משתמש:Tzvihaharon/גלוריה אלרד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גלוריה רייצ'ל אלרד
Gloria Rachel Allred
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 3 ביולי 1941 (גיל: 82)
פילדלפיה, פנסילבניה
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
עיסוק עורכת דין, פעילה למען זכויות אדם
מפלגה המפלגה הדמוקרטית

גלוריה רייצ'ל אלרדאנגלית: Gloria Rachel Allred; נולדה ב-3 ביולי 1941) היא עורכת דין פמיניסטית אמריקאית לזכויות נשים, אשר ידועה בשל התביעות השנויות במחלוקת ובעלות עניין רב לציבור, במיוחד כאלה המערבות זכויות נשים.

ראשית חייה והשכלתה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלוריה רייצ'ל נולדה למשפחה יהודייה ממעמד הביניים מפילדלפיה. אביה מוריס היה איש מכירות. אמה סטלה, ילידת בריטניה, הייתה עקרת בית. לאחר שסיימה את לימודיה בתיכון פילדלפיה לבנות, החלה את לימודיה באוניברסיטת פנסילבניה, שם הכירה את בעלה הראשון פייתון בריי. הם הביאו לעולם את בתם היחידה ליסה בלום, וכמעט מייד לאחר מכן התגרשו. בלום היא גם פרקליטה וידועה בעיקר כמנחת טלוויזיה לשעבר.

גלוריה בלום עברה חזרה לבית הוריה והמשיכה את לימודיה. בשנת 1963 היא סיימה בהצטיינות תואר ראשון באנגלית. למרות התנגדויות נוקשות מהמרצה שלה, היא כתבה את התזה שלה על מחברים כהי עור. היא התנסתה במגוון משרות לפני שהחליטה להפוך למורה והתקבלה לתפקיד בתיכון בנג'מין פרנקלין. היא התחילה ללמוד לתואר שני באוניברסיטת ניו יורק, שם התחילה להתעניין בתנועת זכויות אזרח. ב-1966 היא עברה ללוס אנג'לס, קליפורניה. היא עבדה בהסתדרות המורים העירונית, והורתה בתיכון ג'ורדן ובתיכון פרמונט.

באוטוביוגרפיה שלה היא תיארה כיצד בזמן חופשה באקפולקו היא נאנסה לאחר איומי אקדח. לכשגילתה שהיא בהיריון היא רצתה לעשות הפלה. בה בעת הפלה הייתה מחוץ לחוק, ולכן היא עשתה הפלה באופן לא חוקי ולא ממסדי. לאחר שעברה את ההליך היא התחילה לדמם ונדבקה בזיהום. היא החלימה רק לאחר שאושפזה בבית חולים. היא לא דיווחה על האונס מפני שלא חשבה שיאמינו לה.

בשנת 1968 היא נישאה לוויליאם אלרד. היא נטלה חלק באוניברסיטה הדרום מערבית למשפט, ובהמשך הועברה לאוניברסיטת לויולה למשפט בלוס אנג'לס. אלרד התקבלה ללשכת עורכי הדין של קליפורניה ב-1975. בשנת 1987 התגרשה אלרד והשאירה את שם הנישואין של בעלה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הקריירה המשפטית שלה שנמשכה כ-4 עשורים, ייצגה אלרד מגוון רחב של לקוחות בתביעות זכויות אדם שכללו הטרדה מינית, זכויות נשים, הפרת זכויות העובד והפליית תעסוקה. מגזין הניו רפובליק כינה אותה "המומחית במסיבות עיתונאים מאז ומתמיד". בד היא ייצגה תביעות עם עניין רב לציבור, תוך שימוש במסיבות עיתונאים והופעות בטלוויזיה על מנת להגביר את ההשפעה. אלרד ייצגה לקוחות רבים בתביעות נגד ידוענים, כמו מתופף להקת מוטלי קרו, ארנולד שוורצנגר, הרמן קיין, דוויד בורינז, סקוט לי כהן, אנטוני ווינר, סשה ברון כהן ואיסי מורלס.

שנות ה-70 וה-80[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 1976 הקימה אלרד את משרד עורכי הדין אלרד, מרוקו וגולדברג עם עמיתיה ללימודיה בלויולה מייקל מרוקו ונייתן גולדברג.

בשנת 1979 ייצגה אלרד 7 ילדים והוריהם בתיק נגד רשת בתי המרקחת סאב-און כדי למנוע הפרדת מחלקת צעצועי הבנים מצעצועי הבנות. ב-1981, כאשר הוביל הסנאטור ג'ון ג. שמיט את דעת קהל על מנת להוציא מחוץ לחוק הפלה, אלרד הציגה אותו כאדם עם חגורת צניעות. שמיט הגיב עם הודעה לתקשורת כעורכת דין ערמומית. היא תבעה אותו על הוצאת דיבה, ולבסוף הם סיכמו על פשרה של סך 20,000$ והתנצלות.

