משתמש:Nivzu/היכל מרדכי רוזנשטיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Nivzu.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Nivzu.
מרדכי רוזנשטיין נאות אשלים
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
כינוי אשלים
מיקום התזמורת 17, ראשון לציון, ישראל
תקופת הפעילות 2001–הווה (כ־23 שנים)
בעלים עיריית ראשון לציון
משטח פרקט
קבוצות הפועל ראשון לציון (כדוריד)
מושבים 400

אולם הספורט מרדכי רוזנשטיין נאות אשלים הוא אולם ספורט אשר נבנה בייעוד לקבוצת הכדוריד של הפועל ראשל"צ ע"י עיריית ראשון לציון. ההיכל נמצא ברחוב התזמורת 17, שבשכונת נאות אשלים, שמיקומה במערב העיר.

מיקומו המדויק, הוא בצפון השכונה בתמחם בית הספר, "אומניות", לבית הספר מקיף ט', בין כיכר רבין לצומת ההסתדרות.

הרקע להקמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצת הכדוריד של הפועל ראשל"צ הגיעה לשיאה בשנת 2000 כשהעפילה לרבע גמר ליגת האלופות, ושם ניצחה בביתה את אלופת אירופה, קיל מגרמניה. עד אותה שנה שיחקה הקבוצה בהיכל העירוני גן נחום, היכל שלא היה נוח מבחינת תנאי אימון, כי היה האולם היחידי בעיר. הדבר הגיע לשיא, שסדר יום האימונים באולם היה צפוף, וקבוצת הבוגרים של הפועל הפועל ראשל"צ הייתה חייבת לערוך את אימונה על חצי מגרש, כשמהחצי השני התאמנה קבוצת הכדורסל שלמכבי ראשון לציון, או אפילו לפעמים קבוצת הנוער של המועדון. הדבר היה לא נורמטיבי לאימון של קבוצה שנערכת לקראת משחקים שונים בשלבים גבוהים באירופה. שנה אח"כ, נחנך אולם הספורט החדש, בקיצו השני העיר, בשכונת נאות אשלים. מטרתו הייתה ונשמרה, לקיים בבקרים את שיעורי הספורט של בית הספר מקיף ט' שצמוד אליו, בצהריים ואחה"צ, לקיים בו אימונים שונים של מחקלת הנוער והילדים של המועדון, ובערב קבוצת הבוגרים.

תוכן האולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

באותה שנה (2001), נבנה האולם ע"פ הסטנדרטים החדישים ביותר. מגרש הכדוריד נבנה בתחתית האולם, מעליו קומפלקס של 400 מקומות ישיבה, ומעליהם מועודון האגודה המכיל את תארי האליפות השונים מכל הזמנים, של מחלקת הנוער, הבוגרים, ומחלקת נשים.

מרדכי רוזנשטיין[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרדכי רוזנשטיין, היה למייסד אגדות הכדוריד של הפועל ראשל"צ, יחד עם משה הלפרין ב-1968. עם הקמתה, לקח רוזנשטיין את אחריות אימון הקבוצה והיה למאמנה הראשון. לאחר שנים אלו, היה פעיל מחלקת ספורט בעיירית ראשון לציון.

רוזנשטיין, עוד לפני שייסד את הפועל, עבד רבות גם במכבי ראשון, שהייתה לאותם שנים קבוצת הכדוריד היחידה בעיר.

סטטיסטיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם השנים האולם הפך למבצר האדום של הפועל. כשבשנתיים האחרונות, הגרף רק מעיד על כך. בעונה שעברה, הפועל ראשל"צ, לא הפסידה בו דרבי אחד ליריבתה העירונית מכבי, ובעונה החולפת לא הפסדיה בו הפסד אחד גם לקבוצה מחוץ לעיר, רק במשחק האחרון הרסה זאת כשהפסידה בכל זאת, למכבי.

משחקי בית[עריכת קוד מקור | עריכה]

האולם, מארח בתוכו את כל משחקי הבית של הפועל ראשון. ביום שישי, מארחת קבוצת הבוגרים קבוצת ליגה שונה מדי שבוע, ויום לאחר מכן שבשבת, מארחות ליום משחקים מהבוקר קבוצות גילאים שונות במחלקת הנוער, כשלפעמים, זזים משחקים לאמצע השבוע, בעיקר ליום שלישי ורביעי.

בעל האולם הוא משה דרורי בן משפחה של אבנר דרורי, מנהל בית ספר לכדוריד, ושוער בוגרים בעבר.