משתמש:Stamnonheb/יקום תרבות עברית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Stamnonheb.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Stamnonheb.


יקום תרבות עברית היא עמותה שמטרתה לקדם את התרבות העברית באמצעות הקמת אתר אינטרנט שבו ביקורות, יצירות מקוריות, סקירות, ודיווחים על אירועי תרבות בישראל.

בהצהרת העקרונות של העמותה מודיעים המייסדים כי הם רואים באתר המשך מקוון למגזינים מהעבר דוגמת “השילוח״, “התקופה״, “עכשיו”, ו-“סימן קריאה”, שהובילו את הספרות והתרבות העברית בזמנם.

בהתאם לכך, מטרת העמותה היא להפוך את האתר לבמה מרכזית לתרבות העברית והישראלית, הן בארץ והן בחוץ לארץ, ולהפיץ את התרבות הישראלית בארץ ובעולם, גם באמצעות תרגומים.

אתר יקום תרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פעילותה העיקרית של העמותה נעשית באמצעות אתר העמותה ובו, נכון לסוף מאי 2017, מעל 2,000 פריטי תוכן (״פוסטים״), מאמרים ויצירות מקוריות. האתר מחולק למדורים כגון: ספרות מתח, פרוזה (תתי-מדורים של ספרות ילדים, פנטסיה, מדע בדיוני), שירה, מדע ופילוסופיה (הגות ופילוסופיה, מדע פופולרי), תרבות (תרבות פופולרית, תקשורת, עידן חדש), היסטוריה וחקר התנ“ך (יהדות, פילוסופיה יהודית), וכן מדור מבזקים והודעות. הגולשים באתר יכולים לצפות בפריטי התוכן באתר, ולהגיב להם. כמו כן ניתנת אפשרות ליצור קשר עם עורכי המדורים. כל אדם יכול להציע לעורכים את יצירתו, ופריט התוכן, לאחר בדיקה ואישור של עורך, מפורסם באתר.

בשנת 2017 היו באתר בממוצע כ-40 אלף כניסות (hits) ביום ומעל 2,000 ביקורים (visits) ביום.

אירועים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף לפעילות העיקרית באתר, קיימה העמותה גם מספר אירועי תרבות.

האירוע הראשון התקיים לכבודה של רחל חלפי, שגם נכחה בו והקריאה משירתה, ובנושא יצירתו של שלמה אבן גבירול.

אירוע שני התקיים לזכר מייסד העמותה גיורא לשם ובנושא יצירתו של דוד אבידן.

אירוע שלישי התקיים בנושא גותיקה. כמו כן השתתפה העמותה באירוע לזכרו של חבר העמותה ריצ‘רד שילה. במאי 2014 קיימה העמותה אירוע בחיפה ובו ניתן פרס הוקרה לסופרת יהודית קציר.

בספטמבר 2016 קיימה העמותה את כנס ספרות הבלשים הראשון בישראל. בכנס הוענקו אותות הוקרה ״התדהר״ לבצלאל תדהר, בנו של דוד תדהר, ולאלוף בן, בנו של אריה סיון.

בשנת תשע״ז קיימה העמותה את תחרות סיפור המתח הקצר הטוב ביותר. במרץ 2017 התקיים טקס חלוקת הפרסים, והסיפורים הזוכים מתפרסמים באתר.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפגשים ראשונים להקמת העמותה כונסו בתחילת 2010 על ידי אלי אשד, יו“ר העמותה, והעמותה אושרה על ידי רשם העמותות בסוף יוני 2010. בין מייסדי העמותה גיורא לשם זכרונו לברכה. חבר חשוב נוסף בעמותה שנפטר הוא ריצ‘ארד שילה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]