ויקיפדיה:ביכורים/Saifunny

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נרשמתי לוויקיפדיה אי שם בשנת 2013, לאחר שנים רבות כקוראת אדוקה (זה מה שקורה כשבגיל 7 שואלים יותר מדי שאלות שלהורים אין תשובות עליהן), ולאחר מספר עריכות שביצעתי כאנונימית. העריכה הראשונה שלי, בסביבות גיל 10, הייתה הוספת שם ההטבלה של מוצרט, לאחר שקראתי את הביוגרפיה שלו והתלהבתי מכך שמצאתי מידע שלא קיים בוויקיפדיה. בשנים שלאחר מכן, גיליתי שיש עוד מידע רב שנמצא במוח שלי ולא קיים עדיין בוויקיפדיה, ותחושת האושר העילאי שאני חשה בכל תוספת או תיקון, לא פגה.

ויקיפדיה תמיד הייתה בית חם בשבילי, ואני מספרת לכל מי שרוצה לשמוע שהיא לא רק מקור ידע, אלא גם רשת חברתית ענפה, קהילה מגוונת מבחינת ההון האנושי, ובאופן מעט מבדר - גם הדרך שלי להתעדכן בחדשות ובאקטואליה.

עד לשנת 2021 הייתי גמדה גמדית מאוד וביצעתי מספר קטן של עריכות. למזלי ולשמחתי הרבה, השנה הפעילות שלי הורחבה משמעותית בכל פן אפשרי. אני חושבת שהגורם המרכזי לשינוי היה התחרות "מקצרמר למובחר", שחזרה לפעול לאחר שמונה שנים של שקט בזכות העיתונאי המנטר – שהוא כמובן אחד מהוויקיפדים שאני הכי מעריכה. העיתונאי המנטר הוא ויקיפד אמין, נחמד מאוד ומכבד אחרים, ומצטיין בכל פעילות ויקיפדית שהוא מבצע. אכתוב שוב את הסיסמה שאני מאמינה בה - "העיתונאי המנטר" הוא שם דבר! תודה גם על הליווי והסיוע שהענקת לי בניטור.

השנה הכרתי את יואב במפגש של מתנדבי ויקימדיה, ומאז אנחנו נפגשים כמעט בכל שבוע (למעט בזמנים שבהם הקורונה מתגברת). יואב, תודה על השיחות הנהדרות ועל ההזדמנויות שאתה נותן לי. אני מאחלת לך עוד הרבה הצלחה בעתיד. כל זאת, כמובן, לצד הפעילות שלך בתור מפעיל, שאני מאוד מעריכה.

את לליב ואת אמיר הכרתי באירוע עריכה בנושא אמניות בארטפורט. לליב – את אישיות מאוד מגוונת ומעניינת, אני אוהבת לקרוא את הערכים המיוחדים שאת כותבת. אמיר – כלי התרגום אדיר, אני משתמשת בו הרבה. תודה לך על כל העשיה הטכנית בוויקיפדיה.

איש השום הוא ויקיפד ואדם צבעוני מאוד, שהתוודעתי לפעילותו הבולטת עוד הרבה לפני שפגשתי אותו במציאות. איש השום – מעבר להיותך ויקיפד מוערך על ידי רבים, אתה גם אדם נפלא ואיש שיחה מעניין. בכל פעם שאני רואה עריכה או תגובה שלך, עולה לי חיוך רחב.

אני אשמח להודות באופן אישי גם לנטע, על אף שהכרנו רק במפגש האחרון. אני חושבת שאתה מעורר השראה והשיחה איתך הייתה מרתקת. נכנסת לי ללב.

השנה נכנסתי בעצימות גבוהה להדרכה בקורסי העריכה לגמלאים של ויקיפדיה. אני רוצה שכולם ידעו איזו עבודה נהדרת צוות הקורס עושה – שי, רותי, רון ועמיקם. הצוות משקיע במתן תמיכה ומלווה ויקיפדים חדשים בכניסתם לעולם הויקיפדי. אני אוהבת את כולכם, ומאוד נהנית לעבוד איתכם. במקביל אודה גם לכל מתנדבי ויקימדיה (הרשימה ארוכה ולכן לא אציין את כולם). מהצד השני של קורסי העריכה ישנם, כמובן, בוגרי הקורס שממשיכים לתרום לוויקיפדיה. אני מאוד מעריכה את עבודתם של סיגל, שלמה, ישראלה, נעם, אמא של, נגה, Mashalif, ופנחס. ברגעים אלו ממש, מתקיים קורס לגמלאיות וכל חניכות הקורס הן נשים חזקות ומובילות במספר תחומים מגוונים, בעלות ידע אדיר. החניכות כבר תורמות לוויקיפדיה בהרחבת ערכים, ואין לי ספק שתמשכנה לתרום בעתיד. אציין מספר שמות של אלו שליוויתי במסגרת הקורס - ענת, רחל, יהודית, טובה, רוחיק, עטרה, תרצה, וחסי. הערכתי נתונה לכל העוסקים במפעל האדיר הזה.

מפגש יום הולדת 18 של ויקיפדיה שנערך השנה היה המפגש הראשון הפיזי שנכחתי בו. זכיתי להכיר רבים וטובים מכם, כל אחד מכם הוא אדם מעניין שאני יכולה ללמוד ממנו המון. תודה לכם על השיחות המרתקות! אציין את Avi1111, קודקוד לפיד, HiyoriX, xnet1234, Barak a, Shaylaad, שי אבידן, עמית אבידן, דריה, שלומית קדם, Deror avi, seyegd, Crocodile2020, כובש המלפפונים.

תודה גם לכל אלו שאני פוגשת בין השורות בדיונים, באירועים, בשיחות פרטיות ובעריכות בדף השינויים האחרונים – אכן, אמא של גולן, נעם דובב, חנה, דוריאן, דזרט, היידן, Dovno, Euro know ועוד רבים אחרים.

איך אפשר בלי ברכת הערכה לוויקיפדים הצעירים והבולטים, דור העתיד של ויקיפדיה – ספסף, אנימה, ויקיפדיה הכי מעניין וכיף. ישר כוח!

אסיים בתזכורת לכולם - תהיו נחמדים לוויקיפדים חדשים! כמלווה וחונכת של ויקיפדים חדשים אני נתקלת לא אחת בהתנהגות שגורמת להם לבהלה ומבריחה אותם מוויקיפדיה. אנא, התייחסו אליהם בכבוד ובסלחנות יתרה. רובם כאן כי הם רוצים ללמוד ולתרום.