משתמש:תומר ט/הניחו כוונה טובה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הנחת כוונות טובות מהווה את אחד מעקרונות היסוד של ויקיפדיה. משמעותה, הנחה כי עריכותיהם והערותיהם של משתמשים נעשות מתוך כוונה טובה ובתום לב. רוב האנשים שעורכים בוויקיפדיה מנסים לסייע למיזם, ולא להרוס. אחרת, מיזם שיתופי והתנדבותי כמו ויקיפדיה היה נידון מראש לכישלון. מדריך זה אינו מורה לעורכי האתר להמשיך להניח כוונות טובות גם כאשר ישנן עדויות ברורות שמדובר בעורך שכוונתו אינה חיובית (כלומר, משחית). הנחת הכוונות הטובות עצמה אינה עומדת בסתירה לצורך בדיון, בספקנות ובביקורת. אולם, אל לעורכים לייחס כוונת זדון למעשים שאותם הם בודקים ומבקרים, אלא אם כן ישנה עדות ברורה לכוונת זדון.

כאשר הנך נתקל בחילוקי דעות כלשהם עם עורך אחר, נסה כפי יכולתך להסביר את עמדתך לעומקה, על מנת לנסות לפתור את המחלוקת, במקום להעמיק את חילוקי הדעות והפערים עם עמיתך לשיח, וכן נסה לתת הזדמנות לעורכים אחרים להתערב ולנסות ליישר את ההדורים, ואף לערב עורכים אחרים מיוזמתך. השתדל לעצור לרגע ולחשוב האם המחלוקת נובעת מהשקפות עולם שונות, ולא נובעת מכוונת זדון כלשהי, וחתור להשגת הסכמה בדרכים שונות.

גם כאשר יש לך ספק האם מניעיו של עורך מסוים חיוביים, נסה להמשיך להניח כוונות טובות ככל הניתן. הקפד לשמור על תרבות דיון ונהג לפי המנגנונים ליישוב מחלוקת, במקום לרדת לפסים אישיים, לתקוף עורכים אחרים ולערוך עמם מלחמות עריכה. אם אתה מרגיש צורך לציין פגמים בהתנהגותו או בהתנהלותו של עורך אחר, אנא בסס זאת באמצעות קישור להבדלי גרסאות ועדויות מתאימות אחרות, כך שעורכים אחרים יוכלו להבין את הבסיס לדבריך.