משתמש:Roos100/Nuthin' but a 'G' Thang

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Nuthin' but a 'G' Thang"
סינגל בביצוע ד"ר דרה בשיתוף עם סנופ דוגי דוג
מתוך האלבום The Chronic
יצא לאור 19 בינואר 1993
הוקלט 1992
מקום הקלטה Death row (לוס אנג'לס, קליפורניה)
סוגה ג'י פאנק, היפ הופ
שפה אנגלית
אורך 03:58
חברת תקליטים דת' רואו רדוקדס, אינטרסקופ רקורדס, פריוריטי
כתיבה טרייסי קרי, קלווין ברודוס, אות'ה הייווד
הפקה ד"ר דרה

"Nuthin' but a 'G' Thang" הוא סינגל של הראפר האמריקאי ד"ר דרה, בהשתתפות הראפר האמריקאי סנופ דוגי דוג, מתוך אלבום הבכורה של דרה, The Chronic (1992). כסינגל הראשון של האלבום הוא הגיע למקום השני ב- בילבורד הוט 100 ב-20 במרץ 1993, מאחורי "Informer" של Snow, [1] הסינגל הגיע גם למקום הראשון במצעד הסינגלים והרצועות החמים של R&B/Hip-Hop , והיה ללהיט במקום ה-31 בבריטניה. את הקליפ ביים ד"ר דרה בעצמו.

השיר נבחר על ידי היכל התהילה של הרוקנרול כאחד מ-500 השירים שעיצבו את הרוקנרול . [2] מגזין XXL כינה אותו כשיר ההיפ-הופ המוביל של העשור. השיר משתמש בדגימות מהשיר "I Want'a Do Something Freaky to You" מאת ליאון הייווד . ביוני 1994 הוא הוצא מחדש במדינות מסוימות באירופה.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיטר פאפידס ממלודי מייקר כתב, "הדבר שהופך את המוזיקה של ד"ר דרה לאהודה כל כך (במקרה של "Nuthin' but a G Thang") הוא הנזילות של החרוזים ומגע משמח של עיבודי קצב סווינג שממתיקים את מכת קטע קצב החרוזים הגמיש והמאיר. הנושא - דיבור דליל על האופן שבו דרה והראפר האורח סנופ דוגי דוג אוהבים את האישה שלהם - מומלץ לא לקחת ברצינות ." [3]

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ הנלווה ל"Nuthin' but a 'G' Thang", בבימויו של ד"ר דרה, [4] מתאר את דרה מגיע ללונג ביץ', קליפורניה כדי לאסוף את סנופ וללכת למסיבת בלוק. כשהם מסתובבים במסיבה, הם מבצעים את הבתים הראשונים תוך כדי ברביקיו ומִשחק כדורעף בקרבת מקום. חולצת ביקיני של נערת ליווי (מרצדס אשלי) [5] נמשכת מטה על ידי "T-Dubb", חבר בקבוצת הראפ המקורית של לונג ביץ' Foesum, וחושפת אותה . בבתי השיר הבאים הם נכנסים לתוך הבית. הסרטון מסתיים בכך שדרה מוריד את סנופ חזרה בביתו, כשסנופ מתנודד במעלה השביל. גרסת MTV צנזרה את העירום, אביזרי הסמים, וורן G עם לוגו קנאביס, סמלילים מוגנים בזכויות יוצרים, כובע של שיקגו ווייט סוקס וטקסט מסך. אמנים רבים הופיעו בווידאו, כולל הדי או סי, וורן ג'י, דאז דילינגר, קורופט, RBX ו- Suga Free .

בתרבות הנפוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקרות חיוביות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Nuthin' but a 'G' Thang" מופיע ב -500 השירים של היכל התהילה של הרוקנרול שעיצבו את הרוקנרול . זהו השיר היחיד של דרה ברשימת 500 השירים הגדולים בכל הזמנים של רולינג סטון, המדורג במקום 419, בלי לספור שני שירים אחרים שמציגים את דרה כמפיק וזמר רקע, " Fuck tha Police " ו- Tupac של NWA . "אהבה בקליפורניה" של. מגזין Q רשם אותו כשיר ההיפ הופ ה-24 הגדול בכל הזמנים והוא מופיע במשחק Grand Theft Auto: San Andreas. [7] בספטמבר 2010 הגוף Pitchfork Media כלל אותו במקום השלישי ב -200 הרצועות המובילות של שנות ה-90 . [8]

ביקורות שליליות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1998, ערוץ CBS דיווחה כי הסנאטור סם בראונבק, שביקש שימוע בוועדת המסחר למדע ותחבורה של הסנאט, אמר שהוא "מודאג מכך שתעשיית המוזיקה משווקת את המוזיקה האלימה והמיזוגנית ביותר שלה לבני נוער". הדו"ח הוסיף, "בעוד שמנהלים בתעשייה טוענים שבני נוער מוגנים ממוזיקה זו, עדויות רבות מצביעות על כך שרוב האלבומים ההיפר-אלימים נקנים על ידי בני נוער". כתוצאה משימועים אלו, התווספו תוויות אזהרה לסינגל. [9]

נתוני מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אזור תואר מכירות
בריטניה (BPI) כסף 200,000
ארצות הברית (RIAA)[10] פלטינה 1,300,000

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Hot 100 : Mar 20, 1993 | Billboard Chart Archive
  2. ^ "Experience the Music: One Hit Wonders and the Songs that Shaped Rock and Roll". Rock & Roll Hall of Fame. נבדק ב-1 באפריל 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:קישור כללי

    פרמטרי חובה [ כותרת ] חסרים
    [1]
  4. ^ "Dr. Dre - "Nuthin' but a 'G' thang"". mvdbase.com. 1992-12-01. נבדק ב-2011-12-29.
  5. ^ Ashley, Mercedes (2010-12-01). "To answer, yes this is me in the "Nuthing but a G Thang. Dr Dre Video. Yep, yep. I was 22 at the time". @mercedesashley (באנגלית). נבדק ב-2017-12-04.
  6. ^ "Straight Outta Compton Movie Review (Three Takes) – Reviler". 14 באוגוסט 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ * * * Q Mag: 150 Rock Lists * * *
  8. ^ Pitchfork Top 200 Tracks of the 90s
  9. ^ "Debate Over Rap Lyrics Continues". www.cbsnews.com (באנגלית אמריקאית). 16 ביוני 1998. נבדק ב-2019-05-06. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:קישור כללי

    פרמטרי חובה [ כותרת ] חסרים
    [2]