משתמש:אלה המושלמת/ץ סופית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ץ סופית הוא הרכב קומי של היוצרים אביתר חלימי ומתן בלומנבלט, אליו הצטרפו ברבות השנים אריאל ויסמן, טל שפר, ירון פרידמן, יואב רבינוביץ', ועומרי להב (כאחראי סאונד). ההרכב נודע בעיקר עקב תוכנית ההומור והנונסנס "ץ סופית", אשר שודרה ברדיו תל אביב בין השנים 2008-2009. לאחר סיום שידורי התוכנית יצרו חברי ההרכב מספר מערכוני אינטרנט, את הסרט העלילתי "פיצריה מן העבר" ואת מופע "התקרית המביכה", שזכו להרצת בכורה בפסטיבל אייקון TLV של שנת 2011.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביתר חלימי ומתן בלומנבלט הכירו בבית הספר היסודי בו למדו ברחובות. בתיכון הקימו יחד עם עמיתם עמית גוטליב ז"ל את ההרכב, והתחילו להקליט מערכוני רדיו קצרים בהשראת "היפופוטם". בצבא הכיר אביתר את ירון פרידמן, ובתור עורך בג'נענע הכיר את אריאל ויסמן (שכתב שם את אודי) ואת טל שפר.

תוכנית הרדיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכנית הרדיו שודרה למשך 2 עונות בנות 30 תוכניות כל אחת, כאשר כל תוכנית אורכת שעה. התוכניות מורכבות מקטעי אולפן, פרק עלילתי בסדרה, מערכונים שהוקלטו מראש, פינות קבועות ושירים.

קטעי האולפן אף מכילים משחקים ותחרויות בשיתוף המאזינים, בהן המשתתפים זכו בדיסק.

הפרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתמקדת בחבורת השדרנים, בגילאי ה20 לחייהם, שנקלעים לצרות משונות. הם קיבלו תוכנית ברדיו תל אביב כי המכונה שמשמיעה שירים ברצף בשבת התקלקלה. העולם בו הם נמצאים הוא לרוב מאוד מצומצם: בתוך התחנה של רדיו תל אביב, בנמל תל אביב (בו התחנה נמצאת), או בדירה המשותפת שלהם.

יש בפרקים מספר קטעי סאונד שייחודיים לתוכנית, כמו צליל ההליכה שלהם (למעשה הקלטה של הליכה בלי הרווחים שבין הצעדים), וה"ווש" שמסמל החלפה בין סצנות. הסדרה מאופיינת בהרבה סלפסטיק, ונותנת מעט את התחושה כי אתה צופה בסרט מצוייר בעיניים עצומות.

בפרקים הראשונים דמויות מסויימות נעלמות בכדי שהשדרנים יוכלו לשחק דמות אחרת.

דמויות השדרנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • טלשפר (טל שפר) (פרקים 2-70, מלבד פרק 3)

טל שפר הוא "ילד הכאפות" של הסדרה, אך יחד עם כך הדמות האהובה והזכורה ביותר. הוא נקרא לרוב "טלשפר טיפש". הוא מאוד ביש מזל ונוטות לקרות לו שטויות רפטטיביות במהלך הסדרה- הוא מת ביסורים עזים כמעט בכל פרק על ידי אחד מחבריו, הדברים שהוא אומר אינם קשורים ישירות לדיאלוג הראשי, והוא תמיד מקבל את התרנגולת. הוא מדבר באינטואנציה של ילד קטן (הדוגמה הטובה ביותר לכך היא הקאטצ'פרייז שלו- "יש! וואו!"), ומקבל באופן קבוע מכות מחברי הצוות.

הוא אובססיבי כלפי סדרת הטלוויזיה "בובספוג מכנסמרובע" (נרמז בפרק 33 שהוא נמשך מינית לבובספוג עצמו). גם בתוך הסדרה, טל שפר מצטייר כפופולארי ביותר- בפרק "ץ 90210" בו החברים חוזרים לתיכון, טלשפר הוא ה'מקובל' בפני כולם, וב"תוכנית היובל" הוא מקבל את מחיאות הכפיים הרבות ביותר (על אף הנסיונות להשתקת הקהל בידי חברי הצוות). הוא גם היחיד שמסוגל להשיג בנות בחבורה ("ץ סופית משגעים את החתיכות").

חשוב לציין כי טלשפרטיפש התחיל כ'טל' בעונה הראשונה (כפי שכל חברי הצוות נקראים רק בשמם הפרטי) ודיבר כמו שטל שפר מדבר במציאות (ללא אינטואנציה של ילד קטן), למרות שתמיד היה החבר שמקבל הכי הרבה מכות. רק במרוץ התקדמות העלילה דמותו התפתחה.

  • אריאל (אריאל ויסמן)-(פרקים 2-70 מלבד פרק 3)

בדומה לדמותו של טלשפר, דמותו של אריאל התפתחה ולה שני חלקים.

בחלק הראשון של הסדרה, אריאל קומיקסאי התאבדותי ומדוכא, נמצא כמעט תמיד עומד על גג או בולע גלולות. יתרה על כך, כאשר הוא עומד למות מנסיבות אחרות הוא מציין בפה מלא כי הוא לא חפץ במוות אלא בהתאבדות.

בחלקה השני דמותו של אריאל הופכת לשמנה ודוחה. הוא מעיר הערות גסות ואוכל בפה פתוח בעודו עושה קולות מעוררי בחילה.

לאריאל וטלשפר מערכת יחסים מיוחדת, בה נדמה כאילו אריאל מתאכזב מהָבַליו של טלשפר כל פעם מחדש. כך נולד הביטוי "טלשפרטיפש, אני לא מאמין ש..."

  • ירון (ירון פרידמן) -
  • יואב (יואב רבינוביץ') -
  • מתן (מתן בלומנבלט) -
  • אביתר (אביתר חלימי) -

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]