משתמש:Asaf M/מצוק היונים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מצוק היונים מול חופי ביירות

מצוק היוניםערבית: صخرة الروشة) הוא אתר ימי מול חוף ביירות שבלבנון המהווה אטרקציה תיירותית מפורסמת, והוא מורכב משני סלעים גדולים קרוב לחוף ראוש.

אטימולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

למקור השם שני הסברים: ראוש מהמילה ראס בערבית. עם זאת, יש חוקרים הסבורים שהמילה היא ממקור צרפתי, שכן Rouche בצרפתית פירושו סלע, וזה סביר להניח שהשם לא ניתן לו אלא בתקופת השלטון הצרפתי בלבנון.

היסטוריה של היווצרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסלע מורכב משני סלעים ענקיים, שאחד מהם גדול מהשני, והגדול הוא הסלע החלול שבאמצע. גובהו של סלע ראוש הוא כ-70 מטר וגובהו הממוצע הוא 25 מטר. באשר לסלע השני, הקטן יותר, הוא הושפע מגורמי השחיקה האטמוספריים אליהם נחשף עם הזמן, שהביאו לצורתו מחודדת.

חֲשִׁיבוּת[עריכת קוד מקור | עריכה]

סלע ראוש נחשב לאחד מאתרי התיירות המרכזיים בלבנון, מכיוון שהוא יעד חשוב לתיירים רבים, במיוחד ליהנות מלראות אותו, לצפות בו מקרוב ולצלם תמונות מזכרות.לרוב המבקרים יוצאים לסיור בסירה המפליג סביב ראוש מסלע ועובר דרך החלל שבו.

כמו כן, במהלך השנים, רוק רוק היה מקום לביצוע פעילויות לאומיות, חברתיות, ספורטיביות ואחרות, כאשר כמה הרפתקנים וחובבים טיפסו עליו, ודגלים וכרזות עם קונוטציות והזדמנויות הונחו על גבי הסלע שלו. חלק מהמועמדים לבחירות לפרלמנט בלבנון אפילו הציבו את תמונותיהם במהלך מלחמת האזרחים, וזו הייתה הפעילות האחרונה שידעתי עליה.הסלע הודלק בנובמבר 2015 עם דגל לבנון וצרפת, בסולידריות עם צרפת לאחר מתקפת הטרור בפריז, שזכתה לתגובות מסתייגות בלבנון.

סלע ראוש נקרא סלע יונים, סלע אהבה וסלע התאבדות, אם כי מקרי התאבדות הם נדירים ומתרחשים לעתים קרובות במפרץ שמול הסלע.

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רשימת אתרי טבע ייחודיים

[[קטגוריה:ביירות]] [[קטגוריה:לבנון: ארכאולוגיה]]