משתמש:זנגביל/קרן משפחת רודרמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קרן משפחת רודרמן היא קרן פילנתרופית אמריקאית העוסקת בשני תחומים עיקריים: שילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה, וחיזוק הקשרים בין ישראל לבין יהדות ארצות הברית. בנוסף עוסקת הקרן בפיתוח רשתות של נדבנים לשם הטמעת חשיבה אסטרטגית בעולם הפילנתרופיה. הקרן נוסדה על ידי ג'יי ושירה רודרמן בשנת 2002 בבוסטון, ארצות הברית והיא מחזיקה משרדים ברחובות.

פעילות למען אנשים עם מוגבלויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדי שנה מעניקה הקרן חמישה פרסים בסך 50 אלף דולר לארגונים שונים

בארה"ב[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל משנת 2016 פירסמה הקרן שבעה מסמכי עמדה בנוגע לבעלי מוגבלויות בארצות הברית. המחקר הראשון חשף ששיעורים של בעלי מוגבלויות בקרב אנשים שנהרגים מירי שוטרים הוא בין שליש למחצית, בעוד שיעורם של בעלי המוגבלויות באוכלוסיה הכללית הוא כחמישית. במחקר נטען כי הסיקור התקשורתי של האירועים שבהם נהרגו בעלי מוגבלויות נטה להסתיר את המוגבלות, ולעתים אף ביטאה דעה קדומה נגדם.

מסמך עמדה של הקרן מיולי 2016 טען כי בעלי המוגבלויות הם המיעוט הכי בלתי מיוצג בהוליווד: 95% מהדמויות בעלות המוגבלויות בסרטי האולפנים הגדולים מגולמות על ידי שחקנים שאינם בעלי מוגבלויות. מספר חודשים לאחר מכן ערכה הקרן כנס בהשתתפות דמויות מובילות מהקולנוע והטלויזיה האמריקניים, במטרה לדון בשילובם של בעלי מוגבלויות בתעשייה זו. שנה לאחר מכן פורסם מחקר נוסף, אשר חשף כי האפליה נגד בעלי המוגבלויות בטלויזיה האמריקנית דומה למקובל בהוליווד.

מסמכי עמדה נוספים של הקרן עסקו בשיעור ההתאבדויות הגבוה בקרב עובדי שירותי חירום, אפליה נגד הסובלים ממחלות נפש באוניברסיטאות המובילות בארה"ב, ובסיקור לקוי של מטופלים בידי מטפליהם בתקשורת האמריקנית.