מארי בלאק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מרי בלאק)
מארי בלאק
Mhairi Black
לידה 12 בספטמבר 1994 (בת 29)
פייזלי
מדינה סקוטלנד, הממלכה המאוחדת
השכלה
מפלגה המפלגה הלאומית הסקוטית
mhairiblack.scot
חברת בית הנבחרים הבריטי מטעם מחוז פייזלי ודרום רנפרוושייר
7 במאי 2015 – מכהנת
(9 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מארי בלאקאנגלית: Mhairi Black; נולדה ב-12 בספטמבר 1994) היא פוליטיקאית סקוטית, חברת המפלגה הלאומית הסקוטית. בלאק מכהנת בבית הנבחרים הבריטי מטעם מחוז פייזלי ודרום רנפרוושייר, לאחר שזכתה בבחירות ב-2015.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלאק נולדה בפייזלי שבסקוטלנד. היא גדלה במשפחה תומכת מפלגת הלייבור. במהלך השנים העבירו בני המשפחה את תמיכתם למפלגה הלאומית הסקוטית. בילדותה נלקחה עם דודתה להפגנה נגד מלחמת עיראק, שעשתה עליה רושם עז. מנעוריה הייתה לפעילה פוליטית, השתתפה בהפגנות למען פרלמנט סקוטי עצמאי, התנדבה בארגון אוקספם והייתה פעילה במטה תנועת "כן סקוטלנד" במסגרת משאל העם על עצמאות סקוטלנד (2014).

בבחירות הכלליות בבריטניה ב-2015 הביסה את חבר הפרלמנט המכהן מטעם מפלגת הלייבור, דאגלס אלכסנדר. היא זכתה בכ-51% מקולות המצביעים (לעומת 18% לנציג המפלגה בבחירות קודמות), בעוד אלכסנדר זכה לכ-38.6%, נציג המפלגה השמרנית זכה ל-7.6%, נציגת המפלגה הליברל-דמוקרטית ב-2.2% ונציגת המפלגה הסוציאליסטית הסקוטית שזכתה ב-0.6%. בכך הייתה בלאק לחברת הפרלמנט הצעירה ביותר שנבחרה בבחירות אלו, והצעירה ביותר לכהן בפרלמנט מאז חוק הרפורמה של 1832. בבחירות ב-2017 וב-2019 שמרה על מושבה. ב-2022 מונתה על ידי מנהיג המפלגה סטיבן פלין לסגניתו.

חיים אישיים והשכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלאק היא לסבית.[1] לאחר היבחרה לפרלמנט, סיימה תואר ראשון בממשל ומדיניות ציבורית באוניברסיטת גלאזגו.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מארי בלאק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]