לדלג לתוכן

משתמשת:יערה קזצינסקי אדן/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

UP מותג הטיסות המוזלות של אלעל

קובץ:Up by Elal.jpg
לוגו המותג UP

UP הוא מותג הטיסות המוזלות של אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ, הידועה בשמה המקוצר אל על, חברת התעופה הגדולה בישראל.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתאריך 26 לנובמבר 2013 השיקה חברת אל על את מותג התעופה החדש UP, ובכך יישרה קו עם חברות תעופה רבות בעולם, המציעות לצרכן מחיר מינימלי עבור הטיסה עצמה, לצד אפשרות לרכוש בעלות נוספת מוצרים משלימים. בשלב הראשון UP תפעיל טיסות לואו קוסט ל - 5 יעדים באירופה: ברלין, פראג, לרנקה, בודפשט וקייב, בעלות נמוכה ובתנאים גמישים לבחירת הצרכן. מועד תחילת שירות הטיסות נקבע ל - 30 במרץ 2014, אולם את מכירת הכרטיסים במחיר מוזל החלה החברה כבר מה – 9 לדצמבר 2013, באמצעות אתר האינטרנט, מוקד המכירות וסוכני הנסיעות.

על המותג[עריכת קוד מקור | עריכה]

UP הינו מותג צעיר מבית אל על המבקש לשדר טיסות במחיר מוזל עם חיבור למותג מבית טוב הכולל ביטחון ובטיחות. הלוגו מורכב מענן מאויר ובתוכו שם המותג, מתחת לענן מופיע לוגו החברה אל על.

סוגי הכרטיסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

UP מאפשרת ללקוח לבחור מבין שני המסלולים הבאים: כרטיס UP Basic – כרטיס טיסה בעלות בסיסית, הכולל כיסוי לכבודת יד במשקל שאינו עולה על 6 ק"ג. בנוסף, ניתן לרכוש לפי בחירה שירותים בעלות נוספת מתוך סל האפשרויות הבאות: בחירת מושב, שליחת כבודה, כיבוד במהלך הטיסה ואלמנטים נוספים. מבחינת אפשרויות ההושבה העומדות לבחירת בעלי כרטיס UP Basic - הושבה במקום ישיבה לבחירת הנוסע במחלקת התיירים בתוספת עלות נמוכה, הושבה במושב מועדף במחלקת התיירים בעלות נוספת או הושבה במחלקת תיירים פלוס בעלות נוספת או לחלופין לקבל מושב ללא בחירה וללא תשלום. כרטיס UP Smart – מאפשר לקחת כבודת יד ומזוודה אחת ללא תשלום נוסף, בחירת מושב על בסיס מקום פנוי במחלקת תיירים פלוס, מושב מועדף במחלקת תיירים או מושב במחלקת תיירים ללא תוספת תשלום, אירוח בטרקלין המלך דוד בשדה התעופה בן גוריון וגמישות בתנאי הכרטיס המאפשרת לשנות את מועד הטיסה או לבטלה עם החזר כספי מלא.

מחלקות שירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

UP מציעה שתי מחלקות שירות בטיסה: מחלקת תיירים

  • נוסעים היושבים במחלקת התיירים יוכלו לרכוש בתשלום מגוון משקאות ופריטי מזון על פי תפריט שיחולק בטיסה.
  • בטיסה יוקרנו תכניות בידור ותושמע מוזיקה. אזניות לצורך האזנה לתכניות והמוזיקה יסופקו בתשלום.
  • שירות דיוטי פרי בטיסה במחירים פטורים ממכס.

מחלקת תיירים פלוס

  • הנוסעים במחלקת התיירים פלוס ייהנו מישיבה במושב עם מרווח רגליים של כ-86 ס"מ, שמיכה וכרית לנוחות מושלמת בטיסה. בטיסה יוכלו לבחור בכיבוד ומשקאות מהמגוון המוצע.
  • בטיסה יוקרנו תכניות בידור ותושמע מוסיקה בערוצי השמע. אוזניות יסופקו ללא עלות.
  • שירות דיוטי פרי בטיסה במחירים פטורים ממכס.

קנייה אונליין[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברכישת כרטיסי הטיסה והמוצרים המשלימים אונליין באתר האינטרנט של UP יכולים הנוסעים ליהנות ממספר הטבות, בין השאר 50% הנחה על עלות מזוודה ראשונה לבטן המטוס, צ'ק אין בחינם (במקום עלויות נוספות של 10$ בדלפק UP) ועוד. בנוסף, ניתן למצוא באתר מגוון כלים שימושיים ומידע רב לנוסעים, בין השאר אפשרות לבדוק זמינות טיסות, הזמנת מוצרים משלימים (מזוודות או מושב) וניהול של ההזמנה. מועדון הנוסע המתמיד בדומה למקובל בשוק התעופה העולמי, גם חברת התעופה אל על מפעילה את מועדון הנוסע המתמיד של אל על וחבריו יוכלו ליהנות מהטבות מיוחדות גם ברכישת כרטיסים ב – UP. בנוסף, יוכלו חברי המועדון לצבור נקודות ולממשן בטיסות UP.

תדירות טיסות ויעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כפי שנמסר במסיבת העיתונאים בה הושק מותג UP, החברה מתכננת להפעיל בשלב הראשון כ- 50 טיסות מדי שבוע, לחמישה יעדים מרכזיים - ברלין, פראג, קייב, בודפשט ולרנקה. הנוסעים ללרנקה יוכלו ליהנות מבחירה בין 6 המראות ו – 11 המראות לבחירת הנוסעים ליעדים האחרים.

צי המטוסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטיסות יבוצעו בחמישה מטוסי בואינג 737-800 שהוסבו במיוחד לטיסות UP‏ ונצבעו מחדש בצבעי המותג UP: גוף המטוס נצבע בתכלת שבו שולבו עננים לבנים, וזנב המטוס ממשיך לשאת את דגל ישראל, תוך השמטת הפס הכחול התחתון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר האינטרנט הרשמי של החברה UP