נושא בדף שיחת משתמש:Amire80

משהו מוזר קרה אתמול בעורך החזותי בעת הדרכת תלמידים בבאר שבע

28
Hanay (שיחהתרומות)

שלום אמיר, גארפילד ביקש ממני בהדרכה שאדריך תלמידים להעלות קבצים שהם צילמו בעורך החזותי. כבר העליתי בעבר דרך עורך זה, רק כדי להתנסות. אני מעלה תמיד דרך האשף. כשהתחלנו את תהליך העלאה, בשלב האחרון התקבלה הודעה האומרת שהקובץ חשוד בהפרת זכויות יוצרים, והתבקשנו לוותר. לא הייתה כל סיבה לחשד הזה, מלבד שזאת הייתה העלאה ראשונה של משתמש הזה. את הקובץ ניסינו להעלות דרך בית הכנסת של עולי חידאן. ההודעה הייתה מאד מוזרה ולא נתנה להמשיך הלאה. ניסיתי שוב מההתחלה, וכל הזמן הגענו רק למקום שבו נדרשנו לוותר. עברתי לאשף העלאות, והקובץ עלה ללא כל בעיות, אתה יכול לראות את הקבצים בטיוטה. צריך לבדוק למה זה קורה.

בהדרכה השתתפו גם מיכל, ודני. עדיין לא סיפרתי להם על הבעיה שנתקלתי בה.

Amire80 (שיחהתרומות)

ניסיתם להעלות ישר מהחזותי? אולי זה קרה כי בוויקישיתוף חוסמים למשתמשים חדשים העלאה ישר מהחזותי.

לסטר (שיחהתרומות)

למה חוסמים בוויקישיתוף את האפשרות למשתמשים חדשים להעלות מהחזותי? זה נשמע לי ממש מופרך

Amire80 (שיחהתרומות)

גם לי, אבל יש גבול לזמן ולמאמץ שאני יכול להשקיע בלהתווכח עם אנשים שרוצים את החסימה הזאת :(

לסטר (שיחהתרומות)

איך מוגדרים משתמשים חדשים בוויקישתוף?

Amire80 (שיחהתרומות)

אם אני מבין נכון, ותק של שלושה חודשים ו־50 עריכות בוויקישיתוף, ועוד כל מיני תנאים. אפשר לראות פרטים בדף commons:Special:AbuseFilter/153, אבל זה כה טכני, שגם אני לא מבין הכול מהר־מהר.

יש דיונים על זה כאן וכאן, ובעוד המון מקומות.

Hanay (שיחהתרומות)

Geagea שמעת על זה? ממש החלטה מוזרה.

לסטר (שיחהתרומות)

אוי

Amire80 (שיחהתרומות)

זה ככה כבר חודשים רבים. זה „עזר” לחסום יותר מ־300,000 העלאות, וחבל, כי העלאה ישר מהעורך החזותי זה אחד הדברים שאמורים הכי לעזור למשתמשים חדשים.

Geagea (שיחהתרומות)

אני לא ידעתי שמדובר בהעלאות מהעורך החזותי אבל אחוז ניכר מההעלאות שבפירוט שלהם כתוב crosswiki upload fro xx wiki הם הפרות זכויות יוצרים ברורה. חסימת ההעלאות האלה מתבקשת.

IKhitron (שיחהתרומות)

תרגום, כפי שאני מבין אותו: משתמש עם ותק פחות מחצי שנה אשר עשה פחות מ-50 עריכות, אשר לא אושר במפורש על ידי מפעילי ויקישיתוף אשר מעלה קובץ מוויקיפדיה לוויקישיתוף אשר כשהקובץ הזה הוא אחד מאלו: לא תמונה סדירה, או כן קובץ png בכל גודל או קובץ jpg בן פחות מ-5 מגאפיקסל בריבוע או קובץ jpg בגודל פחות מ-50 kB.

Hanay (שיחהתרומות)

גיאה, אני לא מבינה למה העלאה מהעורך החזותי של עורך חדש נחשבת ליותר בעייתית מאשר מאשף העלאות? הרי את קובץ:בית הכנסת של עולי חידאן ברחובות.jpg, הן העלו ללא כל בעיה באשף העלאות, ושלושתן (3 תלמידות) חשבו שהרבה יותר קל להעלות דרך האשף מאשר דרך העורך החזותי. ותחת איזה קריטריון נדחה קובץ ספציפי זה? הן העלו את הקובץ השני קובץ:בית הכנסת של עולי חידאן ברחובות1.jpg בעצמן, כשאני כבר התרחקתי מהן.

אני מצטערת לראות שבמקום לאמץ עורכים חדשים לוויקישיתןף, מרחיקים אותן בהודעה מאד לא נעימה, ואפילו לא נותנים להם קישור לאשף העלאות שבו אין את המגבלות האלה.

