משתמש:Menachem be/אנטנת קונוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Menachem be.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Menachem be.
אנטנת קונוס שתוכננה לכסות טווח תדרים של תג"מ ותא"ג
קונוס עשוי מ 'דפי' נחושת, תיאורטית אמור לכסות את התדרים 700MHz- 2GHz.

אנטנת קונוס היא גרסה של אנטנה מסוג  biconical antenna כאשר אחד מהקונוסים שלו מוחלף בדיסק. בדרך כלל הדיסק מורכב בצורה אנכית בחלק העליון, והקונוס מתחתיו.

אנטנה כלל-כיוונית (Omnidirectional), קיטוב אנכי, כיווניות דומה לאנטנת דיפול, רחב-תדר (Wideband) במיוחד,המציע טווח תדרים ביחס של עד כ-10:1. עקום קרינה במישור האופקי צר למדי, מה שהופך את הרגישות בכיוון האנכי לגבוהה יותר.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-6 בפברואר, 1945, Armig ג Kandoian של העיר ניו-יורק הוענק ארה " ב-פטנט מספר 2,368,663 (assignor פדרלי טלפון, רדיו תאגיד (מאוחר יותר התמזגה עם ITT תאגיד) על "פס רחב "אנטנה", מתוך יישום שנעשה ב-15 במאי, 1943.

קטע מתוך Kandoian פטנט:[1]

בקנה אחד עם ההתקדמות שנעשתה במהלך השנים האחרונות בפיתוח של אולטרה-גבוהה תדר רדיו טכניקה, יישומים ממנו מטוסים תקשורת, כיוון מציאת, וכן הלאה, זה הפך להיות הכרחי כדי לפתח מיוחד אנטנות, אנטנה, מערכות מתאימה להתקנה על כלי טיס כאלה. לטוס בתנאים כאלה זה אלה אנטנות חייב בהכרח להיות קטן ונוקשה שלהם בנייה ומציעים גם מינימום של התנגדות הרוח, על מנת שזה עף היעילות של כלי טיס יהיה לא נפגמה. בהתאם ההמצאה שלי אני סיפקו קטן נוקשה אנטנה מתאים להרכבה על משטח של גוף המטוס או רכיב אחר של המטוס מבנה מסוימים התגלמויות אני גם בתנאי יעיל מגן מגן או דיור כיסוי או אז הוא משתף פעולה עם בנייה של מערכת האנטנות כדי להפחית את התנגדות הרוח.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרטוט של מידות האנטנה

את discone אנטנת שימושי טווח תדר של לפחות 10 ל-1.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכןשגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן כאשר מועסק כמו אנטנת שידור, לרוב פחות יעיל מאשר אנטנה מיועד מצומצם יותר טווח תדר. SWR (יחס גל עומד) הוא בדרך כלל 1.5:1 או פחות על פני מספר אוקטבות של התדר.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן . discone אנטנה מורכב משלושה חלקים עיקריים: דיסק, קונוס, מבודד.

  • את דיסק: הדיסק צריך כוללת בקוטר של 0.7 פעמים רבע אורך גל של האנטנה הנמוכה ביותר של תדר. את האנטנה להאכיל את הנקודה נמצאת במרכזו של הדיסק. זה בדרך כלל מוזן עם 50 אוהם קואקסיאלי כבל, עם מרכז המנצח מחובר הדיסק, ואת החיצוני המנצח של קונוס.
  • חרוט: אורך החרוט צריך להיות רבע אורך גל של האנטנה הנמוכה ביותר של תדירות הפעלה.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן חרוט זווית הוא בדרך כלל בין 25 ל-40 מעלות.
  • מבודד: את הדיסק, קונוס חייבים להיות מופרדים על-ידי מבודד, מידות הקובעים חלק האנטנה של מאפיינים, במיוחד על שלה ליד בתדירות גבוהה מהמותר.

חומרי בנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

- Discone יכול להיות עשוי מתכת מוצקה גיליון (לרוב נחושת), אשר שימושי עבור מקורה קטנה UHF אנטנות, כגון Wi-Fi.

ב להנמיך תדרים מספר מספיק של חוטי מתכת או מוטות בתוך דיבר התצורה משמש לעתים קרובות כדי לאמוד משטח מוצק. זה מפשט את הבנייה ומפחית את רוח טוען.

החישורים עשויים להיות נוקשה תיל, מוטות הלחמה או אפילו קולב חוט.

המספר האופטימלי של המוטות המרכיבים את הדיסק, הגביע הוא מצוטט לעתים קרובות כמו להיות בין 8 ל-16.

יישומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

את discone של פס רחב כיסוי הופך אותו לאטרקטיבי מסחרי, צבאי, רדיו חובבים ו "רדיו סורק יישומים.

את discone הוא מטבעו פס רחב הטבע מאפשר לשדר בלתי רצוי בתכלית פליטות מ פגום או לא תקין מסוננים משדרים.

הארכת בתדר נמוך תגובה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנכי השוט עשוי להיות מודבקת המרכז של הדיסק על מנת להרחיב את תדר נמוך תגובה, אבל זה עלול לסכן את יעילות בתדרים גבוהים יותר. בתצורה זו, על תדרים נמוכים יותר את discone אולי יותר דומה לו קרקע המטוס אנטנה או קואקסיאלי דיפול.

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים ==הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:סוגי אנטנות