משתמש:Elyashivn/גנדי הגרעיני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Elyashivn.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Elyashivn.
דוגמה לגנדי הגרעינימם אינטרנטי

גנדי הגרעיני הוא מם אינטרנטי ואגדה אורבנית על משחק הווידיאו ציוויליזציה (Civilization). על פי האגדה, היה באג במשחק שבסופו של דבר אילץ את המנהיג הפציפיסט מהטמה גנדי להיות אגרסיבי ביותר ולהשתמש בכבדות בנשק גרעיני.

הבאג הוזכר לראשונה בשנת 2012, שנתיים לאחר שחרורו של Civilization V, ומהר מאוד הפך לאחד הגליצ'ים המוכרים ביותר במשחקי ווידאו; הבאג משמש דוגמה לגלישה נומרית במדעי המחשב ונכלל במשחקי ציוויליזציה אחרים כביצת פסחא.

בשנת 2020 סיד מאייר (Sid Meier) טענו כי הבאג של גנדי הגרעיני מעולם לא התקיימה במשחק המקורי ב -1991. ושגנדי הגרעיני הושם לראשונה ב Civilization V (2010) כבדיחה.

תיאור הבאג[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניתן להסביר גלישה נומרית בעזרת מד מרחק : על מד מרחק של שש ספרות, 999999 קודם ל 0; ובמשתנה ספרתי של שמונה סיביות, 255 קודם ל 0

על פי האגדה, לבינה המלאכותית של כל מנהיג בציוויליזציה היה פרמטר שהצביע על האגרסיביות שלו בסולם שבין 1 ל -10, כאשר 1 הוא שוחר שלום ו -10 הוא תוקפני. [1] [2] על פי מקורות אחרים, היה קנה מידה מ -1 עד 12. [3] המנהיג ההודי, מהטמה גנדי היה המנהיג היחיד במשחק עם דירוג אגרסיביות הנמוך ביותר של 1 [4] וכתוצאה מכך הצליח רק לנהל מלחמות הגנה. [5] מרגע ש - AI שינה את שיטת הממשלה לדמוקרטיה, שמדינות שלוות כמו הודו העדיפו, רמת התוקפנות של המנהיג פחתה ב - 2. במקרה של גנדי, זה יוביל לרמת תוקפנות שלילית של 1-. [6] עם זאת, רמת התוקפנות נשמרה כמשתנה מספרי עם 8 סיביות, שיכול היה לאחסן רק ערכים בטווח שבין 0 ל -255 (או 28 - 1). הערך השלילי יביא אפוא לגלישה נומרית, כאשר הערך נשמר כ- 255 וגנדי הופך לאגרסיבי פי כ- 25 מהמנהיגים האגרסיביים ביותר במשחק. בעץ הטכנולוגי של ציוויליזציה, נשק גרעיני בדרך כלל נחקר אחרי דמוקרטיה, כך שרמת האגרסיביות של גנדי כבר עלתה ל - 255 בזמן שהודו חקרה נשק גרעיני. זה הוביל לכך שהודו תקפה לפתע תרבויות אחרות באמצעות טילים גרעיניים ללא שום סיבה נראית לעין. הבאג תוקן כביכול בגרסאות מאוחרות יותר של המשחק, [7] אך המפתחים כל כך אהבו את הבאג שהם החליטו ליישם אותו מחדש במשחקים הבאים בסדרה כביצת פסח ובדיחה. [8] על פי מקורות אחרים, הבאג הופיע לראשונה בציוויליזציה II .

