משתמש:Roybb95/ארגז חול/ויקימדים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ויקימדים (Wikimedians, על משקל ויקיפדים Wikipedians) - תורמים שאינם משתייכים למיזם אחד בלבד של קרן ויקימדיה ועסוקים לרוב בהוספת קישורי בינויקי, קשקשת, ובחירות לכל מיני חברי נאמנים, וכל זאת במקום לתרום תרומה אמיתית.

המונח מתייחס לרוב לכל מיני טיפוסים כמו Gangleri שמטרידים אותי בדף השיחה ובמייל בשאלות הרות גורל כמו איפה למקם את הקישורים הבין-לשוניים של המזנון: בתבנית:מזנון או במזנון עצמו, והופכים את זה לשאלה עקרונית מן המעלה הראשונה. וגם לכל מיני כותבי בוטים למיניהם שאפילו לא טורחים לקבל עליהם הרשאה מתאימה, ואז סותמים את דף השינויים האחרונים עם הקישורים שלהם.

יש להם נטייה להיעלב כשחס ושלום מעירים להם או מעבירים ביקורת על עצם העיסוק הכפייתי שלהם באחד הדברים המשניים ביותר בעולם הויקימדיה (קישורים בין לשוניים), ועל כן הניסיון מלמד שהדרך הטובה ביותר להתמודד איתם היא להתעלם מהם. אין להסיק מדברים אלה שמדובר בטרולים, משום שככל הנראה הם מעוניינים לתרום, אך מסיבה כלשהי הם אינם עושים זאת ע"י הוספת תוכן.

הוכחה נוספת ליעילותם הרבה של הוויקימדים הופיעה עם הבחירות לחבר הנאמנים לשנת 2005. לכל אורך תקופת הבחירות, אולצו כל מיזמי ויקימדיה לפרסם הודעה בראש כל דף מדפי האתר. ההודעה כללה מידע על הבחירות, והזמנה לקחת בהן חלק. ההנחה הייתה, מן הסתם, שאפילו לקורא הפשוט (שהגיע במקרה לאחר חיפוש בגוגל) יש עניין בהצבעות גורליות אלה.

אלא שלא בכך תם העניין - גם לאחר שנסגרו הבחירות, הופיעה הודעה בראש כל אחד מהדפים המבשרת את סיומן של הבחירות. ההנחה ההגיונית הייתה שכל העולם כולו מרוכז סביב הבחירות הללו, ויש ליידע אותו באופן בולט עד כמה שיותר שהן הסתיימו. לבסוף, סולקה הודעת המערכת בכוח באמצעות קובץ ה־CSS, אך הוחזרה לאחר שמשתמש:טרול רפאים החליט לעשות בה שימוש הגיוני יותר, ולהשתמש בה לשם הוספת הודעה על מפגש.