משתמש:ויקטוריאנוס/שרת פרטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: לא ברור, חסר מקורות, משלב, נראה שלא מקיף את התחום (עוסק רק בתחום המשחקים).
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: לא ברור, חסר מקורות, משלב, נראה שלא מקיף את התחום (עוסק רק בתחום המשחקים).
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב

שרת פרטי הוא שרת שאינו חוקי מכיוון שהוא לא נפתח על ידי החברה האחראית על האתר או המיזם.

דוגמה בולטת לשרת פרטי היא איןציקלופדיה אשר היתה בעבר שרת פרטי ולא היתה שייכת למערכת ויקיה, עד שמערכת ויקיה החליטה לספח את האתר אליה.

חלק ניכר מן השרתים הפרטיים הוא של שרתי משחק כגון טרוויאן ומייפל סטורי. רוב השרתים הפרטיים יוצאים בשפה האנגלית. חלקם בשפות אחרות, כמו צרפתית, גרמנית וספרדית ואף יצאו כמה בשפה העברית.

היסטוריית ההתפתחות של השרתים הפרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא ידוע מתי בדיוק החל השימוש בשרתים פרטיים ברחבי האינטרנט. השרתים החלו להופיע לאט לאט ובכמויות קטנות, ובדרך כלל היו גם אתרים קטנים ולא מושקעים כל כך.

בתחילה השרתים היו מלאים בבאגים, ונסגרו יחסית מהר עקב תביעה מטעם החברה עליה התבסס אותו שרת פרטי לא חוקי. השרתים התפתחו אט אט, והחלו לפוץ בכל רחבי הרשת.

רבים מהשרתים שנכללו בגל השרתים הפרטיים היו לא מושקעים ונסגרו תוך זמן קצר לאו דווקא בגלל תביעה מטעם החברה האחראית, אלא בגלל בעיות כמו באגים, לאגים ונפילות מרובות של השרת. החברות לא התעסקו עם שרתים קטנים ולא רציניים שנסגרו במהירות, מכיוון שדבר זה היה בזבוז זמן עבור החברה. החברות החליטו ללכת על השרתים הרציניים ביותר שהצליחו מאוד. השרתים המוצלחים המשיכו להופיע בזה אחר זה עם הדורות.

כיום השרתים ממשיכים להתפתח, ועם בעלי השרתים נציגי החברות ממשיכים להתווכח.

מהם הסוגים העיקריים של שרתים פרטיים?[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרתי משחק - שרתי משחק פרטיים הם שרתים שבהם מהירות המשחק מוגברת, ניתן לקנות הרבה משאבים בזול בדרך כלל, מחולקים פרסים שמנים ומסתובבים האקרים לפעמים. שרתי משחק פופולאריים הם מייפל סטורי וטרוויאן. מהירות שרתי המשחק הממוצעת בטרוויאן למשל, היא בין 20 ל-100,000.

אתרי פרודיה - אתרי פרודיה מהווים כמובן פרודיה למפעילי האתר שעליו התבסס השרת. אתר פרודיה בולט הוא איןציקלופדיה. אתרי פרודיה מלאים בדרך כלל בדברים הומוריסטיים הצוחקים על המציאות. אין אתרי פרודיה רבים מוצלחים.

דוגמאות לשרתים פרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרוויאן - השרתים הפרטיים הראשונים של טרוויאן החלו להופיע בערך בשנת 2010. רוב השרתים בגרסאות ישנות כמו , אך הופיעו כמה גרסאות מתקדמות של T4+.

מייפל סטורי - השרתים הפרטיים של מייפל סטורי החלו להופיע בשנת 2007 בערך.