משתמש:ANAELIAZOR/חווה אוטרקית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חווה אוּטַרְקִית או חווה אוטונומית היא למעשה חווה חקלאית עצמאית אשר החקלאות שבה מספקת לתושביה את כל הצרכים שלהם, והם לא זקוקים לשום סחר חליפין או ייבוא מבחוץ. בין הצרכים של התושבים הוא לא לעמוד מובטלים וחסרי מעש משועממים, כך שחווה כזאת מן הסתם גם תכלול שלל בעלי חיים שהתושבים בה ידאגו להפגין אהבה דאגה ואכפתיות לאותם בעלי חיים.

חווה כזאת מצריכה תכנון מוקדם יסודי שמתחשב עד הפרטים הקטנים ביותר, במאמר הבא ננסה לסכם את כל הפרטים שצריך לקחת בחשבון בחווה שכזו.

השקפת עולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההיגיון אומר שככל שאנחנו נסמכים יותר על הטבע ועל היכולות שלנו, אנחנו נעשים פחות תלויים באחרים, זקוקים לפחות קישורים, ונעשים חופשיים יותר.

לטבע יש את כל הכלים להעניק לנו כל את כל צרכנו בחינם ובאופן כמעט אוטומטי - פרטים כמו גשם להשקיה, עצי פרי וירק - לאכילה, כותנה לביגוד, סלעים כחומר גלם ליצירת כלי כגון כלי לפתיחת קוקוסים למשל, במבוק לעיצוב ריהוט, עצים נשירים - שיכולים להכין לנו שדרות להליכה בחורף ויגנו עלינו מפני הבוץ, חפרפרות - שיכולות להכין לנו בורות ספיגה מתחדשים - שלתוכם נוכל לפנות את היציאות גסות שלנו, עצים ברי קיימא אשר נשארים עם עלים ירוקים כל השנה - אלו יכולים להוות מכסה מפני השמש והגשם - איך עושים זאת נסביר בהמשך. פרווה נשירה מבעלי חיים - ממנה ניתן להכין בגדים מחממים לחורף. מי קוקוס - לשתייה, מי קוקוס לכיבוס כי יש זנים של קוקוסים שהם לא טעימים לשתיה וכיוון שאין לנו נהרות בכל מקום או ים בכל מקום לכן מובן שאם ניתן להשיג את העניין בדרך טבעית של פירות שלא טעימים לאכילה אז הם כנראה מיועדים לכך מאת הטבע.

כיוון כללי - כיצד מתחילים?[עריכת קוד מקור | עריכה]

אז בתור התחלה נצטרך להבין בכלל מהם הצרכים שלנו ולאחר מכן נוכל לרדת לפרטי פרטים כיצד להשיג את הצרכים שלנו באופן טבעי - חינמי אוטרקי וחופשי.
אז מה אנחנו צריכים?

  1. גיוון של מאכלים - שיהיו טעימים מזינים נגישים ובריאים.
  2. בגדים והנעלה - לחורף ולקיץ בהתאמה.
  3. מדור - שיהיה לנו נוח לדור בה גם בחורף וגם בקיץ.
  4. תעסוקה - שלא נהיה משועממים.
  5. כלי כתיבה \חריטה - וכלי עבודה.
  6. ריהוט ומצעים.
  7. שירותים.
  8. חומרי ניקיון [לגוף, לכביסה, לריהוט].

-- נתייחס גם לנקודות הבאות:

  1. אור.
  2. מיזוג אוויר.
  3. תקשורת.
  4. זמן.
  5. מקור מידע אמין שמקשר בין כולם.


איך משיגים גיוון של מאכלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטבע מציע לנו חכמה נפלאה - היערות גדלים האופן טבעי מבלי שאף אחד ישקה אותם - ובעצם העצים הם כר נרחב לשפע של צרכים וביניהם פירות.

פירות מהווים מאכל טעים מזין ובריא מזון אשר לא מצריך בערה או סיכון או גרימת כילוי ונזק סביבתי.