במציאות, על פי מעצב המשחקים הראשי של ציוויליזציה II, בריאן ריינולדס, היו רק שלוש רמות תוקפנות אפשריות בציוויליזציה, ולמרות שה- AI של גנדי היה ברמת התוקפנות הנמוכה ביותר האפשרית, הוא שיתף אותה עם שליש מכל המנהיגים. בנוסף, בהתבסס על זיכרונותיו מקוד המקור של הציוויליזציה, ריינולדס הצהיר כי לא היה משתנה לא חתום בחלק זה של הקוד וכי מנהיגים אינם יכולים לפעול בצורה אגרסיבית יותר מאשר המנהיגים האגרסיביים ביותר במשחק. מנהיג עם רמת תוקפנות של 255 יפעל באותה צורה כמו מנהיג עם רמת תוקפנות של 3. [5] לפי סיד מאייר, מכיוון שכל המשתנים השלמים נחתמים כברירת מחדל בשני C ו- C ++ (שפות התכנות של ציוויליזציה וציוויליזציה II בהתאמה), הצפה לא הייתה מתרחשת אם התוקפנות של גנדי הייתה מוגדרת ל -1; יתר על כן, צורת הממשלה אינה משפיעה כלל על האגרסיביות של AI, ולכן רמת התוקפנות של גנדי נותרה זהה לאורך כל המשחק. [3] במהלך מלחמות יכלה הודו להשתמש בנשק גרעיני בדיוק כמו כל ציוויליזציה אחרת, אך גנדי לא היה משתמש בנשק גרעיני לעתים קרובות יותר מאשר אברהם לינקולן או כל מנהיגים שלווים אחרים. [2] מקור אפשרי אחד של האגדה יכול להיות הנטייה של הודו לגלות טכנולוגיה גרעינית בפני רוב מתנגדיה בגלל האופי המדעי השלווה של ציוויליזציה זו.

הופעות במשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ון שפר הפך את גנדי לחובב נשק גרעיני בציוויליזציה V.

באמצעות הציוויליזציה הרביעית, תפיסה מוטעית פופולרית קבעה כי גנדי היה "עדיין" מתוכנת עם נטייה להשתמש בנשק גרעיני כביצת פסחא, אך שום התנהגות כזו לא הוסיפה בכוונה למשחקים על ידי Firaxis . הכללה ראשונה שכזו של גנדי הגרעיני הייתה בציוויליזציה V. מעצב המשחקים הראשי של ציוויליזציה V, ג'ון שאפר, הגדיר את הפרמטרים "Build Nuke" ו- "Use Nuke" של גנדי לערך הגבוה ביותר האפשרי, 12. שפר אמר כי הוא עשה זאת כבדיחה: "כיף לדמיין שפוליטיקאי הודי שמקדם את סטיאגרהא עשוי להיות רצון להפיל את שכניו". בעקבות יציאת המשחק ב -2010 הבחינו השחקנים בהתנהגותו הלא-הולמת של גנדי; התייחסו לזה בעלון הקומיקס "מיס קריטי " של המגזין "אסקפיסט". [2] שחקנים כינו את Civilization V ' גנדי 'תרמונוקלאריים,' ' מחריב העולמות ,' ו ' קורצ'טוב .' [9]

תצורת בינה מלאכותית של ציוויליזציה V. הערכים הגבוהים של גנדי של "Build Nuke" ו- "Use Nuke" נראים בבירור

גנדי הוא למעשה אחד המנהיגים השלווים ביותר ב"Civilization V", אך פרמטרי הבינה המלאכותית שלו השולטים בבנייה ובשימוש בכלי נשק גרעיניים הם בעלי ערך של 12, שהוא הגבוה ביותר מבין כל מנהיגים. לשלושת המנהיגים הבאים יש ערך 8, ולרוב המנהיגים יש ערך בין 4 ל -6. [6] כדי להביא לגיוון רב יותר במשחק, בתחילת כל משחק, Civilization V מתאים את הפרמטרים הללו על ידי הוספת ערך אקראי בין -2 ל- +2 לכל אחד משני הערכים הללו; במקרה של גנדי, המשמעות היא שהפרמטרים "Build Nuke" ו- "Use Nuke" לעולם לא יירדו מהדירוג המקסימלי: 10 מתוך 10. [10]

"Civilization VI" הציגה מבנה של אג'נדה סודית שמחזירה את הבינה המלאכותית להתנהגות רגילה. לכל מנהיג יש שתי אג'נדות: הראשונה קבועה ומבוססת על ההיסטוריה האישית של כל מנהיג, והשנייה (כמו גם שלישית ב <a href="https://en.wikipedia.org/wiki/Civilization_VI:_Gathering_Storm" rel="mw:ExtLink" class="cx-link" data-linkid="89">Civilization VI: Gathering Storm</a> ) נבחרת באופן אקראי בתחילת כל משחק. המטרה הקבועה של גנדי היא "שומר שלום": גנדי נוטה הרבה פחות לפתוח במלחמות, ומזלזל בציביליזציות שעושות זאת, כמו גם להעריך את אלה שעושים את ההפך. עם זאת, יש לו סבירות קבועה של 70% לקבל את "Nuke Happy" כאג'נדה המשנית שלו, מה שגורם לו להתמקד בבניית גרעינים, להעריך ציוויליזציות שעושות זאת, ולזלזל בתרבויות שלא. [11] [12]

