משתמש:ValueOfYSquared/Jesus College (Cambridge)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ג׳יזוס קולג' הוא מכללה מכוננת של אוניברסיטת קיימברידג' . [1] השם המלא של המכללה הוא הקולג' של מרי הבתולה הקדושה, ג'ון הקדוש האוונגליסט והבתולה המפוארת הקדושה רדגונד, ליד קיימברידג' . השם הנפוץ שלו בא משמה של הקפלה שלו, קפלת ג׳יזוס.

ג׳יזוס קולג' הוקם בשנת 1496 באתר של המנזר הבנדיקטיני מהמאה ה-12 של סנט מרי וסנט רדגונד על ידי ג'ון אלקוק, אז הבישוף של אילי . [2] התרנגול הוא הסמל של ג׳יזוס קולג׳ , על שם משפחתו של מייסדו. במשך 300 השנים מ-1560 עד 1860, ג׳יזוס קולג׳ היה בעיקר מכללה להכשרה לכמורה של כנסיית אנגליה. [3]

לג׳יזוס קולג׳ יש נכסים של כ-344 מיליון ליש"ט, מה שהופך אותו לקולג' הרביעי בעשירו של קיימברידג'. המכללה ידועה בשטחים רחבי הידיים שלה הכוללים את מגרשי הספורט שלה ובקרבה לבית הסירות שלה.

שלושה חברים מג׳יזוס קולג׳ זחו פרס נובל . [4] שני עמיתים מהמכללה מונו לבית הדין הבינלאומי לצדק .

סוניטה אליין (Sonita Alleyne) נבחרה לתואר מאסטר של ג׳יזוס קולג׳ בשנת 2019, 40 שנה לאחר שהמכללה החלה לקבל נשים כסטודנטיות. [5] היא גם המנהיגה השחורה הראשונה של מכללת אוקסברידג' . [6]

הִיסטוֹרִיָה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר נוסד בשנת 1496, הקולג׳ כלל מבנים שהשתלטו על נזירות סנט מרי וסנט רדגונד, אשר נוסדה בתחילת המאה ה-12; הקפלה היא בניין האוניברסיטה העתיק ביותר בקיימברידג' שעדיין נמצא בשימוש והקדים את הקמת המכללה ב-350 שנה, ואת האוניברסיטה בחצי מאה.

פרופיל אקדמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג׳יזוס קולג׳ מקבל סטודנטים לתואר ראשון ושני לכל המקצועות באוניברסיטה, אם כי הקולג׳ בדרך כלל מקבל מספר גדול יותר של סטודנטים להנדסה, רפואה, משפטים, מדעי הטבע, מתמטיקה, כלכלה, היסטוריה, שפות ומדעי האדם, החברה והמדינה. [7] המכללה מציעה מגוון רחב של מלגות. [8]

המכללה מציגה ביצועים טובים באופן עקבי בטבלת טומפקינז (Tompkins table), המדרגת את מכללות קיימברידג' לפי תוצאות הסטודנטים לתואר ראשון. יחד עם סטודנטים מטריניטי קולג׳, קינגז קולג׳, קרייטס קולג׳ (Christ's College), וסנט ג'ונס קולג', סטודנטים של המכללה היו חברים ב-Cambridge Apostles.

מבנים ושטחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית השער מסתכל לתוך החצר הראשונה

כְּנִיסָה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכניסה הראשית לג׳יזוס קולג' היא מעבר בין קירות אבו המכונה "ארובה" (Chimney). הארובה מובילה ישירות לאכסניית הפורטר ואז לחצר הראשונה. כל חצרות קולג׳, למעט הקלויסטר, פתוחים לפחות בצד אחד.

הפניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תבנית:Jesus College, Cambridge [[קטגוריה:דפים עם נקודות ציון בוויקינתונים]]

  1. ^ Walker, Timea (2022-02-02). "Jesus College". www.undergraduate.study.cam.ac.uk (באנגלית). נבדק ב-2022-11-02.
  2. ^ שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; לא נכתב טקסט עבור הערות השוליים בשם EB1911
  3. ^ "History".
  4. ^ "Jesus College Website, Nobel Laureates". אורכב מ-המקור ב-13 בפברואר 2016. נבדק ב-29 בפברואר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ College, Jesus. "Women at Jesus College". Jesus College University of Cambridge (באנגלית). נבדק ב-15 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Davies, Caroline (26 במאי 2019). "Sonita Alleyne to be first black leader of an Oxbridge college". The Guardian. נבדק ב-15 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Subject information - Jesus College Cambridge". אורכב מ-המקור ב-15 במרץ 2016. נבדק ב-13 במרץ 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Fees and Scholarships - Jesus College Cambridge". אורכב מ-המקור ב-5 במרץ 2016. נבדק ב-27 במרץ 2016. {{cite web}}: (עזרה)