משתמש:עידו נעמן/ארגז חול/אייל סלונים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של עידו נעמן.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של עידו נעמן.

אייל סלונים (נולד ב-10 בספטמבר 1975) הוא מנהיג רוחני, מרפא הוליסטי ופעיל הומניטרי בישראל.

מלבד עיסוקיו של סלונים בתחומי הוראת הרוח והריפוי ההוליסטי הוא פועל גם לזכויות אדם, לזכויות בעלי חיים, והוא גם פעיל הומניטרי ופעיל שלום.

סלונים מרצה בנושא אמנות האהבה, ומציע דרך שלפיה פיתוח מיומנויות האהבה לכדי דרגת אמנות, ישיג חוויה של אושר ברמת העצמי ושל הרמוניה ושלום ברמה העולמית. הוא פיתח מספר שיטות והנחיות מעשיות לתרגול אהבה. החידוש העיקרי שמציגה תורתו הרוחנית הוא בהשוואת הריפוי הפיזי והמנטלי לריפוי תחלואי החברה והעולם, ולהבדיל מרוב מורי הרוח שמתייחסים להיבט הרוחני בלבד של האדם בהתפתחותו, הוא מתייחס באופן סינרגטי אחת לאחת לבעיות כלכליות, אקולוגיות וחברתיות ולפתרון כל אחת בדרכי אהבה, וטוען כי יש לרפא במקביל הן את העצמי והן את העולם. בנוסף, להבדיל ממורים אחרים שמדברים על הארה או על נירוונה ואושר כיעדים בדרך הרוחנית, רואה סלונים ככיוון נכון את העולם האוטופי, ולדבריו לא יכול אף אדם להיות מואר לבדו, אלא הארה היא מצב תודעה קולקטיבי של קהילת האדם יחדיו, לשון אחר מדבריו - "או שכולם יחד יהיו מוארים וחופשיים ומאושרים או אף אחד". לתהליך הגלובלי של פיתוח אמנויות האהבה באופן מעשי כפתרון לבעיות העולם הוא קורא מהפכה של אהבה.

משנתו הרוחנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגיל צעיר החל סלונים ללמוד ולהעמיק בתורות רוחניות. הוא הושפע רבות מאמנויות ופילוסופיות כמו אי-אלימות, קבלה, סופיזם, הוליזם, פסיכולוגיה הומניסטית, ועוד תורות שמדגישות ערכים כמו אחדות, שלמות ואהבה.

בשנים 1996-1998 עבר סלונים סדרה של הכשרות והחל לעסוק בריפוי הוליסטי. הוא מטפל בהילינג במגע, בפסיכותרפיה הוליסטית, בפרוש חלומות ועבודה עם סמלים, דמיון ומדיטציה. כיום הוא עוסק בעיקר בחניכת מטפלים חדשים.

על פי תפיסתו של סלונים, האדם יכול לפתור את כל בעיות העולם - האישיות, הבינאישיות והגלובליות - רק ע"י אהבת אמת. מאפייניה של אהבה זו הינם חמלה, אחריות, נתינה, אחדות ושמחה. לדבריו, לא רק שאהבה היא תרופה לבעיות חברתיות כמו תחושת ניכור, בדידות ואי-אמון, אלא שהאהבה בין אדם לחברו תיצור עם הזמן ובתאוצה גוברת מעגלים הולכים ומתרחבים של ריפוי שיפתרו בעיות כמו מלחמות, אי-צדק חברתי, רעב והפרת מאזן אקולוגי. הוא מתייחס בהרחבה לכל אחת מהבעיות הגלובליות והמקומיות (חרפת הרעב של רבים מניצולי השואה, האלימות בכבישים, פערים בחברה הישראלית וכיו"ב), ומסביר באלגוריה כל אחת ואחת מהבעיות כענף חולה של גזע עץ, ושבעוד שחשוב לטפל בכל אחת בפני עצמה עדיין יש לטפל בשורשי העץ ובמקור הרע לכל הבעיות. למקור הרע הוא קורה "מחלה תודעתית של חוסר ערות" ומסביר ש"רע" אינו ההיפך מ"טוב", אלא ההיפך מ"ער" (בשיכול אותיות) ועל כן ריפוי הרע הינו בהתעוררות לטבע האמיתי של הדברים, שלדבריו הינו אהבה.

