משתמש:אריה ענבר/עזרא סיידוף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אריה ענבר.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אריה ענבר.

עזרא סיידוף הוא סמנכ"ל במשרד ראש הממשלה הממונה על הנכסים ומשאבי האנוש.

עזרא סיידוף, שבשנת 1999 היה מנהל מחלקת בינוי, נכסים, אפסנאות ומשק במשרד ראש הממשלה היה בין הנחקרים ב"פרשת עמדי", שכונתה גם "פרשת ההובלות" וכללה ניסיון לקבל מאות אלפי שקלים מאוצר המדינה בטענות שווא, על חלקו בנושא בתקופת כהונתו הראשונה של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אך בעקבות החלטת פרקליטות המדינה לא להעמיד לדין את החשודים העיקריים (בניגוד להמלצת המשטרה), הוחלט לא להעמיד לדין גם את יתר המעורבים[1]. בנוסף לכך נחקר סיידוף והואשם גם בקבלת שוחד של שלושים אלף שקלים מהקבלן אבנר עמדי ועל כך הועמד למשפט בת"פ (ירושלים) 1251/00 - מדינת ישראל נ' עזרא סיידוף מחוזי ירושלים וזוכה מחמת הספק[2].

ב-1983 שוב הועסק סיידוף במשרד ראש הממשלה, הפעם בתפקיד נהג ובהגבלה מפורשת הקובעת שאסור לו לטפל בענייני כספים. בשנת 2010 קודם סיידוף על ידי נתניהו לתפקיד סמנכ"ל במשרד ראש הממשלה וניתנה לו סמכות לחתום על התקשרויות בסכומים של כחצי מיליון שקלים.

בשנת 2012, בעקבות פרסום הפרשה הקשורה בנתן אשל, במהלך חקירתה סיפרה אחת העובדות על תמונות מביכות, שצולמו על ידי אשל והוצגו בפניה ובפני אחרים על ידי סיידוף, הוגש ב-27 בינואר 2013 כתב אישום נגד סיידוף בבית הדין המשמעתי של עובדי המדינה.

מתוקף תפקידו קיבל סיידוף החלטות לגבי נושאים שהוזכרו בדו"ח של מבקר המדינה על תחזוקת בתי משפחת נתניהו, הוא פסל העסקה ישירה של החשמלאי אבי פחימה, המקורב לבני משפחת נתניהו, אך אישר העסקתו כקבלן משנה, היה מעורב ברכישת רהיטי הגן עבור הבית בקיסריה ויצירת חדר מספרה במעון ראש הממשלה בירושלים ועוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]