מרק קרם אספרגוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרק קרם אספרגוס
Cream of asparagus soup
מאכלים
סוג מרק קרם, מרק ירקות עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים asparagus, ציר בשר, שמנת עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מרק אספרגוס צונן עם קרם פרש ופלפל שחור בצבע ורוד
אספרגוס הוא מרכיב עיקרי במרק שמנת אספרגוס

מרק קרם אספרגוסאנגלית: Cream of asparagus soup) הוא מרק שמכינים אותו עם אספרגוס, ציר ירקות וחלב או שמנת כמרכיבים עיקריים.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיימות וריאציות של מרכיבים, כל מטבח מאמץ את התוספות המקומיות שלו כשהבסיסי הוא אספרגוס. ניתן להגיש מרק קרם אספרגוס חם או קר וניתן לסיים את המרק בקישוטים שונים כגון עירית, קרם פרש ושמנת חמוצה.

מרכיבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אספרגוס, ציר עוף קל או ציר ירקות וחלב או שמנת הם המרכיבים העיקריים. האספרגוס המבושל יכול להיות מחית או עיסה בהכנתו ומתכונים מסוימים עשויים לשלב גם צורות מרוסקות ומוצקות של אספרגוס, כגון קצוות אספרגוס מבושל. ניתן לסנן גרסאות טחונות דרך מסננת כדי להוציא את פיסות האספרגוס המוצק. השימוש בחתיכות עבות של אספרגוס יכול להגביר את הטעם של גרסאות מרוסקות של מרק שמנת אספרגוס וכך גם השימוש באספרגוס טרי בזמן שהוא בעונה (באביב).

שיטות הכנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניתן לעבות את המרק באמצעות רביכה, וגרסאות מסוימות עשויות להשמיט חלב ולהשתמש בציר אחר, יחד עם רביכה נוספת, כדי לעבות את המרק. ניתן להגיש אותו מעוטר בקצוות אספרגוס מבושל, קרוטונים, שמנת חמוצה, קרם פרש, עשבי תיבול כגון עירית, פטרוזיליה וטרגון, ותבלינים אחרים. גרסאות קרות עשויות להכיל שמנת מעורבבת לתוך המרק לפני ההגשה, או עשויות להיות בתוספת שמנת חמוצה.

מרכיבים נוספים בהכנתו עשויים לכלול שיטה של חצי חצי, שמנת, אבקת חלב, בצל, שום, מיץ לימון, סלרי, מלח, פלפל שחור, כרישה ועשבי תיבול כגון בזיליקום ופטרוזיליה. גבינה עשויה להוסיף טעם וסמיכות למרק בגרסאות שמשמיטות שמנת או חלב. לפעמים מוסיפים אורז.[1]

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מרק קרם אספרגוס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Cream" of Asparagus Soup, בפברואר 2006, אורכב מ-המקור ב-24 באוקטובר 2014, נבדק ב-25 בספטמבר 2014 {{citation}}: (עזרה)