משתמש:Erez058/Overwatch 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Erez058/Overwatch 2
Overwatch 2
כללי
תאריך הוצאה 4 באוקטובר 2022
סוגה משחק ירי בגוף ראשון
הוצאה לאור Blizzard Entertainment
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק מרובה משתתפים
פלטפורמות נינטנדו סוויץ'
פלייסטיישן 4
פלייסטיישן 5
Windows
Xbox One
Xbox Series X/S

Overwatch 2עברית: אוברוואטץ' 2) הוא משחק וידאו משנת 2022 מסוגת יריות בגוף ראשון שפותח והופץ על ידי Blizzard Entertainment כהמשך למשחק Overwatch משנת 2016. המשחק הוא משחק מרובה משתתפים במצבים של שחקנים נגד שחקנים (PvP). שינוי גדול במצבי אלו לעומת המשחק המקורי היה צמצום גודלי הצוותים משש לחמש. גם כמה דמויות מרכזיות קיבלו שינוים משמעותיים. Overwatch 2 זמין לשחק בחינם בנינטנדו סוויץ' פלייסטיישן 4, פלייסטיישן 5, Xbox One ,Windows, ו-Xbox Series X/S וכולל שמירת התקדמות ולשחק עם שחקנים בין הפלטפורמות.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Overwatch 2 הוא משחק שבו השחקנים מחולקים לשתי קבוצות ובוחרים "גיבור" מתוך סגל של 35 דמויות שמחולקות לשלושה תפקידים: "נזק" (damage) שאחראים לפגוע בקבוצה היריבה, "תומך" (support) שאחראים על ריפוי והגברת כוחות חברי הקבוצה ו"טנק" (tank) שאחראי על הגנת הצוות. לכל דמות יש סט ייחודי של כישורים המורכבים מיכולות אקטיביות, פסיביות ויכולת מיוחדת. Overwatch 2, כמו קודמו, מתמקד בעיקר בקרב של שחקנים מול שחקנים במספר מצבים ומפות שונות, וכולל משחקים תחרותיים.

ה-Overwatch המקורי תוכנן ללחימה של צוותים של שישה שחקנים, כששניים מכל סוג תפקיד בצוות. ב-Overwatch 2, מספר הטנקים צומצם לאחד, מה שהביא את מספר השחקנים הכולל בקבוצה לחמישה. לדברי במאי המשחק אהרון קלר, המפתחים קיוו שהסרת טנק אחד יזרז את המשחק מכיוון שהם האמינו שתוכנית ששת השחקנים המקורית האט את המשחק. זה גם נועד להקל על כמות הדברים ששחקנים וצופים צריכים להיזהר מהם. מפות חדשות תוכננו לכלול אפשרויות כיסוי נוספות כדי לפצות על הגנה המופחתת.[1] בנוסף, לגיבורי תפקיד הנזק יש כעת פסיב חדש שמעניק 25% מהירות טעינה ומהירות תנועה למשך 2.5 שניות אחרי הריגה, לגיבורי התמיכה נקודות החיים שלהם עולות לבד אחרי שהם לא קיבלו נזק במשך כמה שניות, ואת גיבורי הטנק קשה יותר להעיף אחורה והם נותנים פחות נקודות ליכולות המיוחדות של הקבוצה היריבה.[2] גיבורים שופצו ויזואלית כדי לשקף את חלוף הזמן מאז אירועי המשחק הראשון. Overwatch 2 כולל מערכת ping כדי להפנות את תשומת הלב של חברי הצוות לנקודות ספציפיות במפה בניגוד למשחק המקורי שבו מערכת כזו לא הייתה קיימת.

המשחק גם מציג מצב שחקנים נגד שחקנים חדש בשם "Push" (דחיפה), בדומה למשיכת חבל, הצוותים מתחרים על השליטה ברובוט שדוחף את המטען של הקבוצה לצד של היריבים של המפה. Push מחליף מצב מ-Overwatch המקורי שנקרא Assault (המכונה על ידי הקהילה "2CP", כלומר "שתי נקודות שליטה") שהוסר מהמצבים הסטנדרטים של Overwatch 2.

Overwatch 2 שוחרר כמשחק חינמי בניגוד למודל המונטיזציה הפרימיום של קודמו. המשחק גם נפטר ממערכת ה-loot boxes לטובת מערכת ה-battle pass המוצעת על בסיס עונתי עם הצגת מפות וגיבורים חדשים. המשחק כולל גם חנות בתוך המשחק שבה שחקנים יכולים לרכוש מוצרי קוסמטיים ישירות.[3][4] בליזארד הצהירה כי גיבורים חדשים יוצגו כפרסים בשכבה החינמית של ה-battle pass, ולשחקנים שלא יצליחו להגיע לרמה יהיו משימות אחרות להשגת הגיבור בחינם בעונות מאוחרות יותר.[5]

נדרש חשבון Battle.net כדי לשחק ב-Overwatch 2, ללא קשר לפלטפורמה. Overwatch 2 כולל שמירת התקדמות בין מכשירים, כאשר פריטי קוסמטיקה והתקדמות במשחק משותפים בין גרסאות מחשב וקונסולות.[6] פריטים קוסמטיים שהושגו, מטבעות במשחק וסטטיסטיקות שחקנים מכל פרופיל Overwatch המקושר לחשבון כזה ממוזגים וזמינים בכל הפלטפורמות אבל הדירוגים במצב התחרותי הם נפרדים, כאשר דירוגי הקונסולות והמחשבים נותרים נפרדים זה מזה.[7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר האינטרנט הרשמי של Overwatch 2 (באנגלית)

אתר האינטרנט הרשמי של ליגת Overwatch 2 (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Andy Chalk, Overwatch 2 PvP will be 5v5 with only one Tank per team, PC Gamer, ‏20 במאי 2021 (באנגלית)
  2. ^ John Hansen, All passive abilities in Overwatch 2, gamepur, ‏October 4, 2022 (באנגלית)
  3. ^ ASH PARRISH, Overwatch 2 will get rid of loot boxes, theverge, ‏16 ביוני 2022 (באנגלית)
  4. ^ Michael McWhertor, Overwatch 2 ditches loot boxes for battle pass, seasonal model, polygon, ‏16 ביוני 2022 (באנגלית)
  5. ^ Victoria Kennedy, Overwatch 2 heroes will be available on the free track of the Battle Pass, Victoria Kennedy, ‏9 בספטמבר 2022 (באנגלית)
  6. ^ Matt Wales, Blizzard details Overwatch account merging ahead of cross-progression launch, eurogamer, ‏17 באוגוסט 2022 (באנגלית)
  7. ^ CROSS-PROGRESSION IS COMING TO OVERWATCH 2: ACCOUNT MERGE FAQ, overwatch blizzard, ‏16 באוגוסט 2022 (באנגלית)