לדלג לתוכן

משתמש:BennyAshkenazi/הידרותרפיה לכלבים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

*הידרותרפיה לכלבים* - * מקור השם הינו מלטינית הידרו - מים, תרפיה - ריפוי. הידורתרפיה הינה שחיה טיפולית לכלבים והינה נחשבת כרפואה אלטרנטיבית לבעלי חיים, אשר מקלה את הלחץ על המפרקים, כאשר מתבצעת שחיה מבוקרת המפעילה את השרירים. הטיפול מתבצע בבריכה הידרותראפית מחוממת ובאמצעות מצוף מיוחד לכלבים. ובכך עוזרת לשיקום מגוון גדול של בעיות אורטופדיות, ניווניות, נוירולוגיות ושיקומית לאחר ניתוחים ותאונות דרכים.

סוגולות הטיפול בשחיה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיטה הינה מוכחת כאפקטיבית לבני אדם כבר אלפי שנים, לקראת שנות ה80 החלו להשתמש בטיפול "הידרותרפיה" גם על בעלי חיים כגון כלבים, חתולים, סוסים, חיות בר ועוד. סגולות השחיה במים הינם: ציפה וחוסר חיכוך ומשקל, השחיה מפעילה את השרירים וגורמת לחיזוק השרירים והפעלתם ללא כאבים מלחץ על המפרקים. השחיה גורמת להתחדשות תאי השריר והעצב, מחזקת את השרירים הראשיים והמייצבים, להפרשת כימיכל בשם סרוטונין, כימיכל אשך מופרש באת פעילות ספורטיבית - אשך מרומם את הרוח וגורם להרגשה נפשית טובה.

טיפול ההידרותרפיה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטיפול מתבצע בבריכה מיוחדת ומחוממת לטמפרטורה הנוחה ביותר בעבור הכלב המטופל, בסביבה מבוקרת ובאמצעות מטפל מוסמך. הטיפול הינו בעצם סדרה של טיפולים וחלק מהמקרים נדירים טיפולים אלו היו חייבים להתקיים לאורך כל חייו של הכלב. בזמן השחיה הכלב מפעיל את רגליו הקדמיות והאחוריות, כאשר הוא נתמך ע"י המטפל ובאמצעות מצוף יעודי לגודל ומשקל הכלב. הכלב המטופל שוחה מספר דקות לפרקים עם מנוחה בין כל מקצה שחיה. הטיפול עורך בין 15 ל45 דקות ומומלץ מינימום פעם בשבוע, כדי לשמר את התקדמות הטיפולים. השיפור נראה כעבור מספר בודד של טיפולים ובמקרים מסויימים חלה הקלה כבר לאחר הטיפול הראשון, בעיקר בעקבות שיחרור מאסיבי של הכימיכל סרוטונין, המשפר את מצב רוחו של הכלב.

הידרותרפיה כטיפול משלים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

טיפול ההידרותרפיה הינו טיפול משלים לרפואה וטרינארית קונבנציונאלית, השילוב בין השיטה הרפואית הרגילה וטיפולי השחיה, משפרים משמעותית את שיקום הכלב בזמן הקצר ביותר וביעילות המיירבית. השילוב בין תיפול תרופתי מבוקר לטיפול בשחיה מקצר את תהליך ההחלמה והשיקום. ומסייע להגברת התחזקות השריר.

מי זקוק לטיפולי הידרותרפיה לכלבים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

כלבים אשר סובלים מבעיות פרקים גנריות, בעיות נווניות, כלבית המשתקמים מתאונות, כלבים הסובלים מדלקות פרקים כרוניות, בעיות נוירוניות, בעיות השמנה, סיבוכים וכאבים בנובעים מזיקנה ועוד מאות בעיות עיצביות ורפואיות.

לקריאה נוספת

[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  • http://www.fido.co.il התוכן בקישור], באתר (המרכז להידרותרפיה לכלבים פידו)