מרהווי קודוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרהווי קודוס
መርሃዊ ቕዱስን ገብረመድኅን
קודוס ב-2023
קודוס ב-2023
לידה 23 בינואר 1994 (בן 30)
אסמרה, אריתריאה
גובה 173 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 58 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום כביש
התמחות טיפוס
קבוצה נוכחית Terengganu Cycling Team
קבוצות עבר קבוצת קובקה–נקסטהאש (2016–2018)
אסטנה (2019–2021)
EF Education–Nippo (2023 - 2022)
הישגי שיא טור דו רואנדה (2019)
מקום 3 בטור של טורקיה (2019)
אליפות אריתריאה באופני כביש (2018)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרהווי קודוס גברמהדןתיגרינית: መርሃዊ ቕዱስን ገብረመድኅን; נולד ב-23 בינואר 1994) הוא רוכב אופני כביש אריתראי, אשר רוכב בקבוצה המלזית מהדרג הקונטיננטלי ב-UCI,‏ Terengganu Cycling Team. קודוס הוא הרוכב האפריקאי השחור הראשון שהשתתף בטור דה פראנס, ביחד עם דניאל טקלהיימנוט[1].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קודוס נולד באסמרה, בירת אריתריאה. כחובבן, ניצח את הקטע הראשון בטור של רואנדה וסיים במקום השישי הכללי ב-2012. ב-2013, הוא סיים במקום ה-11 בטור דה ל'אווניר ובמקום ה-15 באליפות העולם באופני כביש - עד גיל 23.

MTN - Qhubeka (2014–2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קודוס הפך למקצוען עם הצטרפותו לקבוצת MTN - Qhubeka. בתחילת העונה סיים במקום השני בטור של לאנגקאווי. לאחר מכן סיים שלישי ב"Mzansi Tour" וחמישי ב"רוט דו סוד", כשהוא מנצח את קטגוריית הרוכב הצעיר במרוץ. בהמשך העונה, ערך את הופעת הבכורה שלו בגרנד טור כאשר נבחר לוואלטה אספנייה, אך לא בלט במרוץ.

בתחילת 2015, קודוס זכה במדליית זהב עם אריתריאה באליפות אפריקה בנגד השעון הקבוצתי. קודוס סיים חמישי במקצה האישי באליפות ובמקום התשיעי בעלית גברים. בהמשך העונה, סיים חמישי באליפות אריתריאה בנגד השעון ועשירי במרוץ הכביש. לאחר מכן, קודוס עשה היסטוריה, כשנבחר לטור דה פראנס ביחד עם דניאל טקלהיימנוט ובכך הפכו לשני הרוכבים האריתראים הראשונים שמתחרים במרוץ, ולשני הרוכבים השחורים הראשונים מאפריקה. התוצאה הטובה ביותר של קודוס במרוץ הגיעה בקטע ה-17, כאשר סיים במקום ה-14 ומעבר לכך לא התבלט. קודוס סיים במקום ה-11 באליפות העולם עד גיל 23, 12 שניות אחרי קווין לדאנויי, זוכה מדליית הזהב. לאחר מכן סיים עשירי במרוץ ג'ירו דל'אמיליה.

ב-2016, פתח קודוס את העונה בספרד וסיים שישי במרוץ "טרופאו סרה די טראמונטנה". לאחר מכן סיים תשיעי בטור של עומאן, כשהוא מסיים שני בקטגוריית הרוכב הצעיר במרוץ. בהמשך העונה, נבחר קודוס לג'ירו ד'איטליה. בעקבות כך הפך קודוס לרוכב האריתראי הראשון שמתחרה בכל שלושת מרוצי הגרנד טור, קודוס סיים את המרוץ במקום ה-37. כמעט חודש אחרי הג'ירו, קודוס סיים שלישי באליפות אריתריאה בנגד השעון ורביעי במרוץ הכביש. לקראת סוף העונה, קודוס נבחר שוב לוואלטה אספנייה, הוא סיים את המרוץ במקום ה-38, שהיה הראשון מבני חברי קבוצתו. בסוף העונה שוב התחרה באליפות העולם עד גיל 23, והגיע במקום ה-20.

ב-2017 קודוס שוב פתח את עונתו בספרד, הוא סיים במקום התשיעי בוולטה ולנסיה. לאחר מכן התחרה בטור של עומאן וסיים במקום הרביעי, 58 שניות אחרי בן הרמנס המנצח, כשהוא מנצח את קטגוריית הרוכב הצעיר במרוץ. הוא סיים במקום ה-11 במרוץ קופי אה בארטלי. באליפות אריתריאה, סיים רביעי בנגד השעון ושלישי במרוץ הכביש. לאחר מכן סיים תשיעי בוואלטה אה בורגוס ונבחר שוב לוואלטה אספנייה, בקטע ה-5 במרוץ, קודוס סיים במקום ה-2 לאחר שהיה חלק מקבוצת בריחה ששרדה עד הסיום, 42 שניות אחרי אלכסיי לוצנקו המנצח. אך קודוס נאלץ לפרוש מהמרוץ במהלך הקטע ה-7, לאחר שהתרסק ונפצע.

ב-2018, סיים קודוס במקום התשיעי בטור של עומאן. באליפות אריתריאה, הצליח לנצח בפעם הראשונה את מרוץ הכביש אך בנגד השעון סיים רביעי. הוא נבחר שוב לוואלטה אספנייה והתוצאה הטובה ביותר שלו במרוץ הייתה בקטע ה-13, כשסיים שישי.

אסטנה (2019–2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קודוס הצטרף לקבוצת אסטנה הקזחית ב-2019. הוא ניצח את טור דו רואנדה לאחר שניצח את קטעים 2 ו-3. בטור של טורקיה, סיים קודוס שלישי, לאחר שבקטע היחיד שהסתיים בעלייה, סיים שלישי. הוא איבד את תוארו כאלוף אריתריאה לאחר שסיים במקום ה-14, בנגד השעון לעומת זאת, סיים שלישי. הוא סיים שמיני ב"ג'ירו דל טוסקנה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מרהווי קודוס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]