לדלג לתוכן

משתמש:That's.Kaarel/הכנסייה האוונגלית-לותרנית בירדן ובארץ הקודש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הכנסייה האוונגלית-לותרנית בירדן ובארץ הקודש (ELCJHL), הוא שמו של מוסד נוצרי-עצמאי הנפרש על ארץ הקודש ועל ארץ עבר הירדן המזרחי, ככנסייה-עצמאית בלב העולם הנוצרי -אוונגלי (לותרני). כמוסד לותרני, הנאמן לכתבי הקודש, והמוודה את אמונתו כחלק מספר הקונקורד, היא הינה המוסד הכנסייתי האוונגלי (לותרני) הנרחב ביותר בארצות אלו, עם כ-2,500 מאמינים, המפוזרים בירדן, ברשות הפלסטינית ובירושלים, בשישה מוקדים שונים; כנסיית הגואל בעיר העתיקה של ירושלים, כנסיית העלייה במתחם אוגוסטה ויקטוריה בירושלים החדשה, כנסיית חג המולד בבית לחם, כנסיית התקווה ברמאללה, כנסיית הרפורמציה בבית ג'אלא, הכנסייה הלותרנית בבית סאחור וכנסיית הרועה הטוב בעמאן.

הכנסייה (כפלג מאמינים) הוקמה על מנת לשרת את הציבור האוונגלי במדינות אלו, אשר מקורו בירושלים של סוף המאה ה-19, בעיקר כדרך מיסיון גרמני אשר רווח בקרב האוכלוסייה הנוצרית-ערבית אשר השתייכה עותה העת לפלג האורתודוכסי והקתולי.[1] קיסר הרייך הגרמני-וילהלם השני, תרם עד מאוד לפריחתה בארץ הקודש של אותה התקופה, כאשר ייסד שתי כנסיות בירושלים (הגואל והעלייה), אשר ביססו את מעמדה בירושלים עד ימנו.

בראש הכנסייה שני אישים; הבישוף האוונגלי (לותרני) של ירושלים - סאני איברהים עזאר (אנ') כראש הקהילה דוברת הערבית, והפרובסט יואכים לנז (מה-1 באוגוסט 2020[2]), כראש הקהילה דוברת הגרמנית.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יהושע בן-אריה, עיר בראי תקופה; ירושלים במאה ה-19, ירושלים: הוצאת יד יצחק בן-צבי, עמ' 295
  2. ^ Joachim Lenz wird Propst in Jerusalem, Evangelisch.de