשתו דניאלה (סופיה ורגרה). ריבה חייבת להעיד נגד מנהיג הקרטל ויסנטה קורטז. בבית ריבה, זוג מתנקשים רעולי פנים וזוג מתנקשים אחר הורגים את סגן המרשל ובעלה בזמן שקופר ודניאלה נמצאות בקומה השנייה. דניאלה תופסת מזוודה אחת, ובה זוגות נעליים רבים, והנשים בורחות במכוניתו של ריבה. כשדניאלה מנסה לברוח מאוחר יותר, קופר אוזקת את עצמה אליה.

הן נמצאות על ידי חבריו של קופר, הקצינים דיקסון (מייקל מוסלי) והאוזר (מתיו דל נגרו). קופר מבינה שהשוטרים הם אחד מצוותי המתנקשים כשהיא מבחינה בקעקוע של אחד מהם. הן בורחות ופונות לדאלאס, לשם דניאלה ריבה צריכה להגיע כדי להעיד נגד קורטז.

הנשים מגלות שקופר הוכרזה כעת כנמלטת שנמלטה עם דניאלה. רכבן נפגע על ידי משאית שמלאה בסמים. קופר משכנעת נהג המשאית להביא אותן לחנות, שם דניאלה וקופר מחליפות את בגדיהן. כשהמתנקשים מופיעים, הם מתחבאות בקרון סוסים המחובר לטנדר. כשהמשאית עוצרת קופר מנסה לגנוב אותה, אבל הבעלים, רד, מופיע שוב עם אקדח. היא ודניאלה בורחות, מוצאות טנדר אחר ונוסעות משם.

שתי הנשים ממשיכות להתחבר, כשקופר מודה שטבעה הנוקשה, מקשה על היכרות עם גבר. הם מופתעות לגלות אדם בשם רנדי ישן בחלק האחורי של הטנדר. הוא עבריין שהוצמד לו צמיד קרסול לאחר שתקף את המתעללים של אחיותיו. קופר מסכימה להוריד את הצמיד בתמורה לעזרתו של רנדי. דניאלה שמחה לראות את רנדי מפלרטט עם קופר.

דניאלה מסבירה כי שקית הנעליים שלה מכוסה ביהלומים אמיתיים של 4 מיליון דולר, וחושפת את שיטת הלבנת ההון של קורטז. כאשר דיקסון והאוזר מופיעים ויורים עליהן, רנדי תוקף את האוזר, ומאפשר לנשים לברוח.

הנשים עולות לאוטובוס תיירים, עד שדיקסון והאוזר משיגים אותן בכביש. נוטלות את ההגה, הם יורות בחזרה על השוטרים המושחתים, ובסופו של דבר מכוניתם של השוטרים "עפה" מהכביש. אחרי שהן מצליחות, דניאלה מכה את קופר שמתעלפת.

קופר מתעוררת ורואה את דניאלה מדברת עם המתנקשים שגם הם רדפו אחריהם. היא קושרת קשר עם המתנקשים כדי לרצוח את קורטז כנקמה על רצח אחיה. בנוסף, היא לא התכוונה להעיד בדאלאס, אלא שכרה את הגברים כדי 'לחטוף' אותה לפני שהיא תאלץ להגיע לדאלאס בליווי משטרתי. היא עוזבת את קופר, הולכת עם הגברים להפיל את וינסנט קורטז.

זמן קצר לאחר מכן, קופר מנוקה מכל אשמה לאחר שהסבירה מה קרה. קפטן אמט מייעץ לה לתת ל-FBI לטפל בקורטז, אבל היא מתעלמת מבקשתו.

כשהיא מתגנבת לקווינצ'ירה של בתו של קורטז מחופשת כגבר כדי להתקרב לדניאלה, היא מנסה לגרום לה להצמיד לעצמה האזנה כדי להוציא הודאה מקורטז המודה ברצח אחיה. אישה שנכנסת לשירותים טועה בקופר וחושבת שהוא סוטה וזורקת אותה החוצה. כשהיא חוזרת למסיבה, נתקלת באמט, היא מגלה שהוא עובד עבור קורטז. הוא מכוון עליה אקדח, אבל קופר שופכת עליו אלכוהול ומכוונת עליו טייזר כך שהוא עולה באש.