ב-1985, אלרד, ביחד עם קטרין מקינון הוציאה אלרד גרסה של צו זכויות האזרח האנטי פורנוגרפיות למחוז לוס אנגלס. החקיקה נכשלה בדירקטוריון המפתחים. ב-1987 יצאה אלרד נגד מועדון הנזירים של בברלי הילס אשר היה מיועד לגברים בלבד, בגלל מדיניות אפליית קבלת החברים בה. מועדון הנזירים לבסוף איפשר לאלרד ול-5 נשים נוספות להשתמש במתקני הרפואה שלו, זאת לאחר שאלרד הציגה כישורי שימוש אפקטיבי בתקשורת כרצונה.

שנות ה-90[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1992 כתבה אלרד מכתב לוועדת האתיקה של הסנאט, בבקשה לחקור את פעולות סנאטור מדינות אורגון בוב פקווד, אשר היה נושא של כתבה שתיארה את עברו בהטרדות מיניות. היא המשיכה ללחוץ על הוועדה ודרשה מפקווד להוציא לאור את יומניו. לבסוף הצביעה הוועדה בעד סילוקו והוא התפטר מתפקידו.

בשנת 1995, ייצגה אלרד את קטרינה יאו בפרשת יאו נגד תנועת הצופים של אמריקה, תביעה על מנת לקבוע האם לארגון הצופים היה את הזכות לא לכלול בנות מחברות בארגון. באותה שנה היא ייצגה את המשפחה של ניקול בראון סימפסון במהלך משפט הרצח של או. ג'יי. סימפסון. בשנת 1997 היא ייצגה את הדוגמנית קלי פישר כשהיא תבעה את דודי פייד בטענה לביטול האירוסין לטובת רומן מתוקשר עם דיאנה, נסיכת ווילס. התביעה נמשכה מעט לאחר שדיאנה ופרייד מתו.

בשנת 1997 ייצגה אלרד את הנטר טיילו שחקנית מרלוס פלייס כאשר המפיק ארון ספלינג פיטר אותה כי הייתה בהיריון. השופט פסק לטובתה פיצויים בסך 4.8 מיליון דולר. התיק היה חשוב בביסוס זכויות של שחקניות להמשיך לעבוד אם נכנסות להיריון.

שנות ה2000[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שזמר הפופ מייקל ג'קסון החזיק את בנו מעל מרפסת מלון בברלין ב2002, אלרד כתבה מכתב לשירותי רווחת הילד בקליפוריה, בבקשה לחקור את בטיחות ילדו של ג'קסון, ודיברה עם הCNN על הנושא. היא גם ייצגה למשך זמן קצר ב1993 ילד אשר האשים את מייקל ג'קסון בהתעללות מינית. מאוחר יותר ב2002, אלרדייצגה את המשפחה של גוון אראוג'ו, טרנסג'נדר בגיל העשרה שהוכתה למוות באופן אכזרי כאשר נודע שהיא נולדה כגבר.

בשנת 2004, אלרד ייצגה את אמבר פריי כאשר פריי היה עד בתיק הפלילי נגד סקוט פטרסון. ב24 לפברואר, 2004, אלרד ומשרד עורכי הדין שלה; אלרד, מרוקו וגולדברג הגישו את התביעה הראשונה בקליפורינה נגד השלילה של נישואין לזוגות מאותו מגדר. היא לקחה את המקרה של רובין טיילר ודיאנה אולסון ללא עלות. התיק עבר לטיפולו של בית המשפט העליון של קליפורניה, כאשר ב15 במאי, 2008 נפסקה לטובתה החלטה אשר נותנת את הזכות לזוגות חד מיניים להתחתן בקליפורניה. היא ייצגה 3 עובדים לשעבר ברשת חנויות אלקטרוניקה בתביעה נגד אותה הרשת, זאת לאחר שרשת החנויות פיטרה 3,400 עובדים שלה בכל העולם באפריל 2007.

במרץ 2008, אלרד ייצגה לקוחה בתלונה נגד רשות התעבורה האמריקנית, זאת לאחר שנאמר ללקוחה להוריד את עגילי הפטמות שלה בעזרת צבתות, בנמל התעופה בלובוק, טקסס. באפריל 2008 דווח שהיא נשכרה על ידי משפחתה של צעירה אשר הוכתה וצולמה על ידי 8 מתבגרים מפלורידה. היא גם הופיעה בתכנית בוקר אמריקאית מפורסמת בשם טודיי (Today) עם ג'סיקה גיבסון אשר הגישה תביעת נגד בטענת התעללות מינית נגד רוב לוב.

ב30 ליולי, 2008, אלרד, יחד עם רשות האישורים הפדרליים האמריקאית, הגישה תלונה נגד איחוד החסכונות וההלואוות של העיר דאוני, זאת בנוגע לתהליכי פדיית צ'קים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Tzvihaharon/גלוריה אלרד בוויקישיתוף

[קטגוריה:ילידי 1941]] [קטגוריה:עורכות דין אמריקאיות]] [קטגוריה:פמיניסטיות יהודיות אמריקאיות]] [קטגוריה:פעילים למען זכויות להט"ב בארצות הברית]]