צמיחה כמם[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת 2012, 21 שנה לאחר שחרור הציוויליזציה המקורית, משתמש TV Tropes בשם Tunafish טען שקיים באג בציוויליזציה שגרם לגנדי להיות תוקפני הרבה יותר. Tunafish לא סיפק שום הוכחה. [3] [2] בנובמבר אותו מידע נוסף לוויקיה . לדברי סיד מאייר, בשנתיים שאחרי הסיפור התפשט ברחבי האינטרנט ובכל פעם שמישהו פקפק בכך שימש קישור לוויקי כהוכחה .

בשנת 2014 הסיפור זכה לפרסום רב לאחר שקומיקס מיס קריטי שפורסם מחדש עורר דיון בסעיף ההערות על Reddit מדוע גנדי נעשה אגרסיבי כל כך. [2] כעבור 10 ימים אתר חדשות למשחקי וידאו Kotaku פרסם מאמר "מדוע גנדי הוא כזה מטומטם בתרבות", [6] אשר הביא אתרי חדשות ובלוגים אחרים לפרסם את המידע מחדש. [3] בגלל התעניינות כזו בתקשורת ההמונים ובבלוגוספירה, הרבה מעריצי הסדרה גילו את הסיפור הזה, ו"גנדי הגרעיני "הפך למם משחקי וידיאו באינטרנט נפוץ ובדיחה. יתר על כן, בגלל אפקט מנדלה, אנשים רבים זכרו שהם היו מוטרדים במיוחד מהודו במשחקים הראשונים של סדרת הציוויליזציה. מידע אודות "גנדי גרעיני" התווסף מאוחר יותר ל- Know Your Meme, שקבע כי הבאג הופיע לראשונה בציוויליזציה II .

ב- 18 ביוני 2019 פרסם מנהל השיווק של Firaxis משחקים, קווין שולץ, ציוץ לפיו הוא יוצא לא מקוון למשך שבועיים בגלל נסיעת עסקים לסין, והציע לשקף את השאלה "מה אם הסיפור הגדול והמפורסם על האהבה של גנדי לגרעינים בציביליזציה המקורית שנגרמת על ידי באג היא שקרית לחלוטין? " זה גרם לכותרת הטור לשעבר של יורוגמר, כריס בראט, לפתוח בחקירה עיתונאית . [5]

בראט יצר קשר עם יחסי הציבור של 2K וביקש לראיין עם נציג Firaxis, אך בקשתו נדחתה. בראט יצר אז קשר עם מעצב המשחקים לשעבר Firaxis, ברוס שלי, שהצהיר שהוא לא זוכר אם התקלה הייתה קיימת, שכן ההתפתחות של הציוויליזציה הייתה לפני 30 שנה: "אני זוכר במעורפל בעיה עם גנדי, אבל הבחור שתצטרך לדבר עם זה סיד [מאייר]. " האדם הבא שבראט פנה אליו היה מעצב המשחקים הראשי של ציוויליזציה II, בריאן ריינולדס, שהשיב: "למרות שעברו ~ 20 שנה מאז שראיתי את קוד Civ 1, אני עדיין יכול לומר לך בוודאות של 99.99% שהבאג של גנדי הוא אפוקריפי לחלוטין. " בראט יצר קשר עם 2K ועם סיד מאייר פעם נוספת, אך הוא לא זכה להפרכה ישירה. מאייר הצהיר כי הוא אינו יודע את התשובה הנכונה, אך הוא חושב שהאגדה האורבנית היא דבר טוב: "נותן את הטכנולוגיה המוגבלת של אותה תקופה, סיו המקורי היה במובנים רבים משחק שהתרחש בעיקר בדמיון השחקנים", אז "הייתי נרתע להגביל את מה שאותו שחקן יכול לדמיין על ידי הצגת יותר מדי מחשבותיי". בראט פרסם סרטון יוטיוב עם ממצאי חקירתו. [5]

