משתמש:KtazK

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תיבות משתמש/ת
משתמש זה סיים קורס עריכה בוויקיפדיה שנערך על ידי עמותת ויקימדיה ישראל
משתמש זה משתתף בקורס עריכה בוויקיפדיה לגמלאים ולגמלאיות שמועבר על ידי עמותת ויקימדיה ישראל


שמי קלמן כץ, יליד 1945, והנני מקדם בשלום רב את כל הבאים לדף המשתמש שלי.

עד עתה עזרתי בהכנת טיוטות לשלושה ערכים בעברית שמקורם הינו בויקיפדיה באנגלית. בצעתי את התרגום, עידכונים לפי הצורך ועריכה סופית של כל ערך במעבד תמלילים כולל הגהה של הגרסה הסופית, אשר נערכה שוב על ידי עורך ותיק, לפני פרסומה. התחלתי עכשיו קורס עריכה בויקיפדיה על מנת להמשיך בעבודתי כעורך עצמאי.

ברצוני להשתלב בעבודה של מורשת ימית עברית וישראלית בהנחיית אלי רהב אשר מרכז את נושא שמירת המורשת הימית במסגרת זאת של האנציקלופדיה ובאתרים נוספים. הנני עוסק בנושאים האלו החל מהרבעון אחרון של שנת 2021. עד עתה נטלתי חלק בתרגום ועידכון הערכים אדם בים, מיקום דינמי, מערכת מצוקה ובטיחות ימית גלובלית.

הנני בוגר בי"ס לקציני ים בעכו, קורס חובלים בחיל הים, בוגר תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה מהטכניון בחיפה, לימודי תואר שני בהנדסת אלקטרוניקה בפקולטה להנדסה באוניברסיטת ת"א, ללא הסמכה כיון שלא סיימתי את פרוייקט הגמר. כל זאת לאחר הגיוס לצה"ל, במקביל לשירות צבאי בחובה וקבע של 22 שנים בחיל הים בתפקידי ים, חוף ומטה של קצין מחלקה בכלי שייט שונים ומפקד ספינת טורפדו, ולאחר הלימודים בטכניון, כמפקד בית מלאכה לתיקון ציוד אלקטרוני בדרג ד' (בנושאי קשר, מכ"ם, ל"א, סונר, ציוד בדיקה ותחזוקת שבר והתקנות) , הדרכה בקורסים של מקצועות ים וקורס חובלים, תפקידי מטה בפיתוח, רכש והנחיית תחזוקה של מערכות שליטה ובקרה, מערכות מכ"ם וסונר. השתחררתי בדרגת סא"ל.

לאחר השחרור עבדתי משך 26 שנים בחברת "אלישרא מערכות" שנרכשה עם השנים על ידי תדיראן מערכות, תעשייה אווירית וכיום משולבת כחברת בת בתוך אלביט מערכות. עבדתי בתפקידי הנדסת מערכת, מנהל פרוייקטים, ראש תחום וראש שטח של פרוייקטים צבאיים בתחומי מערכות ל"א ותקשורת עבור פלטפורמות ימיות, אוויריות ויבשתיות. העבודה בכל השלבים לוותה גם בשיווק וקשרים עם לקוחות ומשתמשים סופיים כולל אומדני מחיר, הכנת הצעות מחיר, מו"מ על ההצעות וחוזי ההתקשרות על כל הנובע מהם בתחום הכספי והניהולי ותמיכה בלקוחות לאורך חיי המוצרים.

בסוף שנת 2012 יצאתי לגימלאות מאלביט ועבדתי כיועץ עצמאי עד סוף 2019, ומאז אני גימלאי באופן מלא.

מאז יציאתי לגימלאות, ב-2012, אני מלמד מתמטיקה בהתנדבות לתלמידים בכיתות התיכון בכפר סבא, הזקוקים לחיזוק ועזרה שנבחרים על ידי ביה"ס, דרך עמותת "פוש". ובנוסף מתנדב ביחידה לזמן חירום של עיריית כפר סבא בנושא "מודיעין אוכלוסיה".