משתמש:Menachem be/אנטנת דיסקונוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנטנת דיסקונוס שתוכננה לכסות טווח תדרים של תג"מ ותא"ג
דיסקונוס עשוי מדפי נחושת, תאורטית, אמור לכסות את התדרים 700MHz- 2GHz.

אנטנת דיסקונוס (באנגלית: Discone antenna) היא גרסה של אנטנה מסוג  biconical antenna כאשר אחד מהקונוסים שלו מוחלף בדיסק. בדרך כלל הדיסק מורכב בצורה אנכית בחלק העליון, והקונוס מתחתיו.מכאן נוצר שמו, מהלחם המילים: 'דיסק' ו'קונוס'

אנטנה Omnidirectional antennaכלל-כיוונית (Omnidirectional), קיטוב אנכי, כיווניות דומה לאנטנת דיפול, רחב-תדר (Wideband) במיוחד,המציע טווח תדרים ביחס של עד כ-10:1. עקום קרינה במישור האופקי צר למדי, מה שהופך את  הרגישות בכיוון האנכי לגבוהה יותר.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-6 בפברואר, 1945, הוענק לארמיג ג. קנדואיאן  מניו-יורק, ארה"ב (המַמְחֶה של תאגיד הטלפון והרדיו הפדרלי שמאוחר יותר התאחדה עם חברת ITT) פטנט מס' 2,368,663  על "אנטנה רחבת-סרט", מיישום שנעשה ב-15 במאי, 1943.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרטוט של מידות האנטנה

לאנטנת הדיסקונוס יש טווח תדר  מאוד שימושי של לפחות 10 ל-1.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכןשגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן כאשר האנטנה משמשת כאנטנת שידור, לרוב היא פחות יעילה מאנטנה שתוכננה לטווח תדרים מוגבל יותר. ה-SWR (יחס גל עומד) שלה הוא בדרך כלל 1.5:1 או פחות על פני מספר אוקטבות של התדר.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן .אנטנת דיסקונוס מורכב משלושה חלקים עיקריים: דיסק, קונוס, מבודד.

  • דיסק: הדיסק צריך להיות בקוטר של 0.7 כפול רבע אורך גל של התדר המינימלי שעשויים לקלוט. נקודת ההזנה של האנטנה נמצאת במרכזו של הדיסק. היא בדרך כלל מוזנת ע"י כבל קואקסיאלי בעל התנגדות של 50 אוהם, כאשר המוליך הפנימי מחובר אל הדיסק, והמוליך החיצוני אל הקונוס.
  • קונוס: אורך הקונוס צריך להיות רבע אורך גל של התדר המינימלי שעשויים לקלוט.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן זווית הקונוס היא בדרך כלל בין 25 ל-40 מעלות.
  • מבודד: הדיסק והקונוס חייבים להיות מופרדים זה מזה על-ידי מבודד, אורך בידוד זה הינו חלק במאפייני האנטנה, במיוחד כאשר מתקרבים למגבלת התדר הגבוה שלו.

חומרי בנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיסקונוס יכולה להיות עשויה מדפי מתכת (לרוב נחושת), שימושי עבור אנטנות תא"ג קטנות שנמצאות בשימוש ביתי , כגון Wi-Fi.

בתדרים נמוכים יותר, מספיק להשתמש במספר חוטי מתכת או מוטות במרווחים שווים, זה מפשט את הבנייה ומפחית התנגדות של רוחות.

המוטות עשויים להיות מתיל נוקשה, מוטות מולחמים או אפילו מקולב מתכת.

המספר המוטות האופטימלי היוצאים מהדיסק והקונוס כפי שמובא בספרות <ref>2</ref> , הוא בין 8 ל-16.

יישומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טווח התדרים הגבוה של הדיסקונוס הופך אותו לאטרקטיבי בתעשייה, בשימוש צבאי, חובבות רדיו וסריקת רדיו לשימושים שונים.

את discone הוא מטבעו פס רחב הטבע מאפשר לשדר בלתי רצוי בתכלית פליטות מ פגום או לא תקין מסוננים משדרים.

הארכת בתדר נמוך תגובה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנכי השוט עשוי להיות מודבקת המרכז של הדיסק על מנת להרחיב את תדר נמוך תגובה, אבל זה עלול לסכן את יעילות בתדרים גבוהים יותר. בתצורה זו, על תדרים נמוכים יותר את discone אולי יותר דומה לו קרקע המטוס אנטנה או קואקסיאלי דיפול.

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אין [[קטגוריה:סוגי אנטנות]]