דניאלה חושפת את כוונותיה להרוג את קורטז. קופר מגיעה ועוצרת אותה, אבל כשהוא שולף אקדח קופר יורה בו למוות.

שלושה חודשים לאחר מכן, דניאלה משתחררת מהכלא, וקופר אוספת אותה מהכלא. היא מפתיעה את דניאלה עם זוגות הנעליים הישנות שלה. היא גם חושפת שרנדי איתה במכונית, ודניאלה אוהבת את ה"צד הפרוע" החדש של קופר כשהם נוסעים יחד.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ריס וית'רספון בתור השוטרת רוז קופר
  • סופיה ורגרה בתור דניאלה ריבה
  • רוברט קזינסקי בתור רנדי
  • מתיו דל נגרו בתפקיד הבלש האוזר
  • מייקל מוסלי בתור הבלש דיקסון
  • ריצ'רד טי ג'ונס בתפקיד מרשל ג'קסון האמריקאי
  • בני ניבס בתפקיד חזוס
  • מייקל ריי אסקמילה בתור אנג'ל
  • חואקין קוסיו בתור ויסנטה קורטז
  • ג'ון קרול לינץ' בתור קפטן אמט
  • ג'ים גפיגן בתור רד
  • מייק בירביגליה בתור סטיב
  • וינסנט לרסקה בתור פליפה ריבה
  • דייוויד ג'נסן בתור וויין
  • אוולונה מונטאנר בתור תרזה קורטז
  • ברייס רומרו בתור בחור שיצא לדייט נשף התיכון של קופר

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נקרא במקור "Don't Mess with Texas". הצילומים החלו ב-12 במאי 2014 בניו אורלינס, לואיזיאנה, והיו אמורים להימשך חודשיים.[2][3][4]

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטריילר הראשון של הסרט יצא ב-12 בפברואר 2015.[5]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט יצא לאקרנים בבתי הקולנוע ב-8 במאי 2015. לאחר מכן הוא שוחרר להורדה דיגיטלית ב-28 ביולי 2015, וה-DVD הופץ ב-11 באוגוסט 2015.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט גרף 34.6 מיליון דולר בארצות הברית ובקנדה, ו-16.9 מיליון דולר במדינות אחרות, בסכום כולל של 51.5 מיליון דולר ברחבי העולם.

בסוף השבוע הראשון להקרנתו, הסרט הכניס 13.9 מיליון דולר, וסיים במקום השני בקופות אחרי "הנוקמים: עידן אולטרון", בשבוע השני להקרנתו (77.7 מיליון דולר).

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר האינטרנט לביקורת סרטים Rotten Tomatoes, יש לסרט דירוג של 8% על סמך 179 ביקורות, עם דירוג ממוצע של 3.17/10.[6] ב- Metacritic, לסרט יש ציון של 31 מתוך 100 על סמך 36 מבקרים, מה שמצביע על "ביקורות לא חיוביות בדרך כלל".[7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Hot Pursuit (2015)". Rotten Tomatoes. Fandango Media. נבדק ב-3 בספטמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Scott, Mike (12 במאי 2014). "'Don't Mess With Texas,' starring Reese Witherspoon and Sofia Vergara, starts filming this week in New Orleans". NOLA. NOLA Media Group. נבדק ב-13 במאי 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Special to the Mississippi Press (12 במאי 2014). "Reese Witherspoon, Sofia Vergara in New Orleans this week filming 'Don't Mess With Texas'". Gulf Live. Alabama Live. נבדק ב-13 במאי 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Christine (14 במאי 2014). "'Don't Mess With Texas', starring Reese Witherspoon and Sofia Vergara, filming begins in New Orleans". On Location Vacations. נבדק ב-15 במאי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ McNary, Dave (12 בפברואר 2015). "Watch: First Trailer for Reese Witherspoon-Sofia Vergara's 'Hot Pursuit'". Variety. Penske Business Media. נבדק ב-9 באפריל 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Hot Pursuit (2015)". Rotten Tomatoes. Fandango Media. נבדק ב-3 בספטמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Hot Pursuit Reviews". Metacritic. CBS Interactive. נבדק ב-18 באוגוסט 2015. {{cite web}}: (עזרה)