משתמש:אלון כרמי/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אלון כרמי.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אלון כרמי.
ג'ונתן קולטון
לידה 1 בדצמבר 1970 (גיל: 53)
ברוקלין, ניו יורק
תקופת הפעילות מ-2003
עיסוק זמר, מלחין
סוגה פולק רוק, אינדי רוק, פופ
כלי נגינה גיטרה, יוקולילי, בנג'ו, תופים, בס
אתר רשמי (אנגלית)

ג'ונתן קולטון (נולד ב-1 בדצמבר, 1970) הוא מוזיקאי אמריקאי, הידוע בתדמיתו הטכנולוגית ושימוש ברשת האינטרנט ובויראליות על מנת להשיג את מעריצו. שיריו הפופלאריים, "Code Monkey", "Re: Your Brains" ושירי הסיום של סדרת משחקי המחשב "פורטל".

קולטון היה מתכנת בעברו ומתאר עצמו כ"גיק". שיריו מתאפיינים בתרבות מדע בדיוני, הנדסת תוכנה ועולם המחשוב. כיליו העיקריים שבהם קולטון מנגן מגיעים מקטגרויית הרוק והפופ: גיטרה, בס ותופים, אך לפעמים קולטון משלב כלים נוספים בשיריו כגון פסנתר, אקורדיון ויוקולילי.

סגנון מוזיקאלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיריו של קולטון מתאפיינים בתרבות טכנולוגית ומדע בדיוני, ורובם נכנסים לקטגורית הרוק והפופ. קולטון משלב רשתות שיווק בשיריו על מנת לתת חוש אמפתיה לשיריו. כמו כן, משמעות רוב שיריו קרה ואפלה אך מתנגנת במוזיקה שמחה, קופצנית ומהירה. למשל, בשירו "Shop Vac" (מותג שואב אבק בארה"ב), המדבר על משפחה שעברה לפרברים, אך הופכת לריקה ומשעממת לאחר שמבינה שאין פעילויות רבות בפרברים מאשר לרכוש מוצרים ברשתות שיווק ולהמתין עד שילדיהם יגדלו ויעזבו אותם, בזמן שברקע מתנגנת מוזיקת רוק קופצנית, או בשיר "Code Monkey" (כינוי לעובד זוטר במחלקות מחקר ופיתוח) המספר על עובד שחפץ בבחורה שעובדת במקום, אך לא מצליח להשיג אותה בגלל הבוס המריר שלו, רוב, שמעמיס עליו בעבודה, וניסיונותיו לחזר אחר הבחורה נכשלים.