לדלג לתוכן

משתמש:ניצן20000/אורי הירשמן כהן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ניצן20000.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ניצן20000.


אוֹרי הירשמן כהן (נולדה ב-28.4.1963) היא פעילה חברתית, חברת מועצה לשעבר במועצה המקומית בית אריה ומייסדת שבט הצופים "אתגר".

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורי נולדה בשנת 1963 בעיר רמת גן, שם גדלה כילדה. בצעירותה אהבה לטייל ולהכיר את הארץ, היא חשה חיבור עמוק לארץ ישראל ונהנתה לחקור אותה. למדה בתיכון "אוהל שם" לאחר שתי שנות לימודים סירב התיכון לתת לאורי לגשת למגמות שרצתה (ערבית וביולוגיה) בגלל בעיה בשילובן במערכת השעות. אורי החליטה לעבור יחד עם שתי חברות לתיכון "בליך" ברמת גן. מתיכון "בליך" עשתה את דרכה לצה"ל שם ניצלה את השליטה שלה בשפה הערבית וכישורי המנהיגות שלה כקצינה ביחידה 8200. משם ניגשה לאוניברסיטה העברית בירושלים שם התגוררה מספר שנים והשלימה שני תארים בביוטכנולוגיה. מאוחר יותר השלימה שתי תארים נוספים במנהל עסקים. לאחר לימודיה עסקה במגוון עבודות כגון: מנכ"לית בחברת סטארט אפ, מנהלת בחברות הייטק (קבוצות עובדים גדולות, פרויקטים רחבי היקף, שיווק ומכירות, ניהול תקציבים גדולים ועוד). בנוסף, עסקה בייעוץ בתחומי משאבי אנוש, מנהלת גיוס והשמה ועוד. כמו כן, במהלך השנים למדה ועסקה בתחומים רבים כמו: גישור, דירקטורים, משאבי אנוש ועוד. בשנת 1992 ילדה את שיר, בתה הבכורה.

בשנת 1994 עברה לבית אריה במטרה להשתקע במקום אחד. כעבור שנה, בשנת 1995 נולדה לאורי הדר, בתה הצעירה. זאת גם השנה שבה ייסדה אורי את שבט הצופים "אתגר" בבית אריה. מאז ומתמיד הייתה אורי קרובה לתנועת הצופים וגם השלימה את מחנה "תג היער" בהצלחה. אורי שימשה כראש השבט הראשון של שבט אתגר במשך 4 שנים. במהלך תקופה זאת פעלה גם כאחת ממקימי השיטור האזרחי של בית אריה. היא ניהלה ויזמה פרויקטים שונים ביישוב וניהלה את המתנ"ס המקומי בהתנדבות. בשנת 2003 לקחה הקריירה של אורי תפנית פוליטית והיא החלה לשמש חברת מועצה במועצה היישובית של בית אריה. לאחר מכן שימשה גם כדירקטורית בחברה לפיתוח. בשנת 2008, רצה אורי לראשות המועצה כראש מפלגת "עתיד", וזכתה ב-19% מקולות המצביעים. במהלך כהונתה כחברת מועצה וגם במסע הבחירות שלה שמה דגש על החינוך והנוער. היא פעלה רבות למען הנוער ביישוב מתוך אמונה שחינוך הוא המנוע שמאחורי יישוב מצליח.

כתב עליה רונן בניהו:

"את אורי אני מכיר מעשייה משותפת בישוב במשך שנים רבות. הזדמן לנו לפעול במשותף במספר פרויקטים ציבוריים בהם פעלנו מתוך מחויבות ואיכפתיות. נעימת הליכות, רחוקה שנות אור מאווירת ההתלהמות שמלווה מועמדים אחרים, מחברת ומחוברת לגילאים השונים, פעילה בהתנדבות בישוב בתחום חינוך ונוער (במיוחד בצופים ובהנהגת הורים), פעילת ציבור (חברת מליאה ודירקטורית בחברה לפיתוח) ובעלת יכולת ניהול מוכחת ללא כוחניות מיותרת."[דרוש מקור]

כשנה לאחר מכן החלה אורי לעסוק בתחום החינוך. היא משמשת רכזת מדע וטכנולוגיה במועצה המקומית שוהם ומחנכת את כיתה ט'4 בחטיבת הביניים יהלו"ם שוהם.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]