משתמש:Avi1111/בשם הבת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בשם הבת
עטיפת התקליטור
עטיפת התקליטור
עטיפת התקליטור
בימוי לירן שטרית
הופק בידי לירן שטרית
תסריט לירן שטרית,סתיו שלו
עריכה דני צור
שחקנים ראשיים נתי רביץ
לירית בלבן
אברהם סלקטר
מוזיקה עומרי להב
צילום רן אביעד
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 2010
משך הקרנה 40 דקות
שפת הסרט עברית
דף הסרט ב־IMDb

בשם הבת הוא סרט קצר ישראלי משנת 2019 בבימויו של לירן שטרית, עם נתי רביץ, לירית בלבן ואברהם סלקטר בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב על ידי לירן שטרית וסתיו שלו והוא על אב שכול שאיבד את בתו בפיגוע בירושלים ויוצא למסע חסר פשרות על מנת למנוע את שחרור רוצחה במסגרת עסקת חילופין עם ארגון המחבלים. ההחלטה איך לפעול מעמתת אותו עם כל עקרונותיו ונעה על הגבול הבלתי נראה כמעט שבין עשיית צדק ונקמה עיוורת.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרור בר-אל (נתי רביץ) מטייל עם בתו גילי (אלמה רביץ, בתו של נתי גם במציאות). הם לובשים חולצות של "דור שלם דורש שלום" והיא עטופה בצעיף של "שלום עכשיו". הוא קונה גלידה והיא עסוקה בשיחת טלפון ולא מבחינה בעבד אבן מנסור (דייוויד בונד) שמסתער עליה ורוצח אותה בדקירות סכין לעיניו של נתי שכורע על גופתה הספוגה בדם.

דרור לא מצליח להתגבר על אבלו. הוא מתעקש להניח צלחת וסכו"ם נוספים על השולחן בכל ארוחה, כאילו הבת המתה עומדת להגיע כל רגע, ותקשה לישון ונרדם לעיתים קרובות בחדרה של הבת. אשתו הילי (לירית בלבן) מתאמצת להמשיך בשגרת חייה.

מצב זה גורם למשבר בזוגיות שלהם ומשפיע גם על בנם יובל (גל לב). כאשר מגיעה ידיעה כי הממשלה שוקלת לבצע עסקה של שחרור עאבד אבן מנסור ומחבלים רוצחים נוספים תמורת גופות חיילם בעזה, הוא מצטרף להפגנה סוערת מול ביתו של שר הביטחון עמיר גבריאלוב (עמי וינברג) וצועקים "רוצחים לא משחררים". גבריאלוב מבטיח לדרור שיצביע בממשלה נגד עסקת החילופין.

בהפגנה הוא פוגש מפגין על כסא גלגלים בשם אליהו (אברהם סלקטר) שאומר לו שבמקום הפגנות יש לעשות מעשים. כשדרור שומע ברדיו שהממשלה אשרה את העסקה הוא מתייאש, נוסע לבית הקברות ומנסה להתאבד בתלייה ליד קבר בתו אך אליהו שנמצא במקום מציל אותו. אליהו מספר לו כי משפחתו נרצחה על ידי מחבלים וכי במלחמת לבנון הראשונה זיהה מחבל בלבנון עם אותו אקדח שבו נרצחו בני משפחתו והוא חיסל אותו.

דרור מגיע לביתו של אליהו ומקבל ממנו אקדח. הוא סוחט ידיעה משר הביטחון בנוגע לדרך בה ינוע אוטובוס עם המחבלים. אליהו מארגן הפגנה על ציר הפינוי ודרור מתפרץ לאוטובוס, יורה בנהג ומשתלט על ההגה. האסירים הכלואים בחלק האחורים צועקים והוא רואה בראי את עאבד אבן מנסור.

דרור מתקשר לליהי והיא הפעם אומרת לו שהיא מוכנה להיות במקומו. הוא מסיט את האוטובוס לתהום לקראת מותו עם המחבלים.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
נתי רביץ דרור בר-אל
לירית בלבן ליהי בר-אל
גל לב יובל בר-אל
אלמה רביץ גילי בר-אל
אברהם סלקטר אליהו
עמי ויינברג עמיר גבריאלוב שר הביטחון
דייוויד בונד עאבד אבן מנסור מחבל

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:סרטי 2019 קטגוריה:סרטים ישראליים קטגוריה:סרטים ישראליים קצרים קטגוריה:סרטים בעברית קטגוריה:סרטים על הסכסוך הישראלי-פלסטיני