משתמש:י.כצמן/ארטמיס פאול: פרדוקס הזמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
ארטמיס פאול: פרדוקס הזמן
Artemis Fowl And The Time Paradox
מידע כללי
מאת אואן קולפר
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה לילדים ונוער
הוצאה
הוצאה הוצאת כנרת
תאריך הוצאה 2008 בחו"ל, 2011 בארץ
מספר עמודים 380
הוצאה בעברית
תרגום עפרה אביגד
סדרה
סדרת ספרים סדרת ארטמיס פאול
ספר קודם ארטמיס פאול: המושבה האבודה
הספר הבא ארטמיס פאול: תסביך אטלנטיס

ארטמיס פאול: פרדוקס הזמן הוא הספר השישי בסדרת ארטמיס פאול. הספר חובר על ידי אואן קולפר בשנת 2008 ויצא לאור בארץ בשנת 2011.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארטמיס מגלה שלאמו, אנג'לין יש מחלה שמקורה בעם הפיות - כְּשְפטרוֹפּיָה. התרופה היחידה למחלה היא נוזל מוח של למור סיפקה משי. אולם הלמור סיפקה משי האחרון נכחד כשארטמיס מכר אותו למכחידנים כדי לממן את משלחת החיפוש אחרי אביו בקוטב הצפוני. ארטמיס מבקש שיביאו את 1 - השד הקוסם החזק ביותר בעולם הפיות, כדי שיעביר אותו ואת הולי אחורה בזמן, כדי להביא את הלמור. ארטמיס והולי חוזרים בזמן שמונה שנים כדי לקחת את הלמור, אולם ארטמיס מגלה שהאירועים לא התרחשו כפי שהוא זוכר אותם והעלילה מסתבכת. באטלר(המשרת של ארטמיס) מוצא אותם וכולא אותם בתא המטען של המכונית. ארטמיס הצעיר ובאטלר נוסעים לפארק רתדאון כדי לקחת את הלמור. ארטמיס מצליח לשלוח פתק לעבר למאלץ' שבו הוא מבטיח לו תמריץ אסטרונומי אם הוא יבוא לחלץ אותם מתא המטען. מאלץ' מבין שהם במסע בזמן ועוזר להם. מאלץ' חופר מנהרה כדי לקחת את הלמור אבל הם יוצאים בכלוב הלא נכון. ארטמיס הצעיר כמעט לוקח את הלמור אבל הולי מפחידה את הלמור והוא בורח ועולה על עמודי החשמל הגבוהים באירלנד. ארטמיס לוקח את הלמור אבל ארטמיס הצעיר מאיים לירות בלמור אז ארטמיס משחרר אותו. ארטמיס הצעיר טס עם הלמור לפס במרוקו כי לבצע את ההחלפה עם קרונסקי, מנהיג המכחידנים. בינתיים ארטמיס, הולי ומאלץ' פורצים למסוף המעבורות טארה וגונבים מעבורת כדי לנסוע למרוקו אחרי ארטמיס הצעיר. לאחר ההחלפה של הלמור עם קרונסקי, מאלץ' חופר מנהרה מתחת לקרונסקי וגונב את הלמור. אולם באטלר מצליח ללכוד את הולי וארטמיס הצעיר מוכר את הולי לקרונסקי במקום הלמור. קרונסקי מתכנן לשרוף אותה בבור להבות בערב הפתיחה של כנס המכחידנים. ארטמיס נכנס בתחפושת לערב הפתיחה ומצליח לשחרר את הולי אולם הוא נופל לתוך בור הלהבות, ואז הוא מגלה שהלהבות הן הולוגרפיות. הוא מגלה שאופאל קובוי משתמשת במכחידנים כדי להשיג חיות נדירות ולשפר את כוחות הקסם שלה. ארטמיס מצליח לברוח אבל קובוי עוקבת אחריו ואחרי הולי בחזרה לאחוזת פאול. ארטמיס הצעיר מגלה את ארטמיס ואת הולי באחוזה.כדי שהוא ייתן להם ללכת הם מגלים לו על המסע בזמן. ארטמיס וארטמיס הצעיר חוזרים לזמן הרגיל. ארטמיס הצעיר מגלה שאופאל קובוי מהעבר הגיעה לעתיד וזייפה את התסמינים של כְּשְפטרוֹפּיָה כדי לגרום לארטמיס לחזור אחורה בזמן כדי שהוא יזריק לה את נוזל המוח של הלמור. הולי מגלה שקובוי השתלטה על באטלר והיא הכריחה אותו לכלוא אותה ואת 1 בחבית שומן שמנטרלת קסמים. ארטמיס בורח עם בובה של קוף עם ג'ל חימום בתוכו שנראה כמו הלמור כדי שקובוי תעקוב אחריו. הוא לוקח מטוס פרטי לאיי הנזירה ואופאל טסה אחריו. באיי הנזירה הוא "בטעות" מפיל את הבובה של הקוף ואופאל לוקחת אותו, ואז ארטמיס משתמש בעט לייזר כדי לפוצץ את מצבור גז המתאן בתוך הקראקן שהוסווה בתור אחד מאיי הנזירה. השריון של הקראקן מתפוצץ וקובר את אופאל מתחת לאבנים אולם ארטמיס שורד. אופאל בורחת

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אָרְטֶמִיס "ארטי" פָאוּל השני - גאון בן שלוש עשרה. חוזר אחורה בזמן כשי להבריא את אימו.
  • סרן הולי שורט - אלפית צעירה בת שמונים המשרתת במשמר הלפריקונים.חוזרת בזמן עם ארטמיס. חיננית ומתאפיינת במזג טוב (בדרך כלל).
  • באטלר - משרתו האישי של ארטמיס. קובוי משתמשת בממסמר כדי להשתלט עליו.
  • פולי - קנטאור. גאון המשמר ומהנדסו המקצועי.
  • אוֹפַּאל קוֹבּוֹי - פיקסית. בעלת כוחות קסם מדהים בזכות החיות שהיא אוספת.
  • מאלץ' - גמד קלפטומן. עוזר לארטמיס ולהולי.

קטגוריה:ספרי פנטזיה קטגוריה:ספרי ילדים ונוער קטגוריה:ספרי 2002 קטגוריה:ארטמיס פאול