משתמש:Yoav.vazana/כלבה בבקשה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Yoav.vazana.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Yoav.vazana.

{{בעבודה אקדמית|מוסד=אונ' ת"א|קורס=טכנולוגיות מידע ותקשורת|יעד=28.6.12}}

"כלבה, בבקשה" (Bitch, please) היא תופעת אינטרנט או מם אינטרנט.

בתרבות האינטרנט, תופעת אינטרנט (באנגלית: Internet phenomenon), או מם אינטרנט (Internet meme), היא מם שכל פרסומו (או חלקו המכריע) הוא באינטרנט, כגון שירים, סרטונים ויראליים, פרסומות, אגדות אורבניות, ידוענים לרגע, סלנג ועוד.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

"כלבה, בבקשה" הוא איור פרצופו של שחקן הכדורסל לשעבר של היוסטון רוקטס, יאו מינג. הצילום המקורי צולם בעת מסיבת עיתונאים בה השתתפו מטא וורלד פיס (לשעבר רון ארטסט) ומינג, במהלך הסרטון צוחק מינג ואחד הפריימים שנלכד הפך מאוחר יותר לאיור, שהפך בתורו הוא למם ידוע. בתור מם במרחב האינטרנט, האיור לרוב משמש כתגובה מזלזלת עבור דבריו של מישהו אחר. סוגיה מעניינת היא שברשת נתקבעה התפיסה שהבעת הפנים הזו הינה מזלזלת ומתנשאת לאחר שמשתמש באתר Reddit.com שראה את האיור, תימלל אותה כאילו מינג אמר: "כלבה, בבקשה", זאת על אף שבסרטון המקורי נצפה מינג צוחק בתמימות כתגובה לדבריו של וורלד פיס.

התפשטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז החל האיור להתפשט כאשר לרוב הוא מבטא תגובה מזלזלת או מתנשאת לדבריו של מישהו אחר, אחד הממים המפורסמים הוא כאשר מתגלה עכביש בבית, ומינג פשוט מחליט לשרוף את כל הבית על מנת להרוג אותו. למם ספציפי זה פורסמו ממים רבים בתגובה ביניהם נקמת העכביש, ויאו מינג כעכביש. תופעה נוספת הייתה של אנשים רבים אשר החלו לחקות את התמונה ושמו אותה בסמוך לתמונה המקורית. נגזרות נוספות של התופעה, הן איור פרצופו של יאו מינג אך עם הבעת פנים אחרת. המוכרת שבהם היא הבעת הגועל כדוגמת המם בו האם מבקשת מבנה להוריד את הזבל.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]