משתמש:Zenati/סוכנות (אמנות הבמה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. עריכה

סוכנות (אמנות הבמה), ידועה גם כסוכנות דוגמנות וכשרונות (טאלנטים)- חברה שתפקידה להיות גוף מתווך בין המיוצגים שלה: הכשרונות, הילדים, הדוגמנים והדוגמניות המיוצגים אצלה לבין ספקי העבודה השונים.


תפקידי הסוכנות


תיק עבודות - כל סוכנות דוגמנות צריכה להשיג למיוצג תיק עבודות איכותי. סוכנות דוגמנות שמאמינה במיוצגים שלה תיצור תיק עבודות למיוצג ללא עלות, יש המון ניסיונות לרמות בנושא הזה של התיק עבודות וניסיונות לסחוט כסף על בניית תיק עבודות. יש סוכנויות דוגמנות ששולחים אותך ללכת ולחזור עם תיק עבודות ויש כאלה שעוזרים מאוד ואפילו שולחים לעבודות קטנות שיעזרו להשיג צילומים איכותיים, זה כבר תלוי בכל מיני גורמים ובשיטת העבודה של אותה סוכנות.

חשיפה - לחשוף את המיוצג כדי שיכירו אותו ויחשבו עליו כאשר מחפשים דוגמן, דוגמנית, כשרונות (טאלנטים) וילדים לעבודות כאלו ואחרות. הדרך לעשות את זה, היא לשלוח את המיוצג לאודישנים ולעבודות (אותן מוצאים דרך קשרים אישיים ועסקיים של הסוכנות) לפעמים אפילו בחינם, כדי להתחיל לצבור חשיפה.

לאחר שנוצרה החשיפה הראשונית ויש כבר תיק עבודות ברמה גבוהה מתחילה הסוכנות להשיג למיוצג עבודות בתשלום.

מיתוג המיוצג - על הסוכנות לבנות את המיוצג בתור מותג. לפרסם אותו כמה שיותר, לשלוח אותו לאודישנים איכותיים (לא של מתחילים) ולתמוך בו בזמן הכשלונות הרבים שיבואו (עקב התחרות הרבה)

יחסי ציבור ופרסום - על הסוכנות מוטלת האחריות לדאוג ליחסי הציבור ולפרסום המיוצג בכלי המדיה השונים ובתעשיית האופנה אל מול גורמים וקשרים בתעשייה.


האודישן להתקבל לסוכנות


מועד זימון - ברוב הסוכנויות בארץ מועד הזימון נקבע לאחר כחודש מרגע הפנייה אל המיוצג או להיפך.

תשלום בעבור האודישן - כמעט בכל הסוכנויות יש דרישה לתשלום בעבור האודישן, דבר שנהוג רק בארץ, ישנן מעט סוכנויות בארץ ישרות והגונות שלא יגבו מכם תשלום (מעט מאוד).

הכנה לאודישן - לאודישן מומלץ להגיע מטופחים, לבושים בצורה נוחה, יפה ועכשווית, יש להגיע נינוחים, עם מצב רוח ומומלץ לא "לשחק" דמויות שאינן אתם - תהיו מי שאתם וזה אמור להספיק.

מדידות - בעבור דוגמנים ודוגמניות נהוג למדוד את המיוצג, המדידה נעשית בצורה חשופה בד"כ, יש להיערך בהתאם (הסרת שיער, ריח גוף וכו') , לגבי קטינים כל האודישן והמדידות נעשות בנוכחות ההורים ובחלק מהמקרים המדידות נערכות על ידם.

היכרות הדדית ותיאום ציפיות.

מעבר על סעיפי החוזה והחתמה/ אי החתמה.


נקודות חשובות בחוזה מול הסוכנות (מיוצג-סוכנות)


בחוזה מול סוכנות דוגמנות יש לשים לב לפרטים הבאים (חלק מהסעיפים כמעט קבועים בין כל הסוכנויות)

משך החוזה - חוזה סטנדרטי הוא למשך 5 שנים, יש סוכנויות שמציעות התחייבות לפחות זמן.

סעיף יציאה - ברוב הסוכנויות אם לא בכולן, אין סעיף יציאה, סוכנות שבטוחה בעצמה ובמיוצגים שלה תעשה סעיף כזה.

אין התחייבות לכמות של עבודות/ הכנסות - בכל החוזים אין התחייבות לכמות העבודות שהסוכנות תספק למיוצג.

אחוזי העמלות - יש סוכנויות שגובות פחות אחוזי עמלה.

5. תשלומים נוספים וקנסות - שימו לב כי אין עליכם חובת תשלום נוספת או קנסות בעת הפסקת החוזה, סוכנות ישרה תכלול סעיף יציאה.


התשלום


בארץ נהוג לשלם כ-40% עמלה בעבור הסוכנות, אותם אחוזים נגבים מעבודות שהסוכנות משיגה עבור המיוצג והיא אמורה לכסות את שאר השירותים ללא שום תשלום נוסף, ישנן סוכנויות שגובות פחות.

תשלומים שונים - בארץ קיימות סוכנויות רבות שגובות כסף מראש מן המיוצג, אותם סכומים יכולים להגיע גם לעשרות אלפי שקלים, יש סוכנויות מעטות שלא גובות שום תשלום נוסף מלבד אחוזי העמלות.

--Zenati - שיחה 21:23, 1 בספטמבר 2012 (IDT)