Geagea (שיחהתרומות)

אם 80% מההעלאות דרך מכשיר מסוים הן הפרת זכויות יוצרים סלפי של אנשים וכו' אז עדיף שיעלו בדרך הרגילה. בפועל זה מה שקורה. אני לא יודע מה הסיבות. עשו בדיקה יסודית. לקחו חודש שלם ובדקו.

Amire80 (שיחהתרומות)

80% זה סתם דוגמה, או שזה באמת המספר?

Geagea (שיחהתרומות)

בוויקישיתוף דיברו על 77% (בפבריקטור ראיתי שמדברים על 65%)

Amire80 (שיחהתרומות)

טוב, אז גם אם זה 80%, עדיין יש 20% של העלאות טובות שהולכות לאיבוד. המסנן הזה סינן עד עכשיו 382987 העלאות. אם 20% מהן היו טובות, יותר מ־70,000 קבצים טובים לא הועלו, וזה אומר שצריך פתרון טוב יותר.

Geagea (שיחהתרומות)

זה מצד אחד. עכשיו תעשה חישוב מצד שני. כל תמונה לא טובה גוזלת זמן של העוסקים בתמונות בוויקישיתוף. אדמינים וגם אחרים. גם ככה יש מחסור באדמינים. במונחי ניהול הבעיה עדיף שיעלו בדרך הרגילה. אם יש פיתרון שיאתר את אותם 20-30% התמנות הטובות מה טוב אבל לא נראה לי שזה אפשרי.

Hanay (שיחהתרומות)

אבל לא מפנים אותם למסלול של הדרך הרגילה. נותנים לעבוד לעבוד לעבוד. ובסוף מקבלים אגרוף בפרצוף. אני ממש נדהמתי ובזבזתי זמן הדרכה יקר כשניסיתי שוב ושוב. בנוסף האם נבדק מה יחס העלאות הגרועות ביחס לטובות באשף העלאות?

Amire80 (שיחהתרומות)

אני מבין לגמרי שזמנם שם המנטרים יקר, פשוט לא הייתי מוותר כל־כך מהר על מציאת פתרון ל־20% של התמונות הטובות, ורוב הסיכויים שזה אף יותר ־20%. הכיוון שערן הולך אליו בהצעה שלו בפבריקטור הוא כיוון טוב: הגדרת קבוצת משתמשים אמתית טובה יותר מהגדרת מסנן. מסנן הוא פתרון גס וכללי מדי, והוא מקשה על מעקב ממוקד ועיצוב ממשק שעוזר למשתמשים.

אגב דבר חשוב שעולה מהדיון הזה הוא ההבדל הגדול באיך שהתכנה פועלת למשתמשים חדשים ולמשתמשים ותיקים. זה לא ההבדל היחיד, והעניין הזה אינו חדש, אבל תמיד טוב לקבל תזכורת.

Geagea (שיחהתרומות)

אני לא מתנגד לפתרון טכנולוגי. ואת בעיה של הודעות לא נעימות צריך בוודאי לשפר אבל תיקחו בחשבון שלפני זה אותם 80% קיבלו אזהרות מחיקה בדף השיחה, אזהרות חסימה וגם חסימות. אז מה עדיף? ההעלאות הבעייתיות אגב מקיפות את כל השפות. זה משהו בקלות ההעלאה או בסוג האנשים שעשו שימוש בכלי הזה.

Hanay (שיחהתרומות)

אבל הוא לא שולח לאשף העלאות, ההודעה שמקבלים היא מאד לא מנומסת, ומאמשימה את המעלה התמים כמו שלוש התלמידות האלה, בהפרת זכויות יוצרים. אפשר גם לדחות בצורה יותר עדינה בלי אגרוף בבטן

Hanay (שיחהתרומות)

בטוח שאת הסטודנטים שאני מדריכה, לא אראה לאף אחד מהם את העלאה דרך העורך החזותי, אשלח אותם ישירות לאשף העלאות. אני בדרך כלל לא מראה העלאת קבצים, אבל מציינת את האפשרות. מעכשיו אסביר להם על הבעיה הזאת, ואראה להם את האפשרות של אשף העלאות

Amire80 (שיחהתרומות)

זה מצער ורע, אבל זה כנראה הפתרון כעת.

אם יש למישהו מרץ להילחם נגד זה, זה יהיה טוב, אבל זה לא פשוט.

Hanay (שיחהתרומות)

לא יודעת, אולי אם נצליח לשכנע את Geagea שמתמצא בנפתולי ויקישיתוף לתמוך בשינוי שם. אולי גם Matanya יהיה מוכן לסייע.

לסטר (שיחהתרומות)
Hanay (שיחהתרומות)
Geagea (שיחהתרומות)

אפשר לתת לתלמידים הרשאת autopatroller למשך יום אחד או לשבוע אם זה ממש קריטי, אבל צריך לעקוב שלא עושים שטויות.

תגובה ל"משהו מוזר קרה אתמול בעורך החזותי בעת הדרכת תלמידים בבאר שבע"