משתמש:TheIsraeliSudrian/ג'יימס הקטר האדום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:דמות בדיונית

פרמטרים ריקים [ רקע חברים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ג'יימס הקטר האדום
קובץ:James-CGI.png
תוכנית טלוויזיה תומס הקטר
הופעה ראשונה תומס הקטר (סדרת הרכבות), "תומס ורכבת החילוץ" (תומס הקטר)
דיבוב קרי שייל (ארצות הברית), קית' וויקהם (בריטניה), סוזן רומן (תומס ומסילת הקסמים)
דיבוב בשפה העברית אסף קורמן (תומס ומסילת הקסמים) [1]
מידע
מין "זכר"

ג'יימס הקטר האדוםאנגלית: James the Red Engine) הוא קטר טנדר בדיוני מאונש מסדרת הספרים סדרת הרכבות מאת הכומר וילברט אודרי,

ומסדרת הספין-אוף הטלוויזיונית תומס הקטר. הוא קטר מעורב-תנועה, מה שאומר שהוא מסוגל למשוך גם קרונות נוסעים ומשא. סידור הגלגלים שלו הוא 2-6-0 והוא קטר מספר 5 במסילת הנורת' ווסטרן, מסילת הרכבת של המפקח השמן באי סודור.

ג'יימס הופיע לראשונה בסדרת הרכבות בשנת 1946, בספר תומס הקטר. שני ספרים בסדרה, ספר #3 ג'יימס הקטר האדום ו-#28 ג'יימס וקטרי הדיזל מוקדשים לג'יימס.

בסיפורים, ג'יימס התרסק בשדה ביום העבודה הראשון שלו. בלמי העץ שלו הואשמו כגורמי התאונה, ולאחר מכן הוחלפו בבלמי מתכת. ג'יימס נוטה להיות שובב. חלק מהתקריות שלו כללו: הוא שבר צינור בלם של קרון נוסעים והצטרך להשתמש בשרוך מגפיים של נוסע כדי לתקנו, הוא התנגש במיכליות זפת, והסתובב על הסובבן (שנגרם בגלל הרוח ולא בגללו.) למרות התנהגותיו, ג'יימס הוא קטר חרוץ ואמין שגאה בצבעו האדום ובכיפת הפליז המבריקה שלו, ובדרך כלל נחשב לקטר מאוד מועיל.

בנוסף, הוא גם אוהב להיות נקי. הוא שונא למשוך קרונות משא, וחושב שצריך להשתמש בו רק להסעת נוסעים. הוא חושב את עצמו עדיף על הקטרים האחרים, ומסוגל להיות רדוד, שחצן ויהיר - במיוחד לאדוארד, ולקטרים שנראים מיושנים, חלשים, איטיים, או מלוכלכים. עם זאת, במספר הזדמנויות, הוא מצא את עצמו נלחץ לקבל עזרה מאלו שהוא העליב, והוא בסופו של דבר מתנצל.

ג'יימס הוא אחד מהדמויות הבודדות עם שיר משלהן בסדרת הטלוויזיה, אשר מבוסס חלקית על מוזיקת הנושא שלו ששומשה בעונות הקודמות. השיר נקרא "ג'יימס הקטר הנהדר", החל מהעונה השישית של הסדרה.

בספרי סדרת הרכבות, ג'יימס היה (להרבה זמן) אחד הקטרים האחרונים עם דעה קדומה על דיזלים. עם זאת, הוא נאלץ להודות שדיזלים בכללותם אינם מזיקים בספר ג'יימס וקטרי הדיזל (אולם, זהו אחד מהלקחים הבודדים שנשאר אצלו.)

על הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יימס מאוד גאה בצבעו האדום, אבל הוא שונא להסיע קרונות משא וחושב שהוא צריך להסיע רק נוסעים, משום שהוא קטר מעורב-תנועה. הוא חושב את עצמו עדיף על הקטרים האחרים, ומסוגל להיות רדוד, שחצן ויהיר - במיוחד לאלו שנראים מיושנים, חלשים, איטיים, או מלוכלכים. תכונות אלה קצת גרמו ליחסי ידידות/סכסוך בינו ובין טובי וגם אדוארד.

ברוב העיבודים, יש לג'יימס מוניטין רע על ההתנהגות שלו, בעיקר התרסקות לתוך שדה ביום הראשון שלו בסודור. התרחיש המשפיל ביותר שקרה לג'יימס היה כשהוא שבר צינור בלם של קרון נוסעים והצטרך להשתמש בשרוך מגפיים של נוסע כדי לתקן אותו. האירוע הספציפי הזה הפך את ג'יימס ליעד של עלבונות מטובי, גורדון ותומס. אולם, הוא לבסוף התיידד עם גורדון לאחר שהוא התקשה במשימה מסוימת, ומאז שני הקטרים מסתדרים זה עם זה.

בסיפור "ג'יימס ושרוך המגפיים", ג'יימס מאוים על ידי הצבע הכחול של אדוארד.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תבנית:תומס