משתמש:AVIVANK1233/נוראגמי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
AVIVANK1233/נוראגמי
ノラガミ

הכריכה של כרך 1 של נוראגמי בהשתתפות יאטו (משמאל) והיורי איקי (מימין), יחד עם יוקין בצורת החרב שלו (באמצע)


שגיאות פרמטריות בתבנית:אנימהמאנגה/מאנגה

פרמטרים [ יוצרת ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מאנגה
מאייר אדצ'יטוקה
הוצאה kodansha comics
התפרסם לראשונה במגזין מגזין שונן החודשי
תקופת הפרסום המקורית 6 בדצמבר 2010 – רץ
מספר הכרכים שהתפרסמו 24
אנימה
אורך פרק 24 דקות
במאי קוטארו טמורה
תסריטאי היטומי מינו
אולפני אנימציה בונז
תקופת שידור מקורית 5 בינואר 201423 במרץ 2014
מספר הפרקים 14
אנימה: נוראגמי אראגוטו
אורך פרק 24 דקות
במאי קוטארו טמורה
תסריטאי היטומי מינו
אולפני אנימציה בונז
תקופת שידור מקורית 2 באוקטובר 201525 בדצמבר 2015
מספר הפרקים 15


נוראגמי (ag ラ ガ ミ. "אל תועה") היא סדרת מנגה יפנית שנכתבה ואיירה על ידי אדצ'יטוקה. היא התחילה לעלות במגזין "שונן ג'אמפ החודשי" בדצמבר 2010. הסדרה נאספה לעשרים ושלושה כרכים של טנקון החל ממאי 2021.

עיבוד סדרת אנימה של 12 פרקים שסטודיו האנימציה בונז שודר מינואר עד מרץ 2014. עונה שנייה בת 13 פרקים, שכותרתה נוראגמי אראגוטו, שודרה מאוקטובר עד דצמבר 2015.

עלילה

הייורי איקי הייתה תלמידת חטיבת ביניים רגילה עד שהייתה מעורבת בתאונת אוטובוס כשניסתה להגן על אדם זר. אירוע זה גורם לנשמתה להחליק לעיתים קרובות מגופה, והיא הופכת להיות מודעת לקיומם של שני עולמות מקבילים: החוף הקרוב, בו שוכנים בני אדם ויצורים קבועים, והחוף הרחוק, שם שדים ונשמות אדם מתעכבות. דרך נשמתה היא פוגשת את האל המוזר, חסר השם ללא מקדש, יאטו. יאטו נחוש לעשות שם לעצמו שם על ידי קבלת משאלות תמורת 5 ין, כולל של הייורי לתקן את גופה. יחד עם יכולתם של האלים להכין כלי נשק מנשמתו של אדם מת, יאטו מכין את יוקין, השלישייה עוברת הרפתקאות רבות הנאבקות בידידות, בזהות ובעבר.

דמיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יאטו (夜 卜, יאטו)[עריכת קוד מקור | עריכה]

יאטו הוא האל המשוטט של הסדרה (Noragami) שרוצה לבנות מקדש משלו. בעבר הוא היה אל הפורענות (禍 津 神, magatsukami). הוא לובש אימונית וצעיף ומתייחס לעצמו כאל "יאטו אלוהים" (יאטוגמי). הוא מכנה את עצמו "אל מוסר" (デ リ バ リ ー ゴ ド, deribarī goddo) ולעתים קרובות כותב את מספר הטלפון שלו בשטחים ציבוריים למקרה שמישהו זקוק לעזרתו. בדרך כלל הוא גובה חמישה ין , וזה מה שהיפנים נותנים בדרך כלל כשהם מתפללים במקדש. יאטו היה קליל ולעתים קרובות בזבז את כספו על הונאות וקסמי מזל טוב שלכאורה מביאים אושר. מכיוון שהוא "הפסיק" להיות אל הפורענות בגלל חוסר אהבתו לאלימות, הוא נשכח על ידי רוב בני האדם. זה הביא לכך שיאטו פיתח אתאזגורפוביה (הפחד להישכח). הייורי, ילדה אנושית, והנשק הנוכחי של יאטו, יוקין, הם שני האנשים הקרובים אליו ביותר, והוא מגן על שניהם. הוא חולק מערכת יחסים אבהית עם יוקין, מכנה את יוקין לילדו בשלב מסוים, ונקשר מאוד להיורי; נרמזים על רגשות רומנטיים. יאטו חולק מערכת יחסים קרובה עם קופוקו, אל העוני, שנמצא בשבילו כאשר הוא זקוק לעזרה. שמו האמיתי של יאטו הוא יבוקו, "יאטו" הוא שם שהנשק הקודם העניק לו בטעות בגלל תמהיל קאנג'י. מאז הוא משתמש בשם.

הייורי איקי (壱 岐 ひ よ り, איקי הייורי)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הייורי היא ילדה אנושית בשנה ג '(כיתה ט') בחטיבת הביניים, ובית ספר תיכון א '(כיתה י') החל מפרק 25 במנגה. לאחר שהצילה את יאטו מתאונת אוטובוס, היא הופכת לחצי פנטום, ונרדמת באופן לא רצוני בגלל שנשמתה מחליקה מגופה. היא איכשהו תקועה בין העולם האנושי לחיים שלאחר המוות, דבר שהיא מבקשת מיאטו לתקן. בגלל זה היא מתחילה לבלות איתו יותר זמן, והוא הופך להיות האדם הכי קרוב אליה, עד כדי כך שהיא מסוגלת לזהות אותו בריח. למרות שזו ההזדמנות הטובה ביותר שלה לחזור למצב נורמלי, הייורי מסרבת לקצץ את הקשר שלה עם יאטו, מכיוון שזה אומר שהיא תשכח אותו. נרמז כי יש לה רגשות כלפי יאטו, מכיוון שהיא חשה קנאה כשהוא כמעט מנשק את בשמון, אלת המלחמה. הייורי חולקת יחסי אחות עם יוקין ומלמדת אותו כשהוא מביע רצון ללמוד. היקורי איקי הוא גם הדמות הראשית והמספרת של הסיפור, במיוחד במנגה.

יוקין (雪 音)[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוקין הוא הנשק הנוכחי של יאטו.. צורת הנשק שלו היא קטאנה. יוקין נפטר בגיל צעיר, מה שגרם לו להתגעגע לחיים הרגילים כנער. בכל פעם שהוא חוטא בדרך כלשהי, יאטו סובל מפציעות. אף על פי שיאטו הוא אדונו, יוקין לא ממש מראה כבוד ליאטו כמו שהוא מכבד אותו בפועל. יוקין מגיע מעבר טרגי שרק יאטו יודע עליו (המכונה סוד האל במנגה). בגלל זה יוקין מבלה זמן לא מבוטל במלחמה עם עצמו, מתמודד עם כאבו ובסופו של דבר מדליק את עצמו ואת יאטו. אך לאחר שהוצל על ידי הייורי ועבר כיבוי, הוא הופך לצייתני ונאמן ביותר ליאטו, ורוצה להיות נשק ראוי עבורו. כמו יאטו, גם יוקין אוצר את קיומה של הייורי וחושש שהייורי תשכח אותם כשתהיה גדולה. מאוחר יותר יוקין מתפתח לכלי ברוך כשהוא מציל את יאטו ממוות בטוח, מוכיח את נאמנותו אליו, ולובש צורה של קטאנות תאומות.