לדלג לתוכן

משתמש:Gederade/טיוטת הצבעה - יצירת התפקיד "בורר"

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום כולם, כפי שאתם יודעים, כיום, במקרה של מלחמת עריכה, ביורוקרט רשאי לכפות עצמו כבורר בין הצדדים, אם לא מצאו פתרון לבדם/בעזרת גישור. זאת ועוד, לפעמים כשיש רצון מוצדק לשלול סמכויות ממשתמש ותיק, ההכרעה נעשית בהצבעה, ולרוב, רוב המשתמשים מצביעים בעד המשתמש הותיק ובעל הסמכויות. מצב כזה יוצר סמכויות יתר של הביורוקרטים, ומאפשר להם גם לפסוק בעניין מסוים, וגם להוציא לפועל החלטות.
ולכן, כדי לבזר את סמכויותיהם של הביורוקרטים, כדי לייעל את מערכת הבירורים, וכדי להקים "רשות בוררת" בויקיפדיה, אני מציע:

  • ליצור את התפקיד "בורר". הבורר יהיה אחראי להיות בורר במקרים של מלחמות עריכה (רק בורר יוכל להיות בורר במקרה הזה). הבוררים יהיו אחראיים על ניהול דף הבירורים.
  • במקרה ומועלית הצעה לחסום משתמש/לבטל הרשאות וסמכויות של משתמש, המשתמש עליו הועלתה ההצעה יוכל לעתור לבוררים, ובמקרה שלא ימצאו כיצד עבר על הנהלים/הדרישות של התפקיד הנ"ל, ישעו את ההצעה באופן זמני, וההצעה תבוטל לגמרי, אלא אם כן המשתמשים שהעלו את ההצעה ישכנעו את הבוררים שהמשתמש שעליו הועלתה ההצעה כן עבר על הדרישות/הנהלים של התפקיד הנ"ל.
  • הבוררים ישמשו גם כמגשרים, לפני שיכפו עצמם כבוררים
  • הבוררים יוכלו להשעות זמנית/לפסול הצבעות שההצעה המועלית בהן נוגדת את רוח ויקיפדיה ו/או את נהליה.


אשמח להערות, הארות, טענות והצעות לשיפור. Gederade - שיחה 19:00, 23 בינואר 2016 (IST)

השם "ביורוקרט" נועד להדגיש את תפקידם המנהלי המנומנם ולהרחיק מהם תחושת שררה. מי שנתקל במילה "שופט" עלול לחשוב שעומד לפניו אדם עם השכלה משפטית או סמכות שהוקנתה לו מטעם הרשויות, במיוחד אם "העותר" הוא כותב מזדמן או סתם ברנש שאינו מרוצה מהערך שנכתב עליו. איני יודע מה דעתי על התפקיד המוצע, אך הייתי ממליץ להעניק לו שם הרבה פחות מחייב. למשל קיביצער. ליאור पॣ • י"ז בשבט ה'תשע"ו • 22:54, 26 בינואר 2016 (IST)
שיניתי לשם "בורר". Gederade - שיחה 16:49, 31 בינואר 2016 (IST)