משתמש:GUNR7229/כתבה לטילדה הרביעית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לקראת סוף פברואר התגלו חולים במחלת נגיף קורונה בארץ, דבר שהתחיל באופן רשמי את התפרצות נגיף הקורונה בישראל, שבמהרה גרמה להסגר, שבא לידי ביטוי, בין היתר, בסגירת בתי הספר. תחילה, בתור תלמיד, מאוד שמחתי שהתבטלו הלימודים, אף על פי שזה ציער אותי שלא אזכה לעבור את שנת הלימודים האחרונה שלי כמו כולם. במהרה חשבתי על איך להעביר את הזמן בין שיעור מקוון של 40 דקות לעבודת בית שאצטרך לעשות - וכמובן שהתשובה הייתה כתיבה ועריכה בויקיפדיה. בתור מנהל מיזם הסרטים הקצרים של פיקסאר, חשבתי שאפעל כדי לסיים אותו (נותרו עוד שני ערכים לסיומו!), או אפעל כדי לכתוב עוד ערכים במסגרת מיזם האנימציה, או בכלל אכתוב ערכים על דברים שפחות התמקדתי בהם. מרוב מבחר של ערכים שניתן לכתוב ולערוך, לא ידעתי כבר מה לעשות - ומכאן הגיע לי הרעיון לפתוח את מיזם בית ספר ויקיפדיה.

במיזם היה ניתן בכל שבוע לכתוב ערכים בנושאים שונים, בסגנון מיזם המקבץ השבועי, רק שכאן הנושאים באים לידי ביטוי על פי שיעורי בית ספר. כך לדוגמה, בשבוע הראשון משתתפי המיזם כתבו ערכים הקשורים למוזיקה במסגרת "שיעור מוזיקה", ואחר כך, בשבוע השני, כתבו ערכים הקשורים לקולנוע במסגרת "שיעור קולנוע". בהתחלה שפרסמתי את המיזם מאוד הופתעתי לגלות את כמות בני הנוער שיש באתר, ועוד יותר הופתעתי מכמות המשתתפים שיצטרפו למיזם וכתבו ערכים. למיזם הצטרפו כשניים עשר משתתפים!

במסגרת המיזם בוצעו כאחד עשר שיעורים, כאשר סה"כ נכתבו דרכם כ-310 ערכים חדשים! מספר בהחלט מטורף, שיכול להיות שללא המיזם הערכים שנכתבו לא היו נכתבים בכלל. הכותבים הפעילים במסגרת המיזם זכו בתעודת הכרה ובמוצר ממותג עם הלוגו של ויקיפדיה, מתנת ויקימדיה ישראל. נקווה לבשורות טובות ושהקורונה תחלוף במהרה!