משתמש:Ariel196/פורטל:אפריקה/מבוא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אפריקה היא היבשת השנייה בשטחה ובגודל אוכלוסייתה לאחר אסיה. היבשת משתרעת על שטח של 30,244,050 קמ"ר (כולל האיים הסמוכים לה), שהם כ-20.4% משטח היבשה של כדור הארץ. באפריקה מתגוררים כמיליארד אנשים ב-61 טריטוריות ואזורים (כולל האיים), שהם כ-14.72% מאוכלוסיית כדור הארץ. מצפון ליבשת נמצא הים התיכון, צפון מזרחה מוקף על ידי תעלת סואץ, ים סוף וחצי האי סיני, בדרום-מזרחה נמצא האוקיינוס ההודי, וממערבה של היבשת — האוקיינוס האטלנטי. אם אין מונים את הסהרה המערבית שהיא אזור שנוי במחלוקת, יש באפריקה 54 מדינות, כולל האי מדגסקר ועוד מספר איים שלרוב נחשבים לחלק מהיבשת.

הסברה לפיה מקורם של האדם ושל ההומינידיים הוא באפריקה נתמכת על ידי רוב המדענים. כהוכחה לכך מובא הגילוי של הומינידיים קדומים ושל אבותיהם הקדומים, כמו גם אבות מאוחרים יותר, שגילם מוערך בלפני יותר מ-7 מיליון שנים. נמצאו, לדוגמה, שרידים של סהלאנתרופוס צ'אדנסיס, אוסטרלופיתקוס אפרנסיס, הומו ארקטוס, הומו הביליס, הומו ארגסטר ואף האדם הנבון באתיופיה, שגילם מוערך ביותר מ-200,000 שנה.

אפריקה פרושה סביב קו המשווה ומכסה מגוון רחב של אזורי אקלים; זוהי היבשת היחידה המשתרעת מאזורי אקלים צפוני לאזורי אקלים דרומי.