משתמש:Nadavkl9/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הספר ''ולא נותר אף אחד'' (אשר נקרא לראשונה בשם ''עשרה כושים קטנים'' ולאחר מכן הוחלף בשם ''ולא נותר אף אחד'' עקב סיבות פוליטיות) הוא ספר מתח אשר יצא לאור בשנת 1939 ונכתב על ידי אגתה כריסטי. הספר תורגם לשפות שונות ונמכרו כעשרות מיליוני עותקים שלו. על הספר נוצרה מיני-סדרת מתח אשר יצאה בשנת 2015 בשם 'ולא נותר אף אחד'.

תקציר הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

עשרה אנשים זרים זה לזה מוזמנים בעילות שונות אל אי, שהבעלות עליו היא מסתורית. לאחדים מוצעת משרה בבית היחיד במקום, אחרים מוזמנים לנופש. איש מהם לא פגש מעולם את בעליו של האי, אך ההזמנות מנוסחות בערפול משכנע, וכל העשרה עולים על סירה, המשיטה אותם אל הבית, ונעזבים לנפשם. בעל הבית המסתורי אמור להגיע יום או יומיים אחר-כך.

בחדרו של כל אחד מן המוזמנים תלוי שיר, בסגנון שירי ילדים, אודות עשרה חיילים, שמאבדים את חייהם בזה אחר זה, עד שלא נותר איש מהם. במרכזו של שולחן האוכל ניצבות עשר דמויות חרסינה. דקות לפני מותו של האורח הראשון מתנגן מאחורי דלת חדר ההסבה תקליט, והמונולוג המושמע מאשים כל אחד מן הנוכחים במעשה רצח. כשהאורחים מתחילים למות בדרכים שונות, ועם מותו של כל אחד מהם נעלמת אחת הדמויות שעל השולחן, השיר מאבד את אופיו הילדותי, ומקבל משמעות מצמררת. איש מהם לא הואשם מעולם באופן רשמי במעשים שמונה הקול, וכולם גם יחד טוענים לחפותם.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנתוני מרסטון - הואשם בהריגת שני ילדים, ג'ון ולוסי קומבס, בנהיגה לא זהירה.

השופט לורנס וורגרייב - מואשם ברצח חף מפשע, אדוארד סיטון, שגזר עליו עונש מוות בתלייה.

ורה קליית'ורן - מואשמת ברצח סיריל אוגילבי המילטון, הילד שבו טיפלה כאומנת. היא עודדה את הילד לשחות רחוק מהחוף בתקווה שהוא יטבע. עם מותו אהובה הוגו, דודו של הילד, יירש את הון המשפחה.

סמל בילוש ויליאם בלור - מואשם ברצח אסיר הומוסקסואל, ג'יימס סטיבן לנדור, בתא המעצר.

את'ל ותומאס רוג'רס - מואשמים ברצח ג'ניפר בריידי, אישה זקנה שהם עבדו אצלה.

על המחברת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחברת הספר היא אגתה כריסטי.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר ''ולא נותר אף אחד'' נחשב ליצירת מופת ורב מכר עולמי, בזכות הקושי לפענח את זהותו של הרוצח כבר בהתחלה לעומת ספרי מתח אחרים.[1]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[1] [2]

[3]

  1. ^ etiser, ולא נותר אף אחד / אגתה כריסטי, באתר סקירות ספרים, ‏2018-10-18
  2. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:צ-מאמר

    פרמטרי חובה [ מחבר ] חסרים
    {{{מחבר}}}, ולא נותר אף אחד, ויקיפדיה, 2021-01-02
  3. ^ הוצאת ספרים עם עובד, עם עובד - ולא נותר אף אחד / אגתה כריסטי, באתר www.am-oved.co.il