משתמש:Orenong/Kerbal space program1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב

Kerbal Space Program או בקיצור KSP הינו משחק סימולטור, המשלב ניהול עסקי, פיזיקה, וחלל. במשחק ישנה אפשרות לחקור מערכת שמש שדומה למערכת השמש שלנו ולהתנייד בה בחופשיות בעזרת רכבי חלל או מטוסים שהשחקן מרכיב בעצמו.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק ישנן מאות לבני בנייה, מהן השחקן יכול להרכיב חלליות מטוסים מכוניות וכל העולה על רוחו, ולשגרם לכל נקודה במערכת השמש של המשחק. המשחק דורש מעט ידע בפיזיקה, משום שרמת הראליסטיות שלו גבוהה למדי, וכמו בחיים האמיתיים, גם במשחק משימות להנחתת אנשים או רובוטים על פלנטות או ירחים אינן פשוטות. בחלק ממצבי המשחק ישנן משימות אשר בהשלמתן מתקבל תגמול.

מצבי משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

למשחק שלושה מצבים: קריירה, מדע וארגז חול.

קריירה: במצב זה השחקן משלים משימות על מנת להשיג כסף ונקודות פיתוח, בעזרת נקודות הפיתוח ניתן להשיג סוגים חדשים של לבנים, מהם בונים את כלי הטיס, ולכל שימוש בלבנה יש עלות. מצב משחקזה הינו המורכב ביותר מבין מצבי המשחק.

מדע: כמו במצב קריירה השחקן משלים משימות, רק שבמצב משחק זה, אין שום עלות ללבנים והשחקן מקבל מהמשימות רק נקודות פיתוח.

ארגז חול: במצב משחק זה אין שום עלות ללבנים ואין צורך לפתח לבנים, כל לבני הבנייה כבר מוכנות לשימוש ושום דבר לא מגביל את השחקן מלבד כוח הכבידה והדימיון שלו.

מערכת השמש[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערכת השמש של המשחק דומה במקצת למערכת השמש שלנו, אך ישנם הבדלים מובהקים. כל כוכב לכת במשחק מושפע מעט מכוכב לכת שקיים במערכת השמש שלנו.

גורמי השמים הבולטים הינם:

  • קרבול (kerbol) כוכב השבת היחיד במשחק, השמש סביבה נעים הפלנטות. הוא מקביל לשמש שלנו אך קטן יותר.
  • מוהו (moho) הינו כוכה הלכת הקרוב ביותר לשמש, הוא קטן סלעי וללא אטמוספירה, הוא מקביל לכוכב החמה במערכת השמש שלנו
  • איב (eve) הוא כוכב הלכת הסלעי הגדול ביותר, הוא כבד סגול ובעל אטמוספירה עבה מאוד. סיבובו נע ירח אחד המכונה גילי, גילי הוא הירח הקטן ביותר במשחק. איב הינו המקביל של נוגה.
  • קרבין (Kerbin) הינו המקביל של כדור הארץ, קרבין בשונה מכדור הארץ, מוקף ע"י שני ירחים, אחד מהם נקרא מון (Mun) הדומה מאוד לירח שלנו, והשני נקרה מינמוס (minmus) אשר קטן בהרבה ממון ועשוי רובו ככולו מקרח.
  • דונה (duna) הוא כוכב לכת סלעי, המקביל של מאדים, הוא קטן יותר ממאדים ובעל אטמוספירה דלילה יותר. אך נראה כמעט כמוהו. לדונה יש ירח אחד הנקרא אייק.
  • ג'ול (jool) הינו כוכב הלכת הגדול ביותר במערכת השמש של קרבל, הוא גדול אפילו בהשוואה לצדק שלנו, שכן ככול הנראה הוא המקביל שלו. לג'ול שלושה ירחים, טיילו וואל ולייט, הירח לייט הוא הגוף השמימי הדומה ביותר לקרבין, אך הוא קטן יותר ורובו מכוסה במים.
  • אילו (eeloo) הינו הכוכב המרוחק ביותר מהשמש, הוא קטן וחסר אטמוספירה, ככול הנראה הוא מקביל לירח אירופה ממערכת השמש שלנו. שכן מראו דומה למראה של הירח אירופה.
  • אסטרואידים מפוזרים באקריות בעולם, והשחקן יכול למצוא אותם ואף להזיזם, ולהנחיתם במקומות שונים.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח המשחק החל בשנת 2011, אך עד היום הוא מוגדר בשלבי האלפא. החברה המפתחת אותו הינה squad בראש המפתחים נמצא מרקו סלקדו. המשחק מפותח במנוע unity

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר רשמי https://kerbalspaceprogram.com/