לדלג לתוכן

משתמש:דניאל צבי/סקר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


סיבות לעריכת סקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סקר הצלה - במקרה שבו איזור בו יש חשד להימצאות עתיקות נמצא בפני סכנה, לרוב כתוצאה מבנייה ופיתוח, נעשה קודם לכן סקר, שמטרתו לבדוק האם אכן קיימות במקום עתיקות שיש לשמרן. בעקבות תוצאות הסקר, תיתכן חפירה ארכאולוגית נרחבת יותר. לאחר הסקר, ובהתאם לרמת חשיבות הממצאים, הפיתוח עלול להיעצר, או להמשיך תוך שינויים המיועדים לשמר את העתיקות, אם על ידי העברתם למקום אחר, בנייה זהירה מעל גביהן, או שילובן בבנייה. דוגמא לכך ניתן למצוא בבנייני האומה, שבעת בנייתם, נתגלה מחנה צבאי של הלגיון העשירי - מרבית הבניינים סווגו כ"לא חשובים" ולאחר תיעודם, נקברו תחת יסודות המבנים החדשים, אולם בית המלאכה לייצור רעפים שבמקום שולב באגף תצוגה במבנה.


שיטות/מתודות/משהו[עריכת קוד מקור | עריכה]

במידה ואלה קיימים, הסקר עשוי לכלול אף מקורות היסטוריים, מפות עתיקות ומסורות מקומיות, העשויות לסייע באיתורו של של אתר, או אף זיהויו עם אתר קדום. דוגמאות לכך ניתן למצוא בטרויה, אליה הגיע היינריך שלימן בעזרת כתבי הומרוס, בכנסיית הניאה, שזוהתה בזכות מפת מידבא או בתל אל-קאדי, שבזכות דמיונו לשם התנ"כי (קאדי בערבית = דיין) זוהה כעיר דן הקדומה.‏‏[1]


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ‏בכנסיית הניאה, כמו גם בתל דן, נמצאו מאוחר יותר כתובות‏, המאששות את זיהויין. זיהויה של היסרליק עם טרויה, לעומת זאת, אם כי היא מקובלת למדי, אינה ללא עוררין.