משתמש:ישראל שורק/ישראל שורק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ישראל שורק.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ישראל שורק.

ישראל שורק הוא עורך כתב העת הד החינוך ועומד בראש מכון במחשבה תחילה לפילוסופיה מעשית. עד לאחרונה כיהן שורק כמנהל התכניות במרכז מנדל למנהיגות בנגב.

שורק נולד כישראל הרשקוביץ בתל אביב ולמד בתיכון אליאנס. סבו, ישראל הרשקוביץ היה ממגיני תל חי. פרשת חייו שרב בה המסתורין על הגלוי נסכה בשורק השראה הרפתקנית, אשר באה לידי ביטוי בעיקר בכתיבתו ובגישתו הפילוסופית. שורק הוא בוגר המחזור השני של בית הספר למנהיגות חינוכית בירושלים. אחרי פרק הכשרתו, ולאחר שיסד וערך בסמינר הקיבוציםאת כתב העת אפורמלי שיועד למנהלי בתי ספר הצטרף לצוות המנחים וחברי הסגל בבית הספר למנהיגות ובה בעת לימד פילוסופיה ופילוסופיה של החינוך באוניברסיטה העברית בירושלים. שורק הקים, יחד עם פרופ' מרדכי ניסן את התכנית למנהיגות חינוכית בצה"ל וניהל אותה בשנתיים הראשונות לקיומה.

בשנת 2007 פרש שורק ממכון מנדל בירושלים בו כיהן כדיקן העמיתים והקים עם חבריו את "במחשבה תחילה" מכון לפילוסופיה מעשית, תחום שלמעשה לא היה פעיל עד אז בישראל. במסגרת פעילות המכון וכחלק מתפיסת הפילוסוםפיה המעשית נכנסה שיגרת עיון למוסדות כגון בית החולים הדסה, משמר הגבול, לשכת עורכי הדין ועוד. במסגרת פעילות המכון כתבו שורק וחבריו (ד"ר גדי פרודובסקי וד"ר תמר לבנון) את הספר "דרך כפר", שנותן ביטוי עמוק ורב פנים להשקפת החיים והחינוך שפיתח ד"ר חיים פרי. בשלהי 2008 הצטרף שורק כחבר סגל וכמנהל תכניות במרכז מנדל למנהיגות בנגב בה ניהל, בין השאר, את תכניות המנהיגות המטרופוליניות של באר שבע רבתי.

שורק פירסם מאמרים שונים בכתבי עת ובלקסיקונים פילוסופיים, אף שמעולם הללו לא כונסו בספר. אחד ממאמריו "פילוסופיה כמדע מעשי" נלמד כמאמר רשות במסגרת תכנית הלימודים בפילוסופיה.

בקיץ 2016 מונה שורק לעורכו של כתב העת הד החינוך.