משתמש:Ofekalef/אלכסנדר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

(אנ') אלכסנדראנגלית: Alexander) הוא סרט אפי משנת 2004 המבוסס על חייו של מלך מוקדון אלכסנדר הגדול. הסרט בוים על ידי אוליבר סטון, וקולין פארל משחק בו את התפקיד הראשי של אלכסנדר הגדול. הסרט הוא תסריט מקורי שבוסס בחלקו על ספרו של ההיסטוריון רובין ליין פוקס מאוניברסיטת אוקספורד, ”אלכסנדר הגדול“ משנת 1970.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מבוססת על חייו של אלכסנדר הגדול, מלך מוקדון, שכבש את Asia Minor, מצרים, פרס, וחלק מהודו הקדומה. בסרט מוצגים האירועים המרכזיים של אלכסנדר מילדותו, פלישתו להממלכה האחמנית ומותו. בתיאור ילדותו, כולל הסרט את מערכת היחסים המסובכת שלו עם אביו פיליפוס השני ואת תחושותיו המוזרות כלפי אמו אולימפיאס. הסרט אף מציג את כיבוש האימפריה הפרסית בשנת 331 לפני הספירה. במהלך הסרט, מוצגות אף תוכניותיו של אלכסנדר לבצע רפורמות באימפריה, ונסיונותיו להגיע אל סוף העולם שהיה ידוע אז.

הסיפור מתחיל בשנת 283 לפני הספירה עם תלמי הראשון שהוא המספר לכל אורך הסרט. הסרט פותח בחייו היומיומיים של אלכסנדר, ובמערכת היחסים המתוחה בין הוריו. אלכסנדר גדל עם אמו ועם המורה שלו אריסטו, ובזמן זה מגלה עניין באהבה, כבוד, מוזיקה, גילוי ארצות, שירה ובמלחמה. מערכת היחסים שלו עם אביו נהרסת כשהאחרון מתחתן עם האחיינית של Attalus, Eurydice.

לאחר שמתנקשים בפיליפוס השני, הופך אלכסנדר למלך מקדוניה ויוון. לאחר שמוזכרת בקצרה הריסתו של אלכסנדר את תבאי ואת שריפת פרספוליס, מביא המספר סקירה של המסע אלכסנדר לכיבוש האימפריה הפרסית ומספר על הכרזתו של אלכסנדר כבנו של זאוס על ידי האורקל של אמון במצרים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]