איך אנו יודעים שבפירות יש את כל הערכים התזונתיים להם הגוף זקוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מצד אחד אם תעשו בדיקות מעבדתיות אתם תגלו בפירות אין ויטמין B12 וכן אין בהם כמעט יוד ואולי עוד כמה ריכיבים כגון חלבון מורכב, עם זאת יש דרך להבין שבאופן טבעי אנחנו גם לא אמורים להיות נזקקים לנוטריונתים הללו וכי כל מה שאנחנ וזקוקים לו נמצא בפירות ואילו את השאר הגוף יודע לקבל בסמיוזה מיצורים השוכנים בקרבו או ליצור בכוחות עצמו.
  • מכיוון שחוקי הטבע לא יכולים לסתור את עצמם, כיוון שאם הם היו סותרים את עצמם אז לא היה נשמר הסדר בעולם ובכלל לא היה ייתכן להיות לוגיקה - טוב ורע במידה וח"ו חוקי הטבע היו סותרים את עצמם. אז כיוון שהם לא סותרים את עצמם - והם מגדירים שבכל רמות החיים שייכת חכמת המשך הקיום ושמירת המהות, כך למשל אבנים וחול שהם מעולם הדומם נשארים אבנים וחול - וכן עצי נוי מעולם הצומח פשוט נשארים עצי נוי - כל היערות מלאים בעצים כאלו - וכן השמש בוערת ולא דועכת מבערתה ולא מתפוצצת לסיבת הטמפרטורות האדירות שלה - לכן ברור שיש כאן חכמת נצח חכמת המשך קיום חכמת חיים בכל מיני רמות החיים - וכדי שנבין שגם בבעלי חיים שייכת חכמת החיים לכן טבוע בנו רצון לחיות, כלומר לפי חוקי הטבע אחננו צריכים לשמור על כל דבר בעולם שימשיך לשמור על המהות שלו, מבלי שנכלה אותו, וכך נמצא שחוץ מפירות אין עוד משהו שנכון לאכול, כי כל דבר אחר שנאכל הוא פשוט מאוד יתכלה. יומר לדם שתן צואה זיעה וכו' ולא יישמר במהות שלו - איך לפירות יש כמה שכבות - שכבה חיצונית המקבילה להיות גוף הפרי כיוון שהיא מכילה אותו - שכבה פנימית המקבילה להיות שומן הפרי כלומר החלק הטעים שנועד להיות מומר לפעולה וכו' ויש בפרי גם זרעים שהם אמורים להמשיך קיום כשורש חדש בעולם. עכשיו קליפת הפרי יש לה סגולה מיוחדת היא יכולה להתפרק באדמה להיות דשן ואז ברדת הגשם לחדור אל השורשים ולחזור דרכם להיות פרי מחדש - אנחנו יודעים זאת כיוון שעץ שלא מדשנים אותו אזי בשלב מסויים הוא פסיק להניב פירות, ואם מדשנים אותו בדשן אחר אזי בשלב מסויים הוא מעלה מחלות או מעלה תולעים ונרקב. מה שמוכיח שהקליפות הם פרט הכרחי בתהליך הדישון על מנת שימשיכו להיות פירות באילן. ולכן כל כך חשוב שכל קליפה תחזור דווקא דרך השורש שלה - כדי שהיא תשמור על המהות שלה ותחזור להיות כדוגמתה. ולאחר שהבננו כל זאת ברור לנו שלפי חוקי הטבע אין עוד משהו שנכון לאכול חוץ מפירות לכן מוכרח להיות שבפירות יהיה לנו כל הערכים התזונתיים להם הגוף זקוק על מנת להיות בריא. ובמקום לנסות להוכיח זאת גם בדרך לא טבעית כגון בדיקות דם ושימוש במיקרוסקופים וכדו' כלים שאין לנו אותם באופן טבעי - אני יכול לומר לכם שבגדול יש אנשים בעולם שאוכלים רק פירות או מה שנקרא בלעז רו פוד שזה כולל גם דברים אחרים שהם לא פירות - והמצב הבריאותי שלהם לא יותר גרוע מאלו שאוכלים חיות מתות וביצים או אוכל מבושל אחר. המצב גרוע אחרי הכל כיוון שהם לא אוכלים רק פירות מקולפים וללא הזרעים שלהם, אלא הם אוכלים גם כן עלים גבעולים זרעים קטניות נבטים אצות וקליפות - כל אלו אשר מוגדרים לפי חוקי הטבע כלא אכילים כיוון שיש להם ייעוד אחר כאמור קליפות לדשן וזרעים להיות שורשים חדשים בעולם עלים פשוט אמורים להיות איבר של הצמח - ולכן ברור למה נלווים להם חוויות שמסבירות להם שהם טועים עדיין בדרך שלהם, כמובן שככל שטועים ביותר תחומים וככל שמתרחקים יותר ממה שחוקי הטבע מלמדים כך ההשלכות גרועות יותר באופן כללי ולאו דווקא באופן הפרטי.