מאוחר יותר, בראיון של ארס טכניקה, ציין סיד מאייר כי הסיפור על באג התוכנה של גנדי מפוברק. [2] ב- 8 בספטמבר 2020 פורסמה האוטוביוגרפיה של סיד מאייר, זיכרונותיו של סיד מאייר !: חיים במשחקי מחשב . הוא הכיל רקע מפורט להיווצרות אגדה זו. [4] [13]

השפעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האגדה על "גנדי הגרעיני" הוא אחד הבאגים המוכרים ביותר בתולדות משחקי הווידאו. [5] זה הוליד מספר רב של ממים באינטרנט . זה שימש גם כדוגמה לגלישה נומרית בקורסי מדעי המחשב באוניברסיטת הרווארד, בין היתר.

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Meier, Sid. Sid Meier's Memoir!: A Life in Computer Games. W. W. Norton, 2020. pp. 261–266. ISBN 978-1-324-00587-2.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:אגדות אורבניות קטגוריה:Civilization קטגוריה:Category:ביצת פסחא

  1. ^ Ethan Maurice (2020-06-30). "Why Gandhi Is So Violent In Civilization Games". Screen Rant (באנגלית). נבדק ב-2020-09-18.
  2. ^ 1 2 3 4 5 6 Алексей Афанасьев (2020-09-16). "История появления мифа о «Ядерном Ганди» — по версии самого Сида Мейера". DTF (ברוסית). נבדק ב-2020-09-18.
  3. ^ 1 2 3 4 Meier, Sid (2020). "Funny Business". Sid Meier's Memoir!: A Life in Computer Games. W. W. Norton. pp. 261–266. ISBN 978-1-324-00587-2.
  4. ^ 1 2 Dustin Bailey (2020-09-08). "Sid Meier says Civilization's nuclear Gandhi bug isn't real". PCGamesN (באנגלית). נבדק ב-2020-09-18.
  5. ^ 1 2 3 4 5 Артемий Леонов (2019-09-05). "Почему история о баге с «ядерным Ганди» в Civilization, скорее всего, выдумана". DTF (ברוסית). נבדק ב-2020-09-18.
  6. ^ 1 2 3 Luke Plunkett (2016-02-03). "Why Gandhi Is Such An Asshole In Civilization". Kotaku (באנגלית). נבדק ב-2020-09-18.
  7. ^ James Plafke (2014-11-03). "What caused Gandhi's insatiable bloodlust in Civilization". Geek.com (באנגלית). אורכב מ-המקור ב-2016-07-22. נבדק ב-2020-09-18.
  8. ^ Mol, Angus A. A.; Politopoulos, Aris; Ariese-Vandemeulebroucke, Csilla E. (2017). "'From the Stone Age to the Information Age': History and Heritage in Sid Meier's Civilization VI". Advances in Archaeological Practice. 5 (2): 214–219. doi:10.1017/aap.2017.9free{{cite journal}}: תחזוקה - ציטוט: postscript (link)
  9. ^ Михаил Андреев (2016-08-30). "«Разрушитель миров» Ганди возглавляет Индию в Civilization VI". Overclockers.ru (ברוסית). נבדק ב-2020-09-21.
  10. ^ Anton Dizon (2016-11-14). "In 'Civilization VI,' Gandhi might not be as nuke-happy anymore". Rappler (באנגלית). נבדק ב-2020-09-18.
  11. ^ Gita Jackson (2016-08-11). "Gandhi Is Still An Asshole In Civilization VI". Kotaku (באנגלית). נבדק ב-2020-09-21.
  12. ^ Михаил Андреев (2020-09-09). "Сид Мейер опроверг главный миф серии Civilization". Overclockers.ru (ברוסית). נבדק ב-2020-09-21.
  13. ^ Дмитрий Рудь (2020-09-10). "Создатель Sid Meier's Civilization развенчал миф о происхождении «ядерного» Ганди". 3DNews (ברוסית). נבדק ב-2020-09-18.