לדלג לתוכן

משתמש:Sudorm9/גאמ"א סייבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מסלול גאמ"א - סייבר
פרטים
מדינה ישראלישראל ישראל
שיוך צה"לצה"ל צה"ל
סוג תוכניות מצוינות בצה"ל

גאמ"א סייבר הוא מסלול איתור ומיון של חיל המודיעין בתחום המחשבים והסייבר[1].

מלש"בים שעוברים את המיונים לגאמ"א סייבר בהצלחה מתקבלים לקורסים ולהכשרות, מתמקצעים בתכנות, מחשבים וסייבר ומשרתים בתפקידים מבוקשים ויוקרתיים ביותר ביחידות הטכנולוגיות, כמו למשל 8200 ו-81, בתפקידים שונים - פיתוח תוכנה, מחקר טכנולוגי, סייבר ועוד. בהמשך השירות ניתן להתקדם לתפקידי פיקוד ולצאת קצונה מבלי לחתום על קבע נוסף.

בשל הייחודיות של התפקיד המיועד ומשך ההכשרה הממושך, ההכשרות יתקיימו במתכונת קדם צבאית. כלל התפקידים במסלול גאמ"א מחייבים שירות קבע של שלוש שנים. כמו כן, חתימה על השלמת משך שירות החובה ל32 חודשים (עבור נשים) מהווה שלב הכרחי להצטרפות למסלול.

המיונים והקבלה לתוכנית

[עריכת קוד מקור | עריכה]

התאמה לגאמ"א סייבר

[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההתאמה למסלול גאמ"א מוערכת ונבחנת במספר היבטים. על המועמדים להיות סקרנים, בעלי ידע נרחב במחשבים ויכולות לימודיות ברמה גבוהה.

המועמדים למסלול גאמ"א נדרשים להיות בעלי דפ"ר (דירוג פסיכוטכני ראשוני) 60 לפחות, פרופיל 25 ו-5 יח"ל מחשבים או השתתפות בתוכנית מחשבים כלשהי מחוץ למסגרת הבית ספרית כמו למשל מגשימים.

חשוב לציין שאומנם אלה הדרישות הבסיסיות, אך יש אפשרות להגיש בקשה חריגה לקבלת המיון.

המיונים כוללים מספר שלבים:

  1. שאלון מקוון - השלב הראשון בתהליך המיון הוא שאלון ידע מקוון שנפתח למועמדים הרלוונטיים למילוי מהבית. השאלון מכיל רשימות של מושגים מעולמות תוכן שונים במחשבים (שפות תכנות, מערכות הפעלה, רשתות, אבטחת מידע ועוד), והמועמדים מתבקשים לסמן אילו מהמושגים הם מכירים במידה ויוכלו להסביר אותם אם יישאלו על כך.
  2. כנס מבחנים - יום המבחנים למסלולי גאמ"א סייבר מתקיים במתקן מיון של חיל המודיעין. יום זה מורכב ממבחנים רבים ומשאלונים אישיים, כולם ממוחשבים. בתחילת היום מועברים שני מבחנים הבוחנים את הפוטנציאל של המועמדים ללמוד נושאים חדשים, הראשון בתחום הפיתוח והשני בתחום הרשתות. לאחר מכן ניתנת למועמדים סדרה של מבחני ידע מגוונים הבוחנים את רמת הידע בנושאים הבאים: C#, Java, OOP, C, Assembly, Python, Windows, Unix, אבטחת מידע, רשתות ו-Web.
  3. סדנה מעשית - השלב הבא בתהליך המיון לגאמ"א סייבר הוא סדנה מעשית המתקיימת אף היא במתקן מיון של חיל המודיעין. במסגרת הסדנה נבדק הידע המעשי של המועמדים במשימות שונות בתחומי הפיתוח והמחקר, בהתאם להישגיהם בשלבי המיון הקודמים. במהלך הסדנה מקבלים המועמדים חניכה צמודה מאנשי מקצוע הנמצאים במקום ומלווים אותם לאורך יום המיון במטלות השונות שהם נדרשים לבצע.
  4. ראיונות מקצועיים - מועמדים שיעברו בהצלחה את שלב הסדנה המעשית יוזמנו לראיונות מקצועיים למסלולים אליהם הם יימצאו מתאימים על סמך הישגיהם בתהליך המיון. במסגרת הראיונות המקצועיים יתנסו המועמדים בסוגיות מקצועיות אותן יידרשו לפתור בפועל.
  5. מיון אישיותי - מועמדים שיעמדו בהצלחה בכל השלבים המקצועיים של תהליך המיון יבצעו מיון אישיותי הכולל מילוי שאלונים אישיים, מבחני אישיות וראיון פסיכולוג. המיון האישיותי מתקיים אף הוא באופן מקוון.
  6. תחקיר ביטחוני - נועד לקבוע את התאמת המועמדים להיחשפות למידע מסווג, בהתאם לנוהלי ביטחון המידע באמ"ן.

השירות הצבאי

[עריכת קוד מקור | עריכה]

השירות הצבאי של חיילי התוכנית מחולק לכמה חלקים:

  • קורס - כל מסלולי התוכנית אשר מיועדים לשירות באמ"ן עוברים קורס של כמה חודשים בקמפוס רמות בבאר שבע[2] בו הם לומדים חומרים מתקדמים בתחום עיסוקם.
  • טירונות - לפני הקורס, במהלכו או אחריו, יעברו החניכים טירונות רובאי 02 במחנה מפרשית.
  • שירות סדיר - לאחר ההכשרות, חיילי התוכנית עושים שירות מלא של 32 חודשים (גברים ונשים כאחד) באחת מהיחידות הטכנולוגיות בקהיליית המודיעין.
  • שירות קבע - לאחר שירות החובה, חיילי התוכנית מחויבים בחתימה על 36 חודשי קבע.

במהלך השירות חיילי התוכנית זכאים לחצי יום לימודים חופש ללימודים באוניברסיטה בסדיר וליום שלם בקבע. חיילי התוכנית זכאים מהשנה השנייה של הקבע למענק סייבר סקטוריאלי בסה"כ 30 אלף ש"ח.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ [1] מידע על התוכנית באתר "מתגייסים" של יחידת מיטב
  2. ^ [2] בסיס ההכשרות החדש של אמ"ן בנגב