סלונים כותב במאמריו רבות על עולם של אהבה, ולדבריו, זהו עולם הרמוני בו משתפים בני האדם את חווית החיים באופן שמכבד כל אדם, דואגים למחסורו ולרווחתו של כל חבר במשפחת האדם, חולקים יחד באופן הוגן כמשפחה אנושית במשאבים הטבעיים שמעניקה הפלנטה, ואת כל זאת עושה הקהילה האנושית בהרמוניה בינה לבין עצמה ובהרמוניה עם הטבע ועם בעלי החיים מבלי לנצלם. רבים מתיאוריו מתייחסים לתהליכים של ריפוי בדרך ליצירת מציאות גן עדן עלי אדמות, והוא אף קרא לתנועה החברתית-תרבותית שהקים בשם "אוטופיה" על שם אותו עולם של חיים הרמונים.

לתפיסתו, האהבה איננה רגש אלא שם נרדף לאלוהים, והיא האיכות המרכזית לטבעה האמיתי של הבריאה. הוא מסביר שהואיל ובמקור כל אחד הוא יצור של אהבה, הרי שמשהו אבד בדרך החיים, והחל תהליך שבו ההוייה החלה להתגונן, תהליך שהוא קורא לו "סגירת הלב". לדברי סלונים, כל בני האדם, כל עוד אינם חיים באוטופיה חולים, מי יותר ומי פחות במחלה הזו של "לב סגור". סלונים משווה זאת לגוף, שכל עוד לא חי בתנאי אוויר, תזונה אורחות חיים ואורחות חשיבה מושלמים הרי שגוף זה לא יהיה בריא במאת האחוזים, וגם אם קיימת מחלה באיבר גוף אחד בלבד, הרי שכל הגוף חולה. הריפוי שהוא מציע הוא בתהליך אותו הוא מכנה "פתיחת הלב", תהליך שמתאפשר בפיתוח מיומנות של למידת אהבה באופן מעשי. את האדם שלומד לפתוח את ליבו ומפתח את כישורי האהבה שלו לדרגה גבוהה של מעשה אמנות הוא מכנה בשם אמן אהבה.

החיבוק הוא כלי מרכזי בפיתוח אמנות האהבה, וסלונים מנחה תהליכי מגע מרפא בדרך של חיבוק קבוצתי מודרך המכונה הליכות מלאכים והוא חיבק למעלה מ-20,000 אנשים ברחבי ישראל.[1] לדבריו, מגע בין אנשים הכרחי בדרך האהבה, ועל כן הוא מנחה את תלמידיו לגעת ולחבק יותר.

בשנת 2008 הנחה סלונים סדרת ראיונות בשם "אדם חדש אנושות חדשה" שבה התארחו פאנלים מתחלפים של מורים רוחניים מובילים בישראל.[2]

להלן ציטוטים שלו המדגישים את עיקרי תורתו:[3]

אנחנו חיים בעידן בו האהבה מבקשת לעשות מהפכה. זו לא המהפכה שלנו, זו המהפכה שלה, המהפכה של האהבה. תפקידנו הוא לשתף פעולה. להיות המשרתים של האהבה במהפכתה.

כשאנשים משתמשים במילה אהבה, לרוב הם מתכוונים להיבט קטן שלה - לקשרים שבינינו - אהבה רומנטית, אהבת הורים לילדם, אהבה לעצמך - וכשאני מדבר אהבה אני מדבר על מזון היקום שקיים בכל דבר ובכל מקום ובכל זמן, על מצב ההוויה בו היישות שלנו פועמת מהמרכז בפנים ומאוחדת עם הכל, וזה מתרחב לשפע, לחמלה ולשלווה ובנחשול שמחה אדיר מגיע לאנשים, ליצורים החיים, ולכוכבים, וממשיך אל מעבר הנצח.

החושך לא ממשי, על כן אי אפשר לגרשו, ודימויים כמו "סורה חושך" מקורם בטעות, שנאה מעולם לא ריפאה שנאה. כל שאפשר הוא להדליק אור. אור קטן וחושך נעלם. מעט אהבה תביא תקווה. הרבה אהבה תביא שמחה. המון אהבה תביא שפיות ואחיזת מציאות מחדש בעולם כה הזוי.

תהליך אישי הוא למעשה מצב בו יש מטפל ויש מטופל אך כשהקסם של ההילינג מתרחש המטפל והמטופל הופכים לאחד, אני הופך לחבר נשמה.

אני באמת ובתמים מאמין שאין סיבה לסבול. חווית הסבל, למרות שמקורה הוא אשלייתי, היא עצמה אינה אשלייה - כשלמישהו כואב הגב אז הוא אכן כואב, וכשלמישהי היצירתיות חנוקה אז היא אכן חנוקה, וכשלמישהו הנפש דואבת אז היא אכן דואבת, וכך הדבר לגבי זוגיות וכך הדבר לגבי מערכות יחסים וכך הדבר לגבי חיים בעוני וכך הדבר לגבי כל דבר. חווית הסבל היא מוחשית והיא לעיתים בלתי נסבלת. הסבל הוא מוחשי ועם זאת הוא לא ממשי. האישיות (נפש) שלנו היא שסובלת בעוד שהמהות (נשמה) כל הזמן בריאה ועוצמתית וממנה נשאב את הכוח לריפוי, ואין דבר שלא יכול לקבל ריפוי. אכן כן חברים שלי, הסבל הוא מוחשי ואינו אשלייה, אך הוא לא אמיתי. רק אהבה היא אמיתית.

פעילות הומניטרית וחברתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סלונים הוא ממייסדי תנועת אוטופיה. התנועה פועלת כארגון גג של קבוצות, שחלקן פועלות כעמותות וחלקן כפרויקטים. כל האנשים בתנועת אוטופיה פועלים בהתנדבות. תנועת "אוטופיה" הפעילה פרוייקטים חברתיים רבים ביניהם סיוע הומניטרי לנוער בסיכון, למשפחות עניות ולניצולי שואה בודדים. בנוסף, הפעילה התנועה פעילויות לקידום שלום, קידום אמנים ואמנות, חמלה עבור סבלם של בע"ח, ועוד.

האני מאמין של תנועת אוטופיה:‏‏[4] "אנשי אוטופיה פועלים ליצירת מהפכה תודעתית של תרבות השלום ואמנות האהבה. אנחנו מאמינים כי התעוררותו של של היחיד לעוצמתו לחולל שינוי הוא המפתח לשינוי חברתי תרבותי עמוק ומהותי, ומהבנה זו אנו תומכים בהעצמה אישית וקהילתית ורואים חשיבות גדולה במעורבות האדם בחיי אדם, באיכות החיים והסביבה ובחמלה כלפי כל היצורים החיים. אנחנו מעודדים אנשים להיות גורם מרכזי ומשמעותי בעיצוב דמותה האיכותית של חברה אנושית חדשה. החזון שלנו הוא עולם בו מתקיימים החיים בהרמוניה. בתוך עולם זה מתקיים - שלום עלי אדמות, שוויון בין בני האדם, צדק חברתי, שפע כלכלי, עושר רוחני וחופש אמיתי. אלימות, חמדנות, ניצול, תוקפנות, ואכזריות – כל אלה נעלמים, והמרחב החדש שנוצר מתמלא השראה, יצירה, אמנות, שמחה, מוסיקה, חושניות, יופי ואהבה. החומות בין אנשים נופלות, ובני האדם משתפים איש את רעהו בחוויה של להיות בחיים".

בתחום זכויות האדם פועל סלונים למען פליטי דרפור, למען זכויות אדם בסין ולמען חירות התושבים בטיבט. בתחום זכויות בעלי החיים הוא חבר בהנהגה של הקואליציה הבינלאומית נגד פרוות, שהיא קבוצה של עשרות ארגונים ברחבי העולם שפועלת לסגירתה המוחלטת של תעשיית הפרוות העולמית. בשנת 2009 פועלת הקבוצה להעברת חוק תקדימי נגד סחר בפרוות בישראל.

הכרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף שנת 2003 כתב סלונים את המאמר השנתי בקטגוריית המזרח התיכון עבור המגזין האינטרנטי World Change Forum.

בשנת 2004 הוא התכבד בתואר "שגריר שלום" מהפדרציה הבינדתית לשלום.

בשנת 2006 זכה ביום העצמאות תשס"ו ב"פרס ישראל האלטרנטיבי" של פורטל האינטרנט NRG מעריב על פעילותו ב"אוטופיה".‏‏[5]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]