משתמש:נחום שחף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פיזיקאי, יליד 1946. בסדיר לוחם בצנחנים, במילואים שימשתי כפיזיקאי באמ"ן.

סיימתי תארים ראשון ושני בפיזיקה באוניברסיטת בר-אילן בהצטיינות (1970-1977) והיום אני לומד לתואר שלישי בבית ספר להנדסה אונ' בר-אילן (מלגת נשיא) בהנחיית פרופ' זאב זלבסקי אונ' בר-אילן, והנחיית משנה פרופ' ברוך פישר מהטכניון. תוך כדי לימודי תואר שני פיתחתי תוכניות לימוד לילדים מחוננים באוניברסיטה ולימדתי תוכניות אלו (1974 עד 1977). לאחר מלחמת יום כיפור הקמתי את פרום הסטודנטים לתואר שני לבחינת המקורות החינוכיים לכשל במלחמה.

עם סיום הלימודים בשנת 1977 הצטרפתי כחבר לצוות הפיתוח של הטומוגרף הממוחשב (יצירת תמונת חתך של חלק מגוף האדם בצילום רנטגן ממוחשב מכיוונים שונים) באלסינט.

משנת 1981 בחברת תדיראן, מחקר ופיתוח המזל"ט. עמדתי בראש צוות מדענים בתדיראן לגיבוש האסטרטגיה של החברה בתחום המודיעין החזותי.

בשנת 1989 הצטרפתי לתע"א לפיתוח פרויקט ה-NTS להכוונת טילים ממסוקים (מוכר כ"יכולת כירורגית" של מסוקי תקיפה), ולפיתוח אמצעי תצפית למזל"ט. שימשתי כנציג התע"א (יחד עם משה מידן) בפורום התעשיות הביטחוניות לגיבוש הקונספט לגילוי טילים בליסטים (טק"ק). חקרתי את מגבלות השיטה האזרחית (שיטת הניילונים) להגנה כנגד טק"ק לא קונבנציונאלי (כימי ביולוגי), הרצאתי על המחקר בצה"ל ובאוניברסיטאות. מגבלות השיטה הביאו לפיתוח הממ"ד שהתברר בדיעבד גם כמשפר באופן ניכר את עמידות המבנים בישראל נגד רעידות אדמה.

בשנת 1991 הקמתי את חברת נתופ (Natop) שם פיתחתי את השיטה לאיכון מטרות ממזל"טים (במימון המדען הראשי למשרד המסחר והתעשייה), את השיטה לדחיסת וידאו עליה זכיתי בפרס משרד המדע, ואת השיטה לראיה דרך קירות כאמצעי להגנה בליסטית נגד ירי (הוצגה בערוץ 8).

בשנת 2002 יסדתי את הפורום הציוני החדש במסגרתו הוקמה תנועת אומ"ץ (ע"י העיתונאי אריה אבנרי). הובלתי את המאבק המתוקשר ברמת-גן גבעתיים להורדת האנטנה הסלולארית ברחוב רבין-הרואה (המאבק הצליח והאנטנה הורדה), בעקבות פעילות זאת פיתחתי את השיטה להגנה על מבנים מפני קרינת אנטנות סלולאריות (הוגש כפטנט).

ביצעתי מספר מחקרים בעלי עניין ציבורי בתוכם הפגיעה במחנה האו"ם בכפר כנא בלבנון (1996 ו-2006), חקר הרמייה במשחק הפירמידה בשנת 1996. הפרסום בידיעות אחרונות הביא להפסקת המשחק. חקר הזיופים בפריימריס של מפלגת העבודה שהביאו להדחת אדיסו מאסלה, הח"כ האתיופי (1999), פאליו'וד - בחינת האמת מאחרי האירועים המדווחים ברשות הפלשתינאית. ובעיקר הובלת התחקיר הצהלי לבדיקת האחראים למותו של הילד הפלשתינאי מוחמד א-דורה, תחקיר שהמשכתי לאחר פרסום התחקיר הצה"לי (למאמר בעין בעין).

כעיתונאי חוקר, מפרסם מאמרים ב-NFC, משמש כעורך המגזין האינטרנטי "עין בעין" תחת הגלובל רפורט.

בעל תואר עמית משרד המדע, ובעל פרס משרד המדע ליצירתיות מדעית - 1997.

בעל הפרס לביקורת התקשורת ע"ש אברמוביץ' לשנת 2007-2008 ע"י האגודה לזכות הציבור לדעת.

קורות חיים (CV) של נחום שחף המרכיב הלא מסווג

נחום שחף - ויקיפדיה באנגלית

נחום שחף - ויקיפדיה בעברית