משתמש:YoavRabi/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תבנית:ח"כ

הנשיא אובמה, המשתמש בשולחן אוכל עגול.

יואב, עורך בויקיפדיה העברית.

לצורך הדוגמה אסביר כאן על שולחנות.

שולחנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש מגוון רחב של סוגי שולחנות. לדוגמה:

  • שולחן עגול
  • שולחן מרובע
  • שולחן עץ

שולחן בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שולחנות נמצאים בשימוש רחב, ובפרט שולחנות אוכל. לדוגמה, נשיא ארצות הברית אוכל על שולחן אוכל עגול.[1]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הספרייה הלאומית, באתר web.nli.org.il

חוליגן אמריקאי/פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1 (2017)
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק


תאריך שידור מקורי
1 1 העובדות: ונדליזם וגסויות טוני יאסנדה טוני יאסנדה ודן פרו 15 בספטמבר 2017
ב-15 במרץ 2016, בבית הספר התיכוני האנובר באושנסייד שבקליפורניה, נמצאו 27 מכוניות סגל במגרש החנייה של בית הספר מרוססות בציורים של זרגים. הנהלת בית הספר מאשימה את תלמיד השנה האחרונה דילן מקסוול, שידוע כליצן השכבה, על סמך עדות של אלכס טרימבולי, וכתוצאה מכך מחליטה לגרש אותו לצמיתות. למרות זאת, דילן טוען שלא צייר את הזרגים על המכוניות. חקירה מצולמת שמתבצעת על ידי פיטר מלדונדו וחברו סאם אקלונד מתרחשת כדי לנסות לזכות את דילן מההאשמה ולפטור אותו מהגירוש. פיטר טוען שטענות מסויימות שהושמעו על ידי ההנהלה כדי לגרש את דילן – כולל ההיסטוריה שלו כמצייר זרגים ידוע – היו נכונות, אבל ישנן ראיות נגדיות, ביניהם העובדה שהזרגים שצויירו על המכוניות לא כוללות "שיערות ביצים", פרט קטן שדילן לעולם לא שכח להוסיף בציורי הזרגים הקודמים שלו. פיטר וסאם מתחילים להטיל ספק ביושרה של טרימבולי בעדותו.
2 2 עדות צולעת טוני יאסנדה דן לגאדה 15 בספטמבר 2017
כדי לבדוק את יושרתו של טרימבולי, פיטר וסאם יורדים יחד עם חברתו של סאם גבי גראנגר למחנה מיניוואקה, אתר נופש שבו טרימבולי טוען כי פגש את פירסון במפגש המיני. ספוקלציות וראיות מרמזות כי טרימבולי שיקר בנוגע לקיום יחסי מין עם פירסון. הם גם מנסים למצוא את מקום הימצאו של דילן במהלך האירוע. דילן וחבריו, היודעים כ-"כנופיית הווייבאק", ערכו מתיחה על שכנו של לוקס ויילי, מר ג'נסן. במהלך המתיחה, דילן מקבל הודעה מחברתו מקנזי ואגנר, דבר שגורם לו לשקר לחבריו ולעזוב את הבית של לוקאס, מה שמסביר את העדויות הסותרות בנוגע למקום הימצאו של דילן בעת ביצוע הפשע. בנוסף, דילן טוען שהשאיר למר ג'נסן הודעה בתא הקולי (דבר שיכול לחזק את הטענה שהשתתף במתיחה), אשר פיטר מנסה ללא הצלחה להשיג ממר ג'נסן. פיטר וסאם יוזמים ניסוי שבו הם בודקים אם ריסוס הזרגים על כל 27 הרכבים ומחיקת הסרט ממצלמות האבטחה יכול להתרחש בפרק זמן של 31 דקות.
3 3 איך אומרים "ספק" בספרדית? טוני יאסנדה מייק רוזוליו 15 בספטמבר 2017
מתוסכל יותר ויותר מיושרתו המבלבלת של דילן, פיטר מחליט לראיין את המורה לספרדית של דילן, גברת שפירו, המורה האהובה ביותר בתיכון האנובר , בתקווה לקבל נקודת מבט נוספת על התנהגותו הילדותית של דילן במהלך השיעורים. שפירו סבורה כי היא הייתה המטרה העיקרית בתקרית הזרגים, שכן מכוניתה לא רק רוססה בצבע, אלא שאחד הצמיגים שלה נוקב. בעקבות האירוע, סגן המנהל איים לבטל את נשף הסיום, והאפשרות לקנות ארוחת צהריים מחוץ לבית הספר. שפירו הבטיחה לבקש מהמנהל שייקל בעונש, דבר שהשפיע על עדותו של טרימבולי נגד דילן. מר קראזנסקי, אחד מהקולגות של גברת שפירו, קובע כי היא זאת שהעלתה את הרעון לבטל את הנשף ולבטל את ארוחות הצהריים, וכי הבטחותיה להחזיר אותם הייתה תחבולה שנועדה לגרום לאנשים להפליל את דילן. ספק סביר יותר נוצר לאחר שפיטר וסאם חושפים דו"ח על מסמר שהיה במכוניתה של שפירו, שלמעשה היה הוא זה שניקב את הצמיג. שפירו נותנת לפיטר כתף קרה כאשר הוא מנסה לשאול אותה שאלות נוספות בנוגע לדילן.
4 4 החשדות גוברים טוני יאסנדה קווין מקמאנוס ומאטיו מקמנוס 15 בספטמבר 2017
פיטר בונה תיאוריה לגבי "תכנית הבוקר", התכנית היומית של בית הספר, בה נמצאים גם פיטר וסאם. הוא מאמין כי אחד מתשעת חברי צוות התכנית, כולל נשיאת מועצת התלמידים כריסטה קרלי, עשוי להיות קשור לתקרית הזרגים. פיטר חוקר את המניעים והאליבים של כל חבר צוות, עד שמגיע גם לסאם, עליו פיטר פיתח תיאוריה שצייר את הזרגים על המכוניות כדי לקבל את תשומת הלב של גבי גראנגר. ההשערות הללו מרגיזות את סאם, אשר יוצא מהחדר בנזיפה על פיטר על היותו "קל" מדי לגבי דילן, החשוד העיקרי של החקירה. לאחר מכן פיטר טוען כי דילן היה יכול לצייר את הזרגים כדי להשיג את תשומת הלב של מקנזי, לאחר שנפרד ממנה שלושה ימים קודם לכן. למרות זאת, דילן ממשיך להכחיש את ההשערות החדשות של פיטר, עד שבסופו של דבר הוא מקבל טלפון מבתו של מר ג'נסן בנוגע לתא הקולי.
5 5 סינון תיאוריות טוני יאסנדה 15 בספטמבר 2017
פיטר מגיע לביתו של ג'נסן כדי לקבל את ההקלטה של התא הקולי מביתו, ולאחר שהיא רואה אותו, היא משמידה את הקלטת מתוך כעס על כך שמעריצי "חוליגן אמריקאי" מתקשרים אליה ללא הפסקה.
הדבר גורם לפיטר להביט לאחור אל מסיבה קודמת שנערכה בבית סבתה של אחת התלמידות – שידועה כ"המסיבה של ננה" – באמצעות צילומי וידאו שצילמו המעורבים במסיבה, כדי לברר אם דילן וחבריו, שהשתתפו במסיבה, הזכירו במהלכה את תכנון הפשע, אך ללא הצלחה. עם זאת, הוא מבחין גם בפחית של תרסיס צבע, שנעשה בה שימוש על ידי החבר של גבי, ברנדון גאלווי, על מגבת גדולה כהצעת חברות, שמאוחר יותר תתברר כמועילה לחקירה. פיטר משלים עם סאם לאחר הריב שלהם. בעזרתה של גבי, סם טוען כי היו שלוש מכוניות – השייכות לקין, המורה לפיזיקה מר מאדה ולמאמן ראפרטי – שעל מכוניותם נמצאו כתמי צבע על תחילת הציור, וכך מסיק כי בעליהן היו המטרות העיקריות בפשע, ונתנו להם יתרון